Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Risale-i Nur
Bediüzzaman Said-i Nursi
Bediüzzaman Said Nursi ve Dinler Arası Diyalog
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ekrem" data-source="post: 50316" data-attributes="member: 3"><p style="margin-left: 20px">Dipnotlar</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">1. Al-i İmran/85.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">2. Araf/158.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">3. Sebe/28.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">4. Bakara/285.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">5. Midraş Rabah, Bereşit Rabah, 34:8.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">6. Asıl Adı Moşe ben Meymun'dur. İslâm dünyasında Musa bin Meymun olarak bilinir. XII. Yüzyılda Endülüs'te yetişmiş olan Maimonides, felsefe, kelam ve hukuk ilimlerinde otorite bir isimdir. Onun belirlemiş olduğu on üç maddelik iman esası Ortodoks Yahudiliğin iman esasları olarak bugün de geçerliliğini sürdürmektedir. Mora Nevukhim (Delâletü'l-Hâirîn) isimli kelam kitabı ile, Mişne Tora isimli hukuk kitabı Yahudi klasiklerinden sayılır.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">7. Maimonides, Mişne Torah, Melakhim 9:1.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">8. Maimonides, Mişne Torah, Melakhim, 8:11</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">9. Alfred J. Kolatch, The second Jewish Book of Why, New York 1985, s. 99.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">10. Philip Birnbaum, Encyclopedia of Jewish Concepts, New York 1991, s. 92.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">11. The Judaism, Editör: Arthur Hertzberg, USA 1963, s. 14-15.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">12. Eliyahu Rabah, (Tanna de be Eliyahu, İbranice'den İngilizceye Çev: William G. Braude-İsrael J. Kapstein, Philadelphia 1981, içinde) 9.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">13. II. Samuel, 7:19.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">14. İşaya, 26:2.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">15. Mezmurlar, 118:20.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">16. Hertzberg, s. 16.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">17. Ordotodoks dua kitabında (siddur) bu konuda şöyle bir dua cümlesi yer almaktadır: "Hamd sana alemlerin kralı Rabbimiz Yehova, ki, bizi goy yaratmadın" (bkz. Siddur Sefaradî, İbranice-İngilizce, İngizce'ye Çev: Rabbi Nosson Scherman, The Art Scroll Mesorah Series, Brooklyn 1990, s. 20).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">18. Yosef Albo, Sefer Ha-İkkarim, İbranîce -İngilizce, Tahkikli İbranice Metni İngilizce Tercümesiyle Birlikte Neşreden: Isaac Husik, Philadelphia 1946 (IV cilt), I:25.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">19. Tesniye, 23: 3-8.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">20. Tesniye, 23: 3-4. Tevrat'taki bu hüküm, daha sonra Mişna bilgini Rabbiler tarafından iptal edilmiştir. Mişna'nın Yedayım bölümünde anlatıldığına göre, Yahudiliğe ihtida eden bir Ammonî cemaate katılmak istemiş, katı nasçı Rabban Gamaliel, Tevrat'taki hükmü delil getirerek, cemaate katılmasının mümkün olmadığını söylemiştir. Orada bulunan Rabbi Yeşu ise katılabileceğini, çünkü Musa zamanındaki Ammonîlerle o günkü Ammonîlerin aynı olmadığını, milletler arasında nesil karışıklığının meydana geldiğini belirtmiştir. Tartışma neticesinde, Ammonî'nin cemaate katılmasına müsaade edilmiştir (bkz. Mişna, Yedayım, IV:4).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">21. Tesniye, 7:1-4; 20:16-17.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">22. Tesniye, 23:7-8.