Görmediği rüyayı görmüş gibi anlatmak

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
"Rüyasına yalan karıştıran veya görmediği halde görmüş gibi rüya anlatan kimseye kıyamet günü bir arpa tanesini bağlamakla mükellef tutulacaktır." (Dârimî Rüya, 5; İbn Mâce, Rü'ya 8; Darimî, Rikak 3)

"Yalandan rüya gördüğünü söyleyen kimse kıyamet günü iki arpa tanesini birbirine bağlamakla mükellef olacak fakat asla onları birbirine bağlayamayacaktır." (bk. Buhârî, Ta"â¢bir: 45)

Allah, yalan söylemeyi açıkça haram kılmıştır: "Şu bir gerçektir ki Allah haddi aşan, yalancı kimseleri iflah etmez." (Mümin, 40/28)

Bir insanın yaptığı bir şey için yapmadım demesi ya da söylediği bir şey için söylemedim demesi nasıl yalan hükmündeyse, görmediği bir rüya için gördüm demesinin de yalan olduğunu Peygamber Efendimiz (asm) Hatta Peygamberimiz (asm) başka bir hadislerinde, "Yalanların en büyüğü kişinin görmediği rüyayı gördüm demesidir." (Buhari, Tabir, 45; Müsned 2/96, 119) buyurarak, bunu yalanların en büyüğü olarak belirtmiştir. Dolayısıyla insanın görmediği bir rüyayı görmüş gibi anlatmasının haram olduğuna dikkat çekerek, insanları bu günaha karşı uyarmıştır.

☝Görmediği bir rüyayı gördüğünü söyleyen bir kimse bilerek yalan söylemiş olur ve bu yalanını uydurma sözlerle anlatmaya çalışır. Nasıl iki, arpa tanesinin biriyle diğerinin ucunu düğümlemek mümkün değildir. Bu yalancı şahıs, birbiri ile irtibatı olmayan uyduruk sözler düzenlediği için birbiri ile irtibatı ve düğümlenmesi mümkün olmayan iki arpa tanesini düğümleyip düzenlemesi teklif edilecek, yâni cezası işlediği suçun türünden olacaktır. Teklif edilen bu işi yapamadığından dolayı da azaba uğrayacaktır. Nitekim bâzı rivayetlerde "ve adam iki arpayı biri birine düğümleyemeyecektir" ilâvesi bulunur.

?Görmediği bir rüyayı gördüm diye yalan söyleyen bir kimsenin cezasının başka yalanlardan farklı olarak daha şiddetli olmasının nedeni şudur:

Doğru ve çoğunlukla hoşlanılan rüyaların peygamberlikten bir parça olduğunu bildiren hadislerden dolayıdır:

"Risalet ve nübüvvet bitti. Benden sonra ne bir nebî gelecektir, ne de rasul... Lâkin "mübeşşirat" vardır. Sahabe "Mübeşşirat nedir Ya Resulallah" diye sorar. Hz. Peygamber "Müslüman kişinin gördüğü rüya" der. O, nübüvvetin cüzlerinden bir cüzdür." (Tirmizi, Rüya, 2)

"Müminin rüyası, nübüvvetin kırk cüzünden bir cüzdür.." (bk. Ebu Davud, Edeb, 96; Tirmizî, Rüya, 6; İbn Mace, Rüya, 6)

"Ahir zamanda müminin rüyası yalan çıkmaz" (Buhari, Rüya, 26)

Peygamberlik ise bilindiği gibi vahye dayalıdır. Rüya konusunda yalan söyleyen bir kimse Allah'ın kendisine rüya hâlinde göstermediği bir şeyi gösterdiğini ve peygamberliğin bir parçası olan doğru rüyayı Allah kendisine vermediği halde verdiğini ileri sürmekle, Allah'a iftira etmiş olur. Gayet tabiidir ki Allah'a iftirada bulunmak, yaratıklara iftira etmekten daha büyük bir yalandır, cezası da daha elimdir. (bk. İbn Esîr, en-Nihâye, 1/443)

Özellikle içinde bulunduğumuz ahir zamanda diğer bütün günahlarda artış yaşandığı gibi, insanlar arasında görülmeyen rüyaların sanki görülmüş gibi birbirine anlatılması da oldukça yaygınlık kazanmıştır. Bu açıdan rüyalar olduğu gibi anlatılmalı, görülmeyen rüyalar anlatılmamalı ve rüyanın içine yalan karıştırılmamalıdır.

