allaha aşığım

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
YAZMIŞ OLDUĞUM SATIRLAR YARATILIŞIMDAKİ İLME OLAN SUSUZLUĞUMUN . RUHUMU TEMSİL EDEN AKLIN , CEMALİM OLAN ALLAH KATINDA KIYAMETE KADAR KORUMA ALTINA ALINMIŞ OLAN LEVHİMDE YAZILI OLAN. SAYFALARI OKUMAMDAN İBARETTİR.

HAKİKAT ŞUDURKİ KENDİME SORDUĞUM İLK SORU BURASI NERE VE BEN NEDEN SEMAYI DÜNYA ADI VERİLEN BU MEKANA DAVET EDİLDİM.ALLAHA OLAN AŞKIM VE ONUN CEMALİNİ GÖRME ARZUM İÇİMDE HER GÜN BİRAZ DAHA ARTIYORDU.

SEBEPSİZ HİÇ BİR MEVCUDATIN YARATILMADIĞI ALLA,HU ALEMDE YARATILIŞ SEBEBİMİ VE GELİŞ YOLUNU ÖĞRENME ARZUM BULUNDUĞUM MEKANIN MAHŞER YANİ ALLAHIN HUZURUNA İHLAS SURESİ İLE İNSANIN DAVET EDİLİŞİ. BESMELENİN VE İHLAS SURESİNİN MANA VE ANLAMI SEMAYI DÜNYAYA GELİŞ SEBEBİMİ ANLAMAMDA İLK 2 ANAHTARDIR .

Ihlas suresi
HZ.ALLAH ın aklının ve ahlakının hz.muhammed in suretinde zuhuru.
ihlas suresi ayet 1.kulhüvallahü ehad .habibim sen deki (hu)dan bedel allah ehad yani 'bir'.(kul)emri hz.allah ın besmeleye tecellisi ile esmayı ilahi yede terbiye edilmek üzere nefis makamına getirilmesi .yani allah ın ehadiyesinin suretlerimiz de zuhurudur.

hz.allah ın aklı yaradılışımızdaki sema alemlerinin idrak kapılarımız açılarak beni-i muhammed-i ye nefislerimizi islam a davet ederek bize ruhundan ruh nefyh eden hz.allah a bedenlerimizin sıfatlarımıza itibar etmeden zatına teslimatıdır.

biz sizi tabiat cehenneminden alem e rahmet olmanız için arş-ı rahman olan kalbin vücudu hz.adem ve hz.havva suretlerine davet ederek vücutlarımızın allah a ait olduğunu bildirdik.sizin vücudunuzun kefili ruh-ul kudüs olan bize şahadet edecek olan aklınız.

burada bir sır açıldı bu sırra hidayet edilenler bedenlerine nakş edilen ins-cin vede melek-ü'tül alem-i ruh seması ile örtülmüş bedenlere besmele ile örterek sır edilmiş. hz.kuran da bedenlerdeki sırra sırr-ul kudüs ,ruhun bedendeki sırlarını hidayet edilene ruh-ul kudüs denmiştir.

işte ihlas suresinde hakikat'ı ehad'iye kesret şaibesinden kurtulup ben-i muhammed-i yede kemalatımızın ihlas ile sıfatımızı yok etmek.

ayet 2.allahüssamed:allah samed'dir yani zatı vahdaniyette esma itibarıyla bütün eşyaya sened-i mutlaktır.çünkü her kesret ona muhtaç, onun ile mevcut olduğundan yaradanın nefs'inde birşey olmayıp yaratılan onun vücudunda bir zerreyi nur. onun için hz.allah doğmamış doğurulmamış;bunun içindir ki ALLAH samed'dir.

ayet 3)lem yelit tamamlanmış.ayet 4)velem yuled ;doğmayan ve doğurulmayan ALLAH velem yeküllehü küfüven ehad.yani ALLAH YARATILANLARIN HİÇ BİRİNE BENZEMEZ.

zira sırf adem vücud u ile beraber olamaz.çünkü ALLAH 7 kat gökleri ve 7 kat yerleri kulhüvallahü ehad ile adem i beden arz ından sema alemine hu makamına getirerek davet etmiş. o nebi nin ef'al inde fani olarak kesretini cem edip zat'ında yok olurken af'al inde suret bularak kitab-ı furkan ALLAH ın ahlakı zuhur etmiş.

biz ALLAH ı şuhut eylerken resul'ün izinden yürürüz...
ihlas suresi .. BEDİR MUHAMMED ALİ BİN LA besmele ve ihlas suresi bana yaratılışımdaki hakikatı idrak etmemde ilk iki anahtardır. allah yar ve yardımcımız olsun
 

aorskaya

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
13 Mart 2013
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Selamun aleyküm,

Sevgili Bedir Muhammed kardeşim,

Yaratılış gerçeğini anladığınızı söylediğiniz besmele ve ihlas suresi ile ilgili olarak iyi niyetle açıklamalarda bulunduğunuzu düşünüyorsam da yazınızdaki bazı kısımlarda da çok ciddi hatalara düştüğünüzü göstermek isterim.