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">23. Hans Joachim Schoeps, The Jewish-Christian Argument: A History of Theologies in Conflict, İngilizceye çeviren: David Green, Faber & Faber, London 1963, s. 12.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">24. Bkz. Ester, 8:17. Burada, "Yahudi oldular anlamında", "mityahdim" kelimesi kullanılmaktadır.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">25. Talmud Bavlî (TB), İbranice-İngilizce, İngilizce çevirinin editörü Yehezkel (İzidor) Epstein, Soncino Press, London 1984-1990, Pesahim 87b; İbn Habib, Yaakov, En Yaakov, İbranice-İngilizce, İngilizce'ye Çev: S.H. Glick, New York 5682 (V cilt), Pesahim 87b.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">26. Mişna yorumcusu Amoraim'in dördüncü neslinden olup Filistin ekolündendir. Bkz. Hermann L. Strack, Introduction to the Talmud and Midrash, New York 1983, s. 128.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">27. Bkz. Schoeps, s. 12.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">28. TB, Yevamot 47a; En Yaakov, Yevamot 47a.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">29. TB, Yevamot, 47a-47b; En Yaakov, Yevamot, 47a-47b.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">30. Bkz. Hertzberg, s. 16-17.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">31. Albo, I: 25.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">32. Albo, I: 26.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">33. Alman Yahudilerinden Moses Mendelssohn (1729-1786), Reformist Yahudilik hareketinin öncüsüdür.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">34. David Rudasky, Modern Jewish Religious Movements, A History of Emancipation and Adjustment, New York 1967, s. 61-62. Modern Yahudiliğin bu konudaki anlayışı hakkında ayrıca bkz. Michael Wyschogrod, s. 35-37.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">35. Leo Trepp, A History of the Jewish Experience, New York 1973, s. 284.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">36. 1983'de 103 yaşında ölen Mordecai Menahem Kaplan, Muhafazakar Yahudilik akademisi "The Jewish Theological Seminary of America"da uzun süre görev yapmış ve daha sonra bu hareketten ayrılarak kendi fikirleri çerçevesinde,1968'de, Yeniden yapılanmacı (Reconstruction) adını verdiği hareketi kurmuştur. Yeniden yapılanmacı Hareket, benimsediği ilkeler itibariyle, yelpazede Muhafazakar Yahudiliğin solunda, Reformistliğin sağında yer almıştır.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">37. Dynamic Judaism: The Essential Writings of Mordechai Menahem Kaplan, derleyen: Emanuel S. Goldsmith-Mel Scutt, New York 1985, s. 241.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">38. Kaplan, Judaism As A Civilization, The Jewish Publication Society of America And The Reconstructionist Press, USA 1981, s. 414.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">39. Kaplan'ın bu görüşü, Yenidenyapılanmacı Mezhebin dua kitabı Siddur'da, temel prensip olarak yeralmıştır (bkz. Rudasky, s. 360).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">40. Kaplan, The Future of American Jew, New York 1949, 382. Kaplan'ın bu görüşlerini damadı Ira Einstein da aynı şekilde savunmuştur (bkz. Einstein, Judaism Under Freedom, New York 1956, s. 70).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">41. Rosenberg, sf. 84; Newmann-Sivan, s. 203.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">42. Tsefanya, 3:9.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">43. Wyschogrod, s. 41</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">44. Rosenberg, s. 84.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">45. J. Neusner, Judaism in the Secular Age, London 1970, s. 71.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">46. Rosenberg, s. 84.