- Katılım
- 23 Nisan 2011
- Mesajlar
- 3,344
- Tepkime puanı
- 25
İlk bilgisayar oyunu ne zaman yapıldı ? Ne kadar tutuldu ? Oyun sektöründe bilmediğiniz ilginç ayrıntılar ve adım adım bilgisayar oyunları tarihi...
1958 : Newyork Brookhaven Laboratuvarında William Higinbotham vakum tüplü analog bir bilgisayar geliştirmişti. O zamanlarda bilgisayarlar yavaş çalışıyordu ve Willim Higinbotham ekranda zıplayan noktalar gördü. Aklına, o anda bilgisayarda bir tenis oyunu yapabileceği geldi
1960 : William Higinbotham geliştirdiği bilgisayar oyununu tanıttı. Bu basit bir tenis simulasyonuydu.
1962 : Cambridge-Massachusettsteki Hingham Enstitüsünde araştırma görevlisi Steve Russell, iki kişilik oyun seçeneği ve torpido fırlatma özellikleri içeren bir uzay gemisi oyunu geliştirdi.
1969 : Steve Russell, Stanford Üniversitesine geçti ve geliştirdiği oyun burada mühendislik öğrencileri tarafından büyük ilgi gördü. Bu öğrencilerden biri de Nolan Bushnell idi.
1971 : Bushnell, Russellın oyununu alarak, kafasındaki bilgisayar oyunlarını eğlence sektörüne sokma fikriyle yeniden düzenledi ve böylece ilk jetonlu oyun makinası oluştu. Adı Computer Space kondu.
1971-1981 : Bu oyunun geliştirilmesinden sonra Nutting Associates bu oyunun haklarını 500$a alarak 1500 makina daha üretti. Fakat bu oyun beklenen ilgiyi görmedi. Neyseki Bushnell bunun sebebini anlamakta gecikmedi. İnsanlar henüz televizyon ekranındaki şeyleri kontrol etmeye alışık değillerdi. Busnell kazandığı 500$la kendi oyun geliştirme şirketini kurdu. Adı Atari idi.
Bushnell, Alan Alcorn isimli bir mühendisi işe aldı ve ondan en kolay oynanabilir bilgisayar oyununu geliştirmesini istedi. Alcorn Pong isimli bir oyunla geri geldi. Bu oyun iki oyuncunun yukarı ve aşağı hareket edebilen iki dikdörtgeni kontrol ederek, hareket eden noktayı, ortadaki çizginin üzerinden geçirerek bir o tarafa bir bu tarafa göndermesi şeklinde oynanıyordu.
Ne var ki Bushnell hangi üretici firmaya gittiyse geri çevrildi. Bushnell de prototipini bir Californiada bir barın bir köşesine koydu. İlk günün sonunda oyunun bozulduğuna dair bir telefon aldı. Tamir etmeye gittiğinde sorunun ne olduğunu hemen anladı. Bozuk para atılan kısmı dolduğu için sıkışmıştı!!! Böylece bilgisayar oyunları gelmeye başladı. 1981de Atari en hızlı büyüyen şirket haline geldi. Ama Bushnell 500$lık şirketi 1976da Warner Communicationsa 28 Milyon$a satmıştı.
80lerin başında birçok yeni şirket daha kurulmaya başladı. Epyx, Broderbund, Sierra Online ve SSI bu sıralar kuruldu.
1977 : Atari çıkardığı 2600 modeliyle ortalığı kasıp kasıp kavurdu. Burgertime ve PC Man gibi oyunlar en sonunda evde oynanmak üzere piyasadaydı. Ebeveynler de mutluydu çünkü çocuklarını bozuk paralarla oyun oynamaktan kurtarıyorlardı.
1981 : Oyun makinalarının popularitesi arttı. Applelar, Atariler ve TRS-80ler raflarda yerini almış, üreticiler birçok oyun üretmeye başlamıştı. Bu sıralar üreticiler o zamanlar 525 lik disketlere göre daha kullanışlı olan bantlı kaset oyunlarını üretiyordu. 90lara kadar kasetler tercih edildi ama 90larla birlikte hızından dolayı disketler tercih edilmeye başlandı.
1982 : Apple II için Zork I , Broderbund tarafından Choplifter ve o zamanlar daha yeni kurulmuş olan Microsoft tarafından Olympic Decathlon geliştirildi. O zamanlarda Microsoftun oyun sektöründeki bu denemesi pek başarılı olmadı. Bu yüzden Microsoft çok uzun bir süre oyun sektörüne girmedi. Bu yılda ayrıca Access Software, Electronic Arts ve Lucasfilm Games (Lucas Arts) kuruldu.
1983 : Bu yılda Apple IIşer yerini yeni çıkan Atari 400 ve Atari 800 lere bırakmak zorunda kaldı. Electronic Arts ilk oyununu üretti ve oyununu dergilerde iddialı bir başlıkla duyurdu.
1984 : Kartuşlu oyun makinaları birden gözden düştü. Computer Gaming World isimli dergi bu durumu şöyle açıklıyor : 1983te bu makinalar hızla zirveye tırmandı ve 1984te o zirveden düştü. Bu sırada Commodore ve disketli makinalar daha fazla ilgi görüyordu. C-64 ya da Atari 800ün daha fazla ilgi görmesinin sebebi şu anda pclerin konsollara tercih edilmesiyle aynıydı. Bu yeni makinelerde oyun dışında şeyler de yapabiliyordunuz. Ailelerin de bahanesi Çocuklarımız programlar yazıp yeni şeyler öğrenebiliyorlar. Sadece oyun için değil. oldu.
Bu sıralarda IBM küçük bir Pc üretti. Bu PC 525 lik disket sürücü 2 kartuş boşluğu ve basit bir DOS versiyonu içeriyordu. Ne yazık ki o zamanlar bu diğerlerine göre daha kompleks makine pahalıydı ve çok az firma onu destekleyebiliyordu. Bu küçük PCnin büyük bir hayal kırıklığına uğradığını ve insanların paralarını geri almak için IBMin kapısına dayandığını söylemekte fayda var.