Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
İslam ve Osmanlı Tarihi
Muhtelif Konular
Cevabı zor sorular
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Rhodium" data-source="post: 111178" data-attributes="member: 15207"><p>Neden asla cevap veremiyormuşuz bal gibi veririz. Doğrusunu Allah bilir... </p><p></p><p>Soru1:</p><p></p><p>Doğada düzen yok.</p><p>Eğer adalet ve düzen kavramı olsa ister insan, ister hayvan olsun kavgalarda hayat mücadelerinde hem zafer hem de yenilgi yaşardı. Ancak burada da maddi nedenler öne çıkıyor güçlü olan hep kazanır, olmayan kaybeder.</p><p></p><p>Cevap:</p><p></p><p>Doğada düzen vardır. Ve düzenden düzensizliğe doğru evren ilerlemek tedbir. Bu termodinamiğin 3. Yasası olup bilimsel olarak ifade edilir.</p><p>Doğada güçlü olan değil organize olan güçlüdür. Örneğin E5 de ben ters şeritten giderim diyemezsin istersen TIR kullan organize insanların kurallarına uymak zorundasındır.</p><p></p><p>Soru2</p><p>-Herkese rızkını veririz diye bir şey de yok.</p><p>Mesela İsrailoğullarına tohum yağdıran Allah neden Afrika'ya yağdırmıyor? Orayı unuttu mu?</p><p>Allah'ın arzı geniştir. Kendine rızık bulamayan hicret (göç) etsin der.</p><p>Parası olmayan nasıl göç etsin? Uçak bileti, pasaport ücretleri zaten ülkelerdeki 1 aylık taban maaşa denk geliyor. Bundan bahsetmemiş ki demek ki geleceği bilmiyor.</p><p></p><p>Cevap</p><p>Bu aslında temel felsefedeki meşhur kötülük sorusunun sokak ağzına argo formuna sokulmuş hali... </p><p></p><p>Yaratılan yani insan: bir neden sonuç ilişkisine bağlıdır. Yani bilmediğinde bilgisiz, kötülük yaptığında kötü, yetmediğinde yetersizdir. Ancak Yaratan, Sanatçı olan, veya bir oyun sümilasyonunu hazırlayan boyuttaki: Yaratıcı neden sonuç ilişkisine bağlı değildir. Yani kötü, bilgisiz veya yetersiz Allah diye bir sıfatlama yapamazsınız mantıksızdır.</p><p></p><p> Kimi için bir nefes rızıktır kimi içinde çok çok yaşlanmak eziyettir. Bizim acıma bolluk ve bereket hislerimiz duygularımız veya adalet duygumuz yaratılan olarak vardır. Oysaki Yaratıcı bizim boyutta değil ki.</p><p></p><p>Bu duygu hissini şöyle anlatayım:</p><p>Siz bir savaş oyunu oynasanız oynu oynarken her kurşun yediğimizde gerçekte ki gibi bir kurşun acısı kanaması hissediyormusunuz. aynı boyutta olmadığınızdan hissetmiyorsunuz... </p><p></p><p>Şimdi "rızık bulamayan" diye bir şey "rızık vermediği hiçbir canlı yok" ile çelişir öyle değil mi? Hiç bir canlı yok ise göç edemezsinde... Bütün canlılar sadece insanlar değil. Arılar bal yapmak için çiçeklere konar, kuşlar denizde balık avlamak için dalarlar, yani hayatınızda acaba bir tek yaşamdan bir şey almayan 1 tek canlı gösteremezsiniz.</p><p></p><p>Soru3</p><p>3-Üzülerek söylüyorum ki 1. Dünya savaşında esir düşen Osmanlı askerleri İngilizler tarafından vahşi hayvanlara parçalatılıyor. Ebrehe'nin ordusundaki fillere dur diyen Allah o vahşi hayvanlara neden dur dememiş? Hani peygamber ve şehitlerin naaşına zarar vermek ve yemek hayvanlara haram kılınmıştı?</p><p></p><p>Cevap:</p><p>İslam dininin vahşi hayvanların bir araya getirilmesi ve hayvan-hayvana hakları gibi mevzuları olan ince mevzuları vardır.</p><p>İnsan öldüğünde naaşı İslama göre bir şey ifade etmez. Önemli olan ruh dur. Ve insanın naaşı ne olduğu değil ölmeden önceki halinde ne yaptığı önemlidir.</p><p></p><p>İslam dininde hayvanların insanlara ne yaptığı değil insanların hayvanlara ne yaptığı önemlidir. Çünkü sorumluluk ve kul olmak akıl ile olur.