Avokadonun Sağlığa Yararları

ömr-ü diyar

Uzman Kardeşimiz
Üyemiz
Mesajlar
3,351
1. Kardiyovasküler sağlığı geliştirir. Amerika’da yapılan beslenme diyet ve kalp hastalıkları araştırmasına göre, folat açısından zengin olan avokado yiyenlerin kalp hastalıklarına yakalanma oranları çok düşüktür. Avokado, dolayısıyla damar sağlığını da geliştirir, kalbe giden damarların işlevini yerine getirmesini kolaylaştırır, kalbe kan akışını düzenler. Homosistein düzeylerini düzenler, önemli ölçüde B6 vitamini ve folik asit içerir. Folattan başka, E vitamini, Glutatyon ve tekli doymamış sağlıklı yağları içerir.

2. Anti enflamatuar yani iltihaplanmaya karşı korur. Avokadonun bu yararı dünya çapında bilinmektedir. Avokado, romatoid artrit ve osteoartrit gibi sağlık sorunlarının tedavisinde kullanılabilir. Özel bir araştırmada iltihaplanmayı engellediği belirtilmiştir. Fitosteroller (beta-sitosterol, stigmasterol ve kampesterol), (lutein, neoxanthin, zeaksantin, alfa ve beta karoten) karotenoid tabanlı olan antioksidanlar, selenyum, manganez, çinko, omega 3 yağ asitleri, flavonoidler ve vitamin C ve E, mineraller gibi diğer antioksidanlar ve polyhydroxylated yağları içeren anti-inflamatuar özellikleri olan önemli bir besindir.

3. Kan şekeri seviyesini düzenler. Düşük karbonhidrat seviyesindedir ve bir tanesinde sadece 19 kalori mevcuttur. Glisemik indeksi düşürerek kan şekeri seviyesini düzenler. Diyabete iyi gelen bir meyvedir. Yüksek lif içerir ve bundan dolayı da sürekli kan şekeri seviyesini korumaya yardımcı olan bir besindir.

4. Kansere karşı korur, anti kanser besinlerdendir. Bazı ön araştırma ve laboratuvar çalışmalarında, avokadonun iyi bir kanser önleyici olduğu belirlenmiştir. Iltihaplanmaya karşı korur, iyi bir antioksidan kaynağıdır. Kanser hücrelerinin oluşumunu engeller, durdurur. Sonuçlara göre etkileri tatmin edicidir. Oksidatif stres ve kanser hücrelerini engeller. Strese iyi gelir, hücre sağlığını korur, kanser hücrelerinin sayısını azaltır.

5. Besin emilimini destekler. Avokado tüketerek, diğer besinlerin vücutta daha rahat ve kolay emilmesini sağlayabilirsiniz. Yani yediklerinizin faydası vücuda işler. Karotenoid içeriği ile bunu başarır. Salatalarda veya meyve olarak tüketilebilir.


alıntı
 
Üst Alt