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">47. Trepp, 136-137.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">48. Hıristiyan sansüründen geçen nüshalarda bu kısım yoktur. Sanhedrin 107b'nin sansürlü basılı metinlerinde gösterilmeyen kısmında Nasıralı İsa'nın büyü yaptığı ve İsraili saptırdığı yer almaktadır (Bkz. TB, Sanhedrin 107, C2.diprot)</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">49. TB, Sanhedrin, 43a.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">50. TB, Sanhedrin, 43a</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">51. TB, Şabat, 116a. Minim kelimesiyle Hıristiyanların da kasdedildiği hakkında (bkz. Schoeps, s. 14).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">52. "Gillayon", İbranicede, sahife, kopya, levha ve vahiy gibi anlamlara gelmektedir (bkz. Milon İvrî Angli/Angli-İvrî, Hazırlayan: Dov ben Abba, New York 1977, s. 35).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">53. TB, Şabat 116a. Daha sonra Yahudiler tarafından Hıristiyan İncilleri için kötü, şeytanî, günah kaynağı anlamlarına gelen "aven" ile "gillayon" kelimeleri birleştirilerek "Aven-Gillayon" denmiştir (bkz. James Parker, The Conflict of the Church and the Synogugue, USA ?, s. 109).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">54. TB, Şabat 116a. Talmud'un aynı yerinde, Hıristiyanlarla Mecusiler mukayese edilir; bir rabbinin bir Be-Abadan'a (Mecusi mabedi) giremeyeceği , özellikle bir Be-Nizrefe'ye (Hıristiyan mabedi) hiç girmemesi gerektiği, bunun karşılığında sıradan bir Yahudinin bir Be-Nizrefe'ye giremiyeceği, fakat bir Be-Abadan'a girebileceği hükmü verilir (TB, Şabat, 116a). Burada, Hıristiyanların Mecusilerden daha tehlikeli olduğu vurgulanmaktadır.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">55. Kolatch, s. 72.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">56. Ezekiel 18:3-17</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">57. Yahudiler bu anlayışlarını Mika'daki şu cümleye dayandırırlar: "Çünkü bütün kavimlerin her biri kendi ilahının ismiyle yürüyor; fakat biz daima ve ebediyyen Allahımız Rabbin ismi ile yürürüz" (Mika, 4:5).</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">58. Trepp, s 133-135.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">59. Schoeps, s. 15.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">60. Wyschogrod, s. 39.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">61. Kolatch, 92.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">62. Tekvin, 17, 21.bâblar.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">63. Sifre on Deuteronomy, Giriş ve Notlarla İbranice'den Çev: Reuven Hammer, USA 1986, Piska 343.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">64. Zohar, Şemot, II: 17a.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">65. Zohar, Şemot, II: 17a</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">66. Bernard M Casper, An introduction to the Jewish Bible, Gr Britain 1960, s. 36. Bu konuda ayrıca bkz. S.D.Goitein, Jews and Arabs: Their Contacts Through the Ages, New York 1955, s. 62-63.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">67. TB. Şabat, 11a.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">68. Mercury, tanrıların elçisi ve ölülerin ruhlarının rehberi olan bir Roma tanrısıdır. O, aynı zamanda seyyahların da koruyucusudur. Bu yüzden, onun mabetleri yol güzergâhlarında bulunurdu. Yolcular bu mabetlere taşlar atarak Mercury'ye bağlılıklarını bildirirlerdi. Obadiah'ın hocası, Müslümanların Mekke'de şeytan taşlama ritüelini bu Roma tanrısına yapılan ritüel ile aynı görmüş ve bu yüzden Müslümanları putperest olarak telakki etmiştir.