Allahın saltanatı

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
Allahın saltanatı
aşkı ehadiye
allahın cemaline, aşk ve sır makamında ermek isteyen yer yüzünün bütün kavimleallahınrinin, besmele kapısında allahın zatı ehadiyesinin mana ve hakikatına kâinatın davet edilişidir.

Inançlarınız olan dinleriniz ve kutsal kitaplarınıza bağlı olarak kurulan, mezhepler, tarikatlar, cemaatlar

ve bu inançlarla yetiştirilen sofiler, dervişler, hahamlar, papazlar, imamlar, hak âşıkları, zahir ve batin ilminden yürüyen âlimlerin,

allahın el cami esması yani insanın beden arzında allahın ehadiyetini idrak eden nefislerin ilahi azama davet edilişidir.
 

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
Allahın saltanatı 2

2-
allahın ehadiyet kapısı besmele
bismillahirrahmanirrahim
rahmanın kaleminden nuru alakı rahimin levhine yazan allahın adıyla

allah buyuruyor ki, besmeledeki bisminin manası kalem demektir. Allah’ın zatı ilahiyesi yaratılan mevcudata tecelli olduğunda her zerre özüne uygun allahın esmalarında suret giyer.

Mevcudat bu suretlerle mana âleminden madde âlemindeki cismaniyetlerine büründüğünde arzdan arşa geçiş kapısı besmele ile açılır.

Allahütela yaradılan her zerreye adildir. Sırrın hakikatına erebilmek için cemalül nur denizi adı verilen allahın esmalarında mevcudat arşın semalarına döndürülür.

Işte bu döndürülüşün başlangıcında arzın yedi yer seması vardır. Ve cemalül nur denizinde suret bulacak olan hz.allah’ın lutfettiği nur, bu yolculukta âlemlerden âlemlere geçer.

Ilk sema olan nuru alak’a gelişi kuran meâriç suresi ile anlatmaktadır. (meâriç suresi ayet-3) zilmeâriç. Meâriç yükseliş demektir. Allahın nuru yaratılış hakikatında toprak makamından, su, ateş, hava, nebadat, hayvanat ve cemadat makamına kadar yedi yer semasını geçer,

nefs makamında mekân kapısı hz âdemin beden arzına kaderi ilahi ile getirilir. Külli iradede allahın “künfeyekün” emrinden habersiz, idrakı kapalı olan ‘nur’ rahman esmasının besmeleye olan tecellisi ile hz.ademin beden arzında hafada karanlıktadır.

Semayı dünyaya davet edilen nur suret giydilirebilmesi için besmele kapısına davet edilir. Kuran’da (fussilet suresi ayet-10) kürreyi arza yedi yer semasını lütfeden allah, o semaları bereketli kıldı. Ayet 11- yeri ve göğü çağırdı. Esmayı ilahiyede gök rahman esmasının tecellisi hz.adem,
 

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
Allahın saltanatı 3

Yer rahim esmasının tecellisi hz.havva olarak besmele kapısına ikiside isteyerek geldik dediler.

(mümin suresi ayet 66-) deki bize rabbimizden apaçık deliller gelince sizin allahı bırakıp o taptıklarınıza kulluk etmemiz bize yasaklandı. Ve âlemlerin rabbine secde edip nuru alakı teslim etmekle emrolunduk.

Arşı rahman olan kalbin vücudu hz.adem zahir olduğunda hz.allah’ın kıyamete kadar hz.ademe hizmet etmekle görevlendirlen gaybul gayb âlemi melekleri hz.cebrail, hz.mikail, hz.israfil, hz.azraildir. Ehadiyet kapısında gelecek olan her nefsin beden arzında şahidi, namusu ekberi hz.cebrail, yani aklınızdır.

Külli iradeden emrolunduğu gibi silkelenen o akıl yani cebrail. âdemin beden israfilinden suru üfler. His ve ateş âleminin hakikatı olan hz.mikail ile rahmeti rahimiyeye azledilen o ruhu hz.azrail ademin bedeninden beratını vererek mukaddes beyt olan er rahim esmasına teslim eder.

Bu teslimat allahın katında kurana inen ilk suredir. Alak suresi ayet 2- halekal insane min alak. Buyurduki insanı alak adı verilen nutfeden allah halk eyledi. Göklerin ilk seması bu bir damla nutfedir.

Artık o nur ruha dönüşmüş. Allah kudretini anne rahminde o ruhu sema ve azalarla donatacaktır. Kuran bu hakikatı fussilet suresi ayet-12 fekazahünne sabasemavatı. Yedi gök semasını allah anne rahminde hüküm ve taktir kıldı. 1- alak 2-nefis 3-kalp 4-sır 5-ruh 6- hafa 7- kalp ile sırrın arasıda bu semaların cümlesini hakikata erdiren akıl yani cebrail aleyhisselamdır.

Allah ihlas suresi ile nurunu hz ademe davet etmiş, ayetül kürsü ile semalarını anne rahminde donatmış, yasini şeriflede ehadiyetine davet ederek ey insan sen külli iradeden lütfedilen ile cüzzi iradede cenin cin ve melekütül alemlerini geçerek sureti insaniyede seni ehadiyetine davet eden allahtır.

Insanın yaratılışındaki ilk sema alaka geliş ve suret giydirilip yasini şerifle allahın huzuruna çıkan insanın hiç bir şeyden habersiz ümmi olan beden arzındaki hakikatıdır bu yolculuk. Ve miracın başlangıcıdır. Aeo ruhul emin
 

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
Allahın saltanatı 4

Ihlas suresi ile rahman esmasının tecellisi hz ademe .ayetül kürsü ile rahim esmasının tecellisinde hz havvaya .yasini şerif ile huzura devet edilen ey insan.

Yaradılış hakikatındaki yolculuğu kuran açıkca tebliğ etmiştir. şimdi allahın huzururunda. Allahın cemalini görmek isteyen nevsinin geçeceği bir cehennem üç cenneti geçmen gerekmektedir.

Vahdaniyet allahın nevsinin suretidir. Insanın imtahan edildiği mahşer yada cehennem adı verilen münker yada nekir .adı verilen iki meleğin sorgulama yapıldığı beden kabrinde . Akıl ve nevsin mücadelesinde gideceğin cennet yada cehennemi allahın taktirinde olmakla birlikte bu hakikat senin özündeki hakikatındır.

Mevcudatın olan beden arzında sana hizmet eden melekütül alemin senin şahadetinde tek dayanağındır.
Beden arzını sahiplenip.misafir olduğun semayı dünyada enaniyetin ile yaptığın eziyetler senin hırsın ve dünyamalına olan tutkunluğundan başka birşey değildir.
Kibrin ve hırsın sana sunulan cennetin olan bedenini cehenneme çevirmiştir.

Efalinde sana her türlü nimeti sunan allah. Seni efal cennetinde rızık ile.

Sıfatında besmele kapısında eşini sana helal kılarak sıfat cennetine seni davet eden . .

Zatında .yasini şerif ile zat cennetine seni davet ederek
kemalatının sureti hz muhammed ile seni allahın kelamı kurana davet eden allahtır.

Zumer suresi ayet 1 tenzilülkitabi minallah. Gaybul gayp aleminden zuhuru sebebiyle allahın vahidiyeti hazretinden aklı furkani kitabın .sureti furkan olan insana indirilmesi. Ey insan biz seni kurana kardeş kıldık sen arşı rahman olan kalbin vucudu zahir olduğunda canlı kuran olarak alemlere rahmet için yaradılansın.

Ruhul emin
 
Üst Alt