Öncelikle; yazınızın başlığı kul ile Allah ilişkisi açısından hiç uygun değildir.

Başlık: Allah'a aşığım

Bunu diyebilmek için aşk'ın ne olup-olmadığını bilmek gerekirki, sizin aşkı büyük sevgi olarak sandığınızdan bilmediğinizi gösteriyor.

Eğer aşkın ne olduğunu bilseydik, yaratılan yani kul olarak, yaratana yani rabbimize aşık olamayacağımızı bilmemiz gerekirdi.

Aşk; tutarlı yada tutarsız ve kendi beğenileri sonucu, tam olarak tanımadığı halde birine duyulan ve çoğu zamanda mantıksızlıkları bünyesinde barındırabilen aşırı istektir.

Örneğin; bazı kimselerin sadece fiziki görünüşüyle, sesini duyarak vb. şekilde aşık olduğu durumlar olabilmektedir. Bu nedenle sadece aşk tek başına masum olmamaktadır.

Kaldıki; bu aşırı istek, yani aşk; aynı türler arasında olabilir.

İnsanın kendi türünden başka şeye aşık olduğunu düşünmesi, söylemesi, "aşk"ın olduğunu göstermez.

Siz, Allah'a bağlanma, çok sevme isteğinizi aşk olarak açıklasanız da bilindik anlamda aşk olamaz.

Bazı tasavvufçuların, haddini aşan ve ifrada kaçan sevgi gösterilerinden etkilenerek bunu diyebildiyseniz de sonuçta bu yanlış olmaktadır.

Örneğin; Yunus Emre'nin,

"Cennet cennet dedikleri; bir kaç melek, birkaç huri,
İsteyene sen ver onu, bana seni gerek seni."
deyişini bir çok kimse Allah sevgisi olarak açıklanabilir.

Ancak, bu deyiş aslında; Allah'ın salih kullarına müjdelediği cenneti küçümsemek, cenneti kazanmak için çaba harcamayı gereksiz görmek/göstermek gibi tehlikeler barındıran bir deyiştir.

Çünkü, rabbimiz biz yarattıklarına takvalı olmamızı emrederek, takvada da en üstün olanı, en üstün cennetle müjdelemiştir. Peygamberler dahil hiç kimseye, kendisine eşlik edeceğini belirtmemiştir.

O halde; mutasavvufluk adına, bu şekilde; müminler için verileni beğenmeyecek anlayış, çok tehlikeli bir anlayıştır.

İşte bizlerde; halk diliyle "Allah aşkına..." şeklinde yerleştirilerek adeta normal hale getirilmiş Kul-Allah aşkı varmış gibi bir durum şartlanması yüzünden hataya düşmemeliyiz.

Allah'ı olabildiğince, gücümüz yettiğince çok sevmek olur, ama Allah'a aşık olmak olamaz.

2-
.

Ihlas suresi
HZ.ALLAH ın aklının ve ahlakının hz.muhammed in suretinde zuhuru.

İhlas suresinin neresinden Allah'ın aklının! ve ahlakının! muhammed peygamber görüntüsü/sureti/kopyası şeklinde ortaya çıktığını görebildiğinizi söyleyebilirmisiniz?

Akıl ve ahlak gibi kavramlar biz yaratılanlar için ve sınırlı anlamlar ifade edecek şekilde zaten rabbimizin belirlediği şeylerdir.

Akıl ve ahlak kavramları üzerinde, polemik yaratmamak için fazla durmaya gerek yoktur.

Ancak, peygamber nasıl Allah'ın akıl ve ahlakının göstergesi olabilir? Bu konuda neden yeterince düşünmeden yazıyorsunuz?

Peygamberler, elçi de seçilse sonuçta insandır ve hata yapmaktan ayrı değillerdir. nitekim; yunus peygamberin yaptığı büyük hata, muhammed peygamberimizin abese suresinde bize ikaz edilen hatası gibi hatalar kur'andan ilk akla gelenler olmaktadır.

Halbuki; Allah hatadan münezzehtir, hata yapmaz. O halde; hata yapmayacak Allah'ın akılsızlık! yapmayacağını da bilmek gerekir.

Bu durumda da hata yapmayacak olan Allah'ın akılsızlık/hata gibi sıfatlarını peygamberde olsa hataya düşebilen yaratıklar olan kimseler üzerinden açıklamaya çalışmak yanlıştır.

Bu konuları yeniden gözden geçirmeniz dileklerimle...

selamlar,
aorskaya
 

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
Cennet cennet dedikleri; bir kaç melek bir kaç huri
İsteyene sen ver onu bana seni gerek seni."
deyişini bir çok kimse Allah sevgisi olarak açıklanabilir.

Ancak bu deyiş aslında; Allah'ın salih kullarına müjdelediği cenneti küçümsemek cenneti kazanmak için çaba harcamayı gereksiz görmek/göstermek gibi tehlikeler barındıran bir deyiştir.

BU YORUM İSLAM ALİMLERİNDEN KEMALÜDDİN ABDÜRREZZAK -ÜL KAŞANİYYÜS SEMARKANDİ HZ AĞİTDİR
vakıasuresi ayet 57- biz vucudumuzla sizi ishar etmekle ve sizin suretlerinizde zahir olmakla sizi halk ve izhar eyledik. imdi ey cahiller ne için tastik etmiyorsunuz.

EMEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
YUNUSTA DEVRİNİN BENİM GİBİ AEO
 

aorskaya

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
13 Mart 2013
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Cennet cennet dedikleri; bir kaç melek bir kaç huri
İsteyene sen ver onu bana seni gerek seni."
deyişini bir çok kimse Allah sevgisi olarak açıklanabilir.

Ancak bu deyiş aslında; Allah'ın salih kullarına müjdelediği cenneti küçümsemek cenneti kazanmak için çaba harcamayı gereksiz görmek/göstermek gibi tehlikeler barındıran bir deyiştir.


BU YORUM İSLAM ALİMLERİNDEN KEMALÜDDİN ABDÜRREZZAK -ÜL KAŞANİYYÜS SEMARKANDİ HZ AĞİTDİR
vakıasuresi ayet 57- biz vucudumuzla sizi ishar etmekle ve sizin suretlerinizde zahir olmakla sizi halk ve izhar eyledik. imdi ey cahiller ne için tastik etmiyorsunuz.

EMEĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.
YUNUSTA DEVRİNİN BENİM GİBİ AEO


Sevgili kardeşim,

Bu bahsettiğin şahıs yanılmaz birimidir? Peygamber gibi imanmı gerekir?

VAKIA SURESİ AYET 57. ayetin orijinali ve meali aşağıdadır.

نَحْنُ خَلَقْنَاكُمْ فَلَوْلَا تُصَدِّقُونَ


Nahnu halaknâkum fe lev lâ tusaddikûn(tusaddikûne).

Sizi biz yarattık. Hâlâ tasdik etmeyecek misiniz?

Sizin, yazdığınız mealdeki gibi, "...sizin suretinizde zahir olmakla" gibi bir deyim ayetin neresinde vardır?

Bu kişinin (iyiniyetle açıklarsak) hatası ortada değilmi?

Şimdi, siz hala rabbimizin aklının ve ahlakının hala peygamber de olsa bir insan suretinde zuhur edeceği savunulamaz. (değilmi?)

selamlar,
aorskaya
 

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN KARDEŞİM . AEO
 

aorskaya

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
13 Mart 2013
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN KARDEŞİM . AEO

Amin.

Ama, bu soruma cevap değil!

Sevgili kardeşim,

Din ciddi bir olgudur. Şakaya, hafife almaya, bilgi edinmemeye gelmez.

Bu nedenle, din konusunda gerek kendi fikirlerinizi ve gerekse alim yada zalim başkalarının fikirlerini yazdığınızda, ya onları tenkit eden yada savunan bir tarafta olmalısınız.

Eğer yazdıklarınız, size göre doğru ise sonuna kadar savunmalısınız. Yazdıklarınızın hatalı olduğu gösterildiğinde, siz de ya hata olduğunu kabul ettiğinizi yada hata olmadığını kabul ettiğinizi, hatalı diyenin yanlış olduğunu gösterebilmelisiniz.

Aksi halde, dinden yazmamalısınız, çünkü sorumlu olursunuz.

selamlarımla,
aorskaya
 

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
ALLAH YARİN OLSUN DEDİK . ALLAH YARDIMCIN OLSUN DEDİK .

YUNUS EMRE GİBİ ÖMRÜNÜ HAKKA ADAMIŞ HAK AŞIĞINA .

KEMALÜDDİN ABDÜRREZZAK-ÜL KAŞANİYÜS GİBİ ÖMRÜNÜ İSLAMA VE KURANA ADAMIŞ EVLİYAYA

VE BU GÜN İBNÜL ARABİ ,SADREDTİN KONEVİ İSLAM TARİHİNE DAMGASINI VURMUŞ ALİMLERE DİLİNE DOLUYARAK . HİÇ BİR YERE VARAMASSIN .

BİZLER KURANIN İÇİNDEKİ İLMİN İNCELİKLERİNİ RESULULLAHIN İZİNDEN YÜRÜYEN ŞERİATINA ,TARİKATINA .MARİFETİNE VE HAKİKATINDA SÜNNETULLAHA DİKKAT EDİP EDEP İLE YAŞAYIP İZZETİNE ALLAHIN KAVUŞMAK İSTEYENLERİZ.

YUSUF ASA ALLAHIN KATINDAN LÜTFEDİLEN RÜYA MANALARINI YORUMLAMA LÜTUFUNA BU DEVRİN GÖNÜL ERLERİNE VE O PEYGAMBERE VERİLEN MAKAM VE LÜTUFA VARACAK KADAR İLERİ GİDEN NEVSİNE SAHİP ÇIK. EDEP İLE GELEN İZZET İLE GİDER. YOK EDEP SINIRLARINI AŞMAYA DEVAM EDERSEN . RABBİM HAK ETTİĞİNİ NASİP EDECEKTİR. CAHİLE SORMUŞLAR ALİMİ TANIRMISIN . ODA BABAM DEMİŞ.
 
Üst Alt