Böyle bir yalandan uzak durmak ve eğer bu hataya düşülmüşse tövbe ederek ahirete bırakmamak gerekir.

RÜYA UYDURMAK YALANLARIN EN KÖTÜSÜDÜR

"En büyük yalan, görmediği halde, "rüyamda şöyle gördüm" demektir"
Görülmeyen rüyayı, gördüm diyerek anlatmak caiz değildir. "En büyük yalan, görmediği halde, "rüyamda şöyle gördüm" demektir"

"Bir kişinin, asıl babasına değil de başka birine nispet edilmesi, kişinin başkalarına aslen görmediği bir rüyayı sanki görmüş gibi anlatması, Allah'ın Resûlü (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in demediği bir sözü sanki demiş gibi rivâyet etmesi en büyük iftiralardandır."(Buhari)

Yine Peygamberimiz başka bir rivâyette şöyle buyurur:
"Kim ki görmediği bir rüyayı görmüş gibi anlatırsa kendisinden iki arpa tanesini birbirine bağlaması istenir, fakat o bunu ebediyen yapamaz"(Buhari)
İki arpa tanesini birbirine bağlamak aslen mümkün olmayan bir şeydir. Görülmemiş bir rüyayı görülmüş gibi anlatan kişiye, yapılması mümkün olmayan bu işi yapması ceza olarak verilmiştir. Zîra her cezâ yapılan amel cinsinden gelir. Yalan rüya uydurmak veya rüyaya yalan katmak yalanların en fenasıdır.

"Kötü rüya gören uyanınca sol tarafına üç defa tükürüp, şeytanın şerrinden Allahü teâlâya sığınsın. Bu takdirde rüya, ona zarar vermez"

"Salih rüya rahmani (Allah'tan c.c), karışık rüya şeytanidir"
"En doğru rüya seher vakti görülendir"(Tirmizi)
"Sözü doğru olanın, sadık kimselerin rüyası da doğru çıkar"
"Gündüz görülen rüyalar doğru çıkar"
"Salih rüya, Peygamberliğin 46'da biridir"(Buhari)

"Güzel rüya gören, hemen Allahü teâlâya hamd ve şükretsin! Kötü rüya gören, Allahü teâlâya sığınsın, rüyasını kimseye anlatmasın! O zaman rüyanın ona zararı olmaz."
 
K

Kayıtsız Üye

Kayıtsız
Misafir
Hocam ben bu hataya düştüm. 2 yıl önce, eşim rüyasında inşirah suresini gördüğünü söylemişti. Ben de ailem ve etrafımda gördüğüm birkaç kişiye aynı rüyayı benim de gördüğümü söylemiştim görmediğim halde. Bazı sebeplerden dolayı ayrıldık ve ben şuan da başka biriyle nişanlıyım. Ama bu durum içimi kemiriyor. Hocam bu vebalden nasıl kurtulabilirim. İnsanlara bu konuyu açıp helallik almalı mıyım, yoksa tövbe edip herkesten saklamalı mıyım?
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Görmediğin rüyayı görmüş gibi anlatmak yukarıda anlatıldığı gibi vebal yüklenmeyi gerektirir. En doğrusu sen her ikisini de yaparsın, hem o bir kaç kişiye durumu anlatır rahatsızlığını söylersin. Hemde tövbeni yaparsın. Birdaha da aynı hatayı işlemezsin. Böylece vebalden kurtulmak için yapılabilecek herşeyi yapmış olursun.
 
Üst Alt