</p><p></p><p>Bir aslan 10 insanı parçalayarak yediğinde hiç bir sorumluluğu yoktur. Ama o Aslanı bir tas su vermeyen insan büyük günahkar bir zalim dir. Çünkü aklı vardır. İşte İslam böyle güzel bir ahlak üzerinedir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rhodium, post: 111178, member: 15207"] Neden asla cevap veremiyormuşuz bal gibi veririz. Doğrusunu Allah bilir... Soru1: Doğada düzen yok. Eğer adalet ve düzen kavramı olsa ister insan, ister hayvan olsun kavgalarda hayat mücadelerinde hem zafer hem de yenilgi yaşardı. Ancak burada da maddi nedenler öne çıkıyor güçlü olan hep kazanır, olmayan kaybeder. Cevap: Doğada düzen vardır. Ve düzenden düzensizliğe doğru evren ilerlemek tedbir. Bu termodinamiğin 3. Yasası olup bilimsel olarak ifade edilir. Doğada güçlü olan değil organize olan güçlüdür. Örneğin E5 de ben ters şeritten giderim diyemezsin istersen TIR kullan organize insanların kurallarına uymak zorundasındır. Soru2 -Herkese rızkını veririz diye bir şey de yok. Mesela İsrailoğullarına tohum yağdıran Allah neden Afrika'ya yağdırmıyor? Orayı unuttu mu? Allah'ın arzı geniştir. Kendine rızık bulamayan hicret (göç) etsin der. Parası olmayan nasıl göç etsin? Uçak bileti, pasaport ücretleri zaten ülkelerdeki 1 aylık taban maaşa denk geliyor. Bundan bahsetmemiş ki demek ki geleceği bilmiyor. Cevap Bu aslında temel felsefedeki meşhur kötülük sorusunun sokak ağzına argo formuna sokulmuş hali... Yaratılan yani insan: bir neden sonuç ilişkisine bağlıdır. Yani bilmediğinde bilgisiz, kötülük yaptığında kötü, yetmediğinde yetersizdir. Ancak Yaratan, Sanatçı olan, veya bir oyun sümilasyonunu hazırlayan boyuttaki: Yaratıcı neden sonuç ilişkisine bağlı değildir. Yani kötü, bilgisiz veya yetersiz Allah diye bir sıfatlama yapamazsınız mantıksızdır. Kimi için bir nefes rızıktır kimi içinde çok çok yaşlanmak eziyettir. Bizim acıma bolluk ve bereket hislerimiz duygularımız veya adalet duygumuz yaratılan olarak vardır. Oysaki Yaratıcı bizim boyutta değil ki. Bu duygu hissini şöyle anlatayım: Siz bir savaş oyunu oynasanız oynu oynarken her kurşun yediğimizde gerçekte ki gibi bir kurşun acısı kanaması hissediyormusunuz. aynı boyutta olmadığınızdan hissetmiyorsunuz... Şimdi "rızık bulamayan" diye bir şey "rızık vermediği hiçbir canlı yok" ile çelişir öyle değil mi? Hiç bir canlı yok ise göç edemezsinde... Bütün canlılar sadece insanlar değil. Arılar bal yapmak için çiçeklere konar, kuşlar denizde balık avlamak için dalarlar, yani hayatınızda acaba bir tek yaşamdan bir şey almayan 1 tek canlı gösteremezsiniz. Soru3 3-Üzülerek söylüyorum ki 1. Dünya savaşında esir düşen Osmanlı askerleri İngilizler tarafından vahşi hayvanlara parçalatılıyor. Ebrehe'nin ordusundaki fillere dur diyen Allah o vahşi hayvanlara neden dur dememiş? Hani peygamber ve şehitlerin naaşına zarar vermek ve yemek hayvanlara haram kılınmıştı? Cevap: İslam dininin vahşi hayvanların bir araya getirilmesi ve hayvan-hayvana hakları gibi mevzuları olan ince mevzuları vardır. İnsan öldüğünde naaşı İslama göre bir şey ifade etmez. Önemli olan ruh dur. Ve insanın naaşı ne olduğu değil ölmeden önceki halinde ne yaptığı önemlidir. İslam dininde hayvanların insanlara ne yaptığı değil insanların hayvanlara ne yaptığı önemlidir. Çünkü sorumluluk ve kul olmak akıl ile olur. Bir aslan 10 insanı parçalayarak yediğinde hiç bir sorumluluğu yoktur. Ama o Aslanı bir tas su vermeyen insan büyük günahkar bir zalim dir. Çünkü aklı vardır. İşte İslam böyle güzel bir ahlak üzerinedir. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
İslam ve Osmanlı Tarihi
Muhtelif Konular
Cevabı zor sorular
Üst
Alt