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">69. Süleyman'ın Meselleri, 26:5.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">70. Mezmurlar, 144:8.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">71. Tsefanya, 3:13.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">72. Rosenberg, s. 83.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">73. Şalom, yıl 47, sayı, 2346. 24 Ağustos 1994.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">74. Kasas Suresi, 56.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">75. Bakara Suresi, 256.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">76. Bakara Suresi, 62.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">77. Majid Khoduri, İslam'da Savaş ve Barış, Fener Yayınları, İstanbul, 1998, s. 223.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">78. Frend, 289; Hamidullah, İslam Peygamberi, II. 920; Levent Öztürk, Asr-ı Saadetten Haçlı Seferlerine Kadar İslam Toplumunda Hıristiyanlar, İz Yayıncılık, İstanbul, 1998, s. 55.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">79. Osman Turan, Türk Cihan Hakimiyeti Mefkuresi Tarihi, İstanbul 1969, s. 193.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">80. İlhan Bardakçı, "Biz Hiç Irk Olmamışız", Tercüman, 7 Mayıs 1983.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">81. Majid Khoduri, İslam'da Savaş ve Barış, Fener Yayınları, İstanbul, 1998, s. 216.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">82. Bediüzzaman Said Nursi, Emirdağ Lahikası, I/202.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">83. Bediüzzaman Said Nursi, Lem'alar, 146; Sincerity and Brotherhood, İstanbul, 1991, s. 13.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">84. Al-i İmran, 64.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">85. Ankebut,46.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">86. Maide, 82-84.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">87. İbnu Mace, 4089; Ebu Davud, cihad 156; Melahim, 2,</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">88. Şükran Vahide, Bediuzzaman Said Nursi, s. 344.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">89. Bediüzzaman Said Nursi, Münâzarat, s. 26-27.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">90. Bediüzzaman Said Nursi, Mektûbat, s. 6.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">91. Bediüzzaman Said Nursi, İşâratü'l-İ'caz, İstanbul, 1978, s. 55-56.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px">92. Bediüzzaman Said Nursi, Hutbe-i Şâmiye, İstanbul, 1996, s. 49.</p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ekrem, post: 50316, member: 3"] [INDENT]Dipnotlar 1. Al-i İmran/85. 2. Araf/158. 3. Sebe/28. 4. Bakara/285. 5. Midraş Rabah, Bereşit Rabah, 34:8. 6. Asıl Adı Moşe ben Meymun'dur. İslâm dünyasında Musa bin Meymun olarak bilinir. XII. Yüzyılda Endülüs'te yetişmiş olan Maimonides, felsefe, kelam ve hukuk ilimlerinde otorite bir isimdir. Onun belirlemiş olduğu on üç maddelik iman esası Ortodoks Yahudiliğin iman esasları olarak bugün de geçerliliğini sürdürmektedir. Mora Nevukhim (Delâletü'l-Hâirîn) isimli kelam kitabı ile, Mişne Tora isimli hukuk kitabı Yahudi klasiklerinden sayılır. 7. Maimonides, Mişne Torah, Melakhim 9:1. 8. Maimonides, Mişne Torah, Melakhim, 8:11 9. Alfred J. Kolatch, The second Jewish Book of Why, New York 1985, s. 99. 10. Philip Birnbaum, Encyclopedia of Jewish Concepts, New York 1991, s. 92. 11. The Judaism, Editör: Arthur Hertzberg, USA 1963, s. 14-15. 12. Eliyahu Rabah, (Tanna de be Eliyahu, İbranice'den İngilizceye Çev: William G. Braude-İsrael J. Kapstein, Philadelphia 1981, içinde) 9. 13. II. Samuel, 7:19. 14. İşaya, 26:2. 15. Mezmurlar, 118:20. 16. Hertzberg, s. 16. 