Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Risale-i Nur
Bediüzzaman Said-i Nursi
Dünya Bir İmtihan Yeridir...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="YaRaLiyiM" data-source="post: 13036" data-attributes="member: 767"><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"> </span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Büyük İslam alimi Bediüzzaman Said Nursi eserlerinde dünya hayatının geçici bir mekan olduğunu ve insanın bu dünyada ahiret için ciddi bir çaba harcaması gerektiğini şöyle dile getirmiştir:</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Dünya bir misafirhanedir. İnsan onda az duracaktır ve vazifesi çok bir misafirdir ve kısa bir ömürde ebedi hayatına lazım olan levazımatı tedarik etmekle mükelleftir.18</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">İnsanın dünya hayatındaki kısa ömrünü "geçici bir misafirlik" olarak tanımlayan Said Nursi bir başka örneğinde "İnsana varlığı, hayvan gibi dünya hayatını kazanmak için verilmemiştir." der ve şu şekilde devam eder:</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Ey nefsim ve ey arkadaşım! Aklınızı başınıza toplayınız. Ömür sermayenizi ve hayat kabiliyetinizi hayvan gibi, hatta hayvandan daha aşağı bir derecede şu geçici hayata ve maddi lezzetlere harcamayın. Yoksa sermayece en üstün hayvandan elli derece yüksek olduğunuz halde, en aşağıda olanından elli derece aşağı düşersiniz.19</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Bediüzzaman'ın da belirttiği gibi üstün özelliklerle nimetlendirilmiş, akıl, vicdan ve sağduyu sahibi bir varlık olan insanın yaratılış amacının, eksikliklerle dolu olan bu kısa dünya hayatında, geçici yararlar elde etmek olmadığı çok açıktır. İnsan burada imtihan edilmektedir ve nihai hedefi de sonsuz ahiret güzelliğini kazanmaktır.</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">İnsan, dünyada karşılaştığı olaylar karşısında gösterdiği tavırlarla, sahip olduğu ahlakla ve içinde taşıdığı niyetiyle denenmektedir ve kişinin sadece "iman ettim" demesi kesinlikle yeterli değildir. İmanını tavırlarıyla da göstermelidir. Çünkü kıyamet gününde gizli ya da açık, hayatına dair herşey ortaya dökülecek, çok hassas bir hesap yapılacaktır. Bu hesapta "… bir hurma çekirdeğindeki iplikçik kadar" (Nisa Suresi, 49) bile haksızlığa uğratılmayacaktır. İyilikten yana yaptıkları ağır basanlar sonsuz güzelliklerle bezenmiş cennet yurdunda ağırlanırken, kötülüğü ve zulmü kendilerine yol edinenler sonsuz cehennem azabıyla karşılık bulacaklardır. Zira Allah bu kısa hayatı insanları denemeden geçirerek iyi ve doğru olanları diğerlerinden ayırt etmek için yaratmıştır. Mülk Suresi'nde bu gerçek şöyle bildirilir:</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">O, amel (davranış ve eylem) bakımından hanginizin daha iyi (ve güzel) olacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı... (Mülk Suresi, 2)</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Dünya Hayatına Karşılık Ahireti Satın Almak</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">İnsanların büyük bir bölümü, dünya hayatının geçici olduğunun farkına varmaz; tam tersine dünya hayatındaki süslere dalıp oyalanırlar. Kimi sürekli daha çok mal toplamaya, kimi insanlar tarafından daha çok itibar görmeye, kimi daha güzel veya yakışıklı bir eş bulmaya, kimi de işyerinde en başarılı kişi olarak tanınmaya çalışıp çabalar. Tüm bunlara öyle büyük bir hırsla bağlanırlar ki, bu oyalanma onlara ölüm sonrasında karşılaşacakları sonsuz ahiret hayatını tamamen unutturur. Ölümü bir yokoluş olarak algılar ve ölümden sonrası için bir hazırlık yapmayı düşünmezler.</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Oysa Bediüzzaman Said Nursi'nin de söylediği gibi ölüm bir ayrılış, ya da yokoluş değil, tam tersine dünyada yaşanan imtihanın son bulma ve yapılanların karşılığını alma yeridir:</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Kainattaki yok olma, ayrılık, yokluk zahiridir. Gerçekte ayrılık yoktur, kavuşma vardır. Yok olma ve yokluk yoktur, yenilenme vardır. Ve kainattaki herşey bir çeşit sonsuza kadar var olma başarısına sahiptir. Ölüm, bu geçici alemden sonsuz aleme gitmektir. Ölüm, hidayet ehli ve Kur'an ehilleri için öteki aleme gitmiş dost ve ahbaplarına kavuşma vesilesidir. Hem hakiki vatanlarına girmeye araçtır. Hem dünya zindanından cennet bahçesine bir davettir. Hem Rahman-ı Rahim'in fazlından kendi hizmetine karşılık bir ücret almadır. Hem hayat vazifesinin zorluğundan bir terhistir. Hem kulluk ve imtihanın talim ve talimatından bir paydosdur.20</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Bediüzzaman'ın yukarıdaki sözlerinde de ifade ettiği gibi, dünyayı gerçek yurt zannetmek büyük bir gaflettir. Çünkü sonsuzluğun yanında dünya hayatının süresi tek bir an hükmünde bile değildir. Bediüzzaman bir başka ifadesinde dünyayı ahirete tercih etmenin ne kadar akılsızca bir davranış olacağına şöyle bir örnekle dikkat çekmiştir:</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">Ebedi hayatı zehirleyecek ve bozacak bir tarzda şu geçici hayatı hasr-ı nazar etmek; ani bir şimşeği, sermedi bir güneşe tercih etmek gibi bir divaneliktir.21</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen"></span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"><em><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkgreen">İşte bu gerçeğin bilincinde olan Müslümanlar, ölümle birlikte dünyadan ayrılmayı, dinden uzak insanlar gibi isyanla değil, şevk ve heyecanla karşılarlar. Dünyada yaptıkları güzelliklerin karşılığını Allah'tan sonsuz ahiret hayatlarında almayı umarlar. Ahirette cennet gibi sonsuz güzellikler ve inceliklerle dolu bir mekana kavuşma umudunun şevki ve coşkusu içinde yaşarlar.</span></span></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="color: #555555"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="YaRaLiyiM, post: 13036, member: 767"] [COLOR=#000000][COLOR=#555555][FONT=verdana] [I][SIZE=3][COLOR=darkgreen]Büyük İslam alimi Bediüzzaman Said Nursi eserlerinde dünya hayatının geçici bir mekan olduğunu ve insanın bu dünyada ahiret için ciddi bir çaba harcaması gerektiğini şöyle dile getirmiştir: Dünya bir misafirhanedir. İnsan onda az duracaktır ve vazifesi çok bir misafirdir ve kısa bir ömürde ebedi hayatına lazım olan levazımatı tedarik etmekle mükelleftir.18 İnsanın dünya hayatındaki kısa ömrünü "geçici bir misafirlik" olarak tanımlayan Said Nursi bir başka örneğinde "İnsana varlığı, hayvan gibi dünya hayatını kazanmak için verilmemiştir." der ve şu şekilde devam eder: Ey nefsim ve ey arkadaşım! Aklınızı başınıza toplayınız. Ömür sermayenizi ve hayat kabiliyetinizi hayvan gibi, hatta hayvandan daha aşağı bir derecede şu geçici hayata ve maddi lezzetlere harcamayın. Yoksa sermayece en üstün hayvandan elli derece yüksek olduğunuz halde, en aşağıda olanından elli derece aşağı düşersiniz.19 Bediüzzaman'ın da belirttiği gibi üstün özelliklerle nimetlendirilmiş, akıl, vicdan ve sağduyu sahibi bir varlık olan insanın yaratılış amacının, eksikliklerle dolu olan bu kısa dünya hayatında, geçici yararlar elde etmek