17. Ordotodoks dua kitabında (siddur) bu konuda şöyle bir dua cümlesi yer almaktadır: "Hamd sana alemlerin kralı Rabbimiz Yehova, ki, bizi goy yaratmadın" (bkz. Siddur Sefaradî, İbranice-İngilizce, İngizce'ye Çev: Rabbi Nosson Scherman, The Art Scroll Mesorah Series, Brooklyn 1990, s. 20). 18. Yosef Albo, Sefer Ha-İkkarim, İbranîce -İngilizce, Tahkikli İbranice Metni İngilizce Tercümesiyle Birlikte Neşreden: Isaac Husik, Philadelphia 1946 (IV cilt), I:25. 19. Tesniye, 23: 3-8. 20. Tesniye, 23: 3-4. Tevrat'taki bu hüküm, daha sonra Mişna bilgini Rabbiler tarafından iptal edilmiştir. Mişna'nın Yedayım bölümünde anlatıldığına göre, Yahudiliğe ihtida eden bir Ammonî cemaate katılmak istemiş, katı nasçı Rabban Gamaliel, Tevrat'taki hükmü delil getirerek, cemaate katılmasının mümkün olmadığını söylemiştir. Orada bulunan Rabbi Yeşu ise katılabileceğini, çünkü Musa zamanındaki Ammonîlerle o günkü Ammonîlerin aynı olmadığını, milletler arasında nesil karışıklığının meydana geldiğini belirtmiştir. Tartışma neticesinde, Ammonî'nin cemaate katılmasına müsaade edilmiştir (bkz. Mişna, Yedayım, IV:4). 21. Tesniye, 7:1-4; 20:16-17. 22. Tesniye, 23:7-8. 23. Hans Joachim Schoeps, The Jewish-Christian Argument: A History of Theologies in Conflict, İngilizceye çeviren: David Green, Faber & Faber, London 1963, s. 12. 24. Bkz. Ester, 8:17. Burada, "Yahudi oldular anlamında", "mityahdim" kelimesi kullanılmaktadır. 25. Talmud Bavlî (TB), İbranice-İngilizce, İngilizce çevirinin editörü Yehezkel (İzidor) Epstein, Soncino Press, London 1984-1990, Pesahim 87b; İbn Habib, Yaakov, En Yaakov, İbranice-İngilizce, İngilizce'ye Çev: S.H. Glick, New York 5682 (V cilt), Pesahim 87b. 26. Mişna yorumcusu Amoraim'in dördüncü neslinden olup Filistin ekolündendir. Bkz. Hermann L. Strack, Introduction to the Talmud and Midrash, New York 1983, s. 128. 27. Bkz. Schoeps, s. 12. 28. TB, Yevamot 47a; En Yaakov, Yevamot 47a. 29. TB, Yevamot, 47a-47b; En Yaakov, Yevamot, 47a-47b. 30. Bkz. Hertzberg, s. 16-17. 31. Albo, I: 25. 32. Albo, I: 26. 33. Alman Yahudilerinden Moses Mendelssohn (1729-1786), Reformist Yahudilik hareketinin öncüsüdür. 34. David Rudasky, Modern Jewish Religious Movements, A History of Emancipation and Adjustment, New York 1967, s. 61-62. Modern Yahudiliğin bu konudaki anlayışı hakkında ayrıca bkz. Michael Wyschogrod, s. 35-37. 35. Leo Trepp, A History of the Jewish Experience, New York 1973, s. 284. 36. 1983'de 103 yaşında ölen Mordecai Menahem Kaplan, Muhafazakar Yahudilik akademisi "The Jewish Theological Seminary of America"da uzun süre görev yapmış ve daha sonra bu hareketten ayrılarak kendi fikirleri çerçevesinde,1968'de, Yeniden yapılanmacı (Reconstruction) adını verdiği hareketi kurmuştur. Yeniden yapılanmacı Hareket, benimsediği ilkeler itibariyle, yelpazede Muhafazakar Yahudiliğin solunda, Reformistliğin sağında yer almıştır. 37. Dynamic Judaism: The Essential Writings of Mordechai Menahem Kaplan, derleyen: Emanuel S. Goldsmith-Mel Scutt, New York 1985, s. 241. 38. Kaplan, Judaism As A Civilization, The Jewish Publication Society of America And The Reconstructionist Press, USA 1981, s. 414. 39. Kaplan'ın bu görüşü, Yenidenyapılanmacı Mezhebin dua kitabı Siddur'da, temel prensip olarak yeralmıştır (bkz. Rudasky, s. 360). 40. Kaplan, The Future of American Jew, New York 1949, 382. Kaplan'ın bu görüşlerini damadı Ira Einstein da aynı şekilde savunmuştur (bkz. Einstein, Judaism Under Freedom, New York 1956, s. 70). 41. Rosenberg, sf. 84; Newmann-Sivan, s. 203. 42. Tsefanya, 3:9. 43. Wyschogrod, s. 41 44. Rosenberg, s. 84. 45. J. Neusner, Judaism in the Secular Age, London 1970, s. 71. 46. Rosenberg, s. 84. 47. Trepp, 136-137. 48. Hıristiyan sansüründen geçen nüshalarda bu kısım yoktur. Sanhedrin 107b'nin sansürlü basılı metinlerinde gösterilmeyen kısmında Nasıralı İsa'nın büyü yaptığı ve İsraili saptırdığı yer almaktadır (Bkz. TB, Sanhedrin 107, C2.diprot) 49. TB, Sanhedrin, 43a. 50. TB, Sanhedrin, 43a 51. TB, Şabat, 116a. Minim kelimesiyle Hıristiyanların da kasdedildiği hakkında (bkz. Schoeps, s. 14). 52. "Gillayon", İbranicede, sahife, kopya, levha ve vahiy gibi anlamlara gelmektedir (bkz. Milon İvrî Angli/Angli-İvrî, Hazırlayan: Dov ben Abba, New York 1977, s. 35). 53. TB, Şabat 116a. Daha sonra Yahudiler tarafından Hıristiyan İncilleri için kötü, şeytanî, günah kaynağı anlamlarına gelen "aven" ile "gillayon" kelimeleri birleştirilerek "Aven-Gillayon" denmiştir (bkz. James Parker, The Conflict of the Church and the Synogugue, USA ?, s. 109). 54. TB, Şabat 116a. Talmud'un aynı yerinde, Hıristiyanlarla Mecusiler mukayese edilir; bir rabbinin bir Be-Abadan'a (Mecusi mabedi) giremeyeceği , özellikle bir Be-Nizrefe'ye (Hıristiyan mabedi) hiç girmemesi gerektiği, bunun karşılığında sıradan bir Yahudinin bir Be-Nizrefe'ye giremiyeceği, fakat bir Be-Abadan'a girebileceği hükmü verilir (TB, Şabat, 116a). Burada, Hıristiyanların Mecusilerden daha tehlikeli olduğu vurgulanmaktadır. 55. Kolatch, s. 72. 56. Ezekiel 18:3-17 57. Yahudiler bu anlayışlarını Mika'daki şu cümleye dayandırırlar: "Çünkü bütün kavimlerin her biri kendi ilahının ismiyle yürüyor; fakat biz daima ve ebediyyen Allahımız Rabbin ismi ile yürürüz" (Mika, 4:5). 58. Trepp, s 133-135. 59. Schoeps, s. 15. 60. Wyschogrod, s. 39. 61. Kolatch, 92. 62. Tekvin, 17, 21.bâblar. 63. Sifre on Deuteronomy, Giriş ve Notlarla İbranice'den Çev: Reuven Hammer, USA 1986, Piska 343. 64. Zohar, Şemot, II: 17a. 65. Zohar, Şemot, II: 17a 66. Bernard M Casper, An introduction to the Jewish Bible, Gr Britain 1960, s. 36. Bu konuda ayrıca bkz. S.D.Goitein, Jews and Arabs: Their Contacts Through the Ages, New York 1955, s. 62-63. 67. TB. Şabat, 11a. 68. Mercury, tanrıların elçisi ve ölülerin ruhlarının rehberi olan bir Roma tanrısıdır. O, aynı zamanda seyyahların da koruyucusudur. Bu yüzden, onun mabetleri yol güzergâhlarında bulunurdu. Yolcular bu mabetlere taşlar atarak Mercury'ye bağlılıklarını bildirirlerdi. Obadiah'ın hocası, Müslümanların Mekke'de şeytan taşlama ritüelini bu Roma tanrısına yapılan ritüel ile aynı görmüş ve bu yüzden Müslümanları putperest olarak telakki etmiştir. 69. Süleyman'ın Meselleri, 26:5. 70. Mezmurlar, 144:8. 71. Tsefanya, 3:13. 72. Rosenberg, s. 83. 73. Şalom, yıl 47, sayı, 2346. 24 Ağustos 1994. 74. Kasas Suresi, 56. 75. Bakara Suresi, 256. 76. Bakara Suresi, 62. 77. Majid Khoduri, İslam'da Savaş ve Barış, Fener Yayınları, İstanbul, 1998, s. 223. 78. Frend, 289; Hamidullah, İslam Peygamberi, II. 920; Levent Öztürk, Asr-ı Saadetten Haçlı Seferlerine Kadar İslam Toplumunda Hıristiyanlar, İz Yayıncılık, İstanbul, 1998, s. 55. 79. Osman Turan, Türk Cihan Hakimiyeti Mefkuresi Tarihi, İstanbul 1969, s. 193. 80. İlhan Bardakçı, "Biz Hiç Irk Olmamışız", Tercüman, 7 Mayıs 1983. 81. Majid Khoduri, İslam'da Savaş ve Barış, Fener Yayınları, İstanbul, 1998, s. 216. 82. Bediüzzaman Said Nursi, Emirdağ Lahikası, I/202. 83. Bediüzzaman Said Nursi, Lem'alar, 146; Sincerity and Brotherhood, İstanbul, 1991, s. 13. 84. Al-i İmran, 64. 85. Ankebut,46. 86. Maide, 82-84. 87. İbnu Mace, 4089; Ebu Davud, cihad 156; Melahim, 2, 88. Şükran Vahide, Bediuzzaman Said Nursi, s. 344. 89. Bediüzzaman Said Nursi, Münâzarat, s. 26-27. 90. Bediüzzaman Said Nursi, Mektûbat, s. 6. 91. Bediüzzaman Said Nursi, İşâratü'l-İ'caz, İstanbul, 1978, s. 55-56. 92. Bediüzzaman Said Nursi, Hutbe-i Şâmiye, İstanbul, 1996, s. 49. [/INDENT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Risale-i Nur
Bediüzzaman Said-i Nursi
Bediüzzaman Said Nursi ve Dinler Arası Diyalog
Üst
Alt