olmadığı çok açıktır. İnsan burada imtihan edilmektedir ve nihai hedefi de sonsuz ahiret güzelliğini kazanmaktır. İnsan, dünyada karşılaştığı olaylar karşısında gösterdiği tavırlarla, sahip olduğu ahlakla ve içinde taşıdığı niyetiyle denenmektedir ve kişinin sadece "iman ettim" demesi kesinlikle yeterli değildir. İmanını tavırlarıyla da göstermelidir. Çünkü kıyamet gününde gizli ya da açık, hayatına dair herşey ortaya dökülecek, çok hassas bir hesap yapılacaktır. Bu hesapta "… bir hurma çekirdeğindeki iplikçik kadar" (Nisa Suresi, 49) bile haksızlığa uğratılmayacaktır. İyilikten yana yaptıkları ağır basanlar sonsuz güzelliklerle bezenmiş cennet yurdunda ağırlanırken, kötülüğü ve zulmü kendilerine yol edinenler sonsuz cehennem azabıyla karşılık bulacaklardır. Zira Allah bu kısa hayatı insanları denemeden geçirerek iyi ve doğru olanları diğerlerinden ayırt etmek için yaratmıştır. Mülk Suresi'nde bu gerçek şöyle bildirilir: O, amel (davranış ve eylem) bakımından hanginizin daha iyi (ve güzel) olacağını denemek için ölümü ve hayatı yarattı... (Mülk Suresi, 2) Dünya Hayatına Karşılık Ahireti Satın Almak İnsanların büyük bir bölümü, dünya hayatının geçici olduğunun farkına varmaz; tam tersine dünya hayatındaki süslere dalıp oyalanırlar. Kimi sürekli daha çok mal toplamaya, kimi insanlar tarafından daha çok itibar görmeye, kimi daha güzel veya yakışıklı bir eş bulmaya, kimi de işyerinde en başarılı kişi olarak tanınmaya çalışıp çabalar. Tüm bunlara öyle büyük bir hırsla bağlanırlar ki, bu oyalanma onlara ölüm sonrasında karşılaşacakları sonsuz ahiret hayatını tamamen unutturur. Ölümü bir yokoluş olarak algılar ve ölümden sonrası için bir hazırlık yapmayı düşünmezler. Oysa Bediüzzaman Said Nursi'nin de söylediği gibi ölüm bir ayrılış, ya da yokoluş değil, tam tersine dünyada yaşanan imtihanın son bulma ve yapılanların karşılığını alma yeridir: Kainattaki yok olma, ayrılık, yokluk zahiridir. Gerçekte ayrılık yoktur, kavuşma vardır. Yok olma ve yokluk yoktur, yenilenme vardır. Ve kainattaki herşey bir çeşit sonsuza kadar var olma başarısına sahiptir. Ölüm, bu geçici alemden sonsuz aleme gitmektir. Ölüm, hidayet ehli ve Kur'an ehilleri için öteki aleme gitmiş dost ve ahbaplarına kavuşma vesilesidir. Hem hakiki vatanlarına girmeye araçtır. Hem dünya zindanından cennet bahçesine bir davettir. Hem Rahman-ı Rahim'in fazlından kendi hizmetine karşılık bir ücret almadır. Hem hayat vazifesinin zorluğundan bir terhistir. Hem kulluk ve imtihanın talim ve talimatından bir paydosdur.20 Bediüzzaman'ın yukarıdaki sözlerinde de ifade ettiği gibi, dünyayı gerçek yurt zannetmek büyük bir gaflettir. Çünkü sonsuzluğun yanında dünya hayatının süresi tek bir an hükmünde bile değildir. Bediüzzaman bir başka ifadesinde dünyayı ahirete tercih etmenin ne kadar akılsızca bir davranış olacağına şöyle bir örnekle dikkat çekmiştir: Ebedi hayatı zehirleyecek ve bozacak bir tarzda şu geçici hayatı hasr-ı nazar etmek; ani bir şimşeği, sermedi bir güneşe tercih etmek gibi bir divaneliktir.21 İşte bu gerçeğin bilincinde olan Müslümanlar, ölümle birlikte dünyadan ayrılmayı, dinden uzak insanlar gibi isyanla değil, şevk ve heyecanla karşılarlar. Dünyada yaptıkları güzelliklerin karşılığını Allah'tan sonsuz ahiret hayatlarında almayı umarlar. Ahirette cennet gibi sonsuz güzellikler ve inceliklerle dolu bir mekana kavuşma umudunun şevki ve coşkusu içinde yaşarlar.[/COLOR][/SIZE][/I] [/FONT][/COLOR][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Risale-i Nur
Bediüzzaman Said-i Nursi
Dünya Bir İmtihan Yeridir...
Üst
Alt