Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Alak suresi ilk 5 ayeti anlamı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Gönül sızım" data-source="post: 69297" data-attributes="member: 1049"><p><span style="color: Black">Hepimiz biliriz, ilk inen ayetler 'Alâk suresinin ilk beş ayeti, ve ilk emir de "iqra!", yani "oku!".</span></p><p><span style="color: Black">Ama ondan önce ilk vahyin indirilişinin bir adım evveline gözümüzü çevirsek.</span></p><p><span style="color: Black">Allah Rasulu'nün hayatında belli dönemler gündelik telâşelerden, hayat gailesinden, başka insanlardan sıyrılıp, dik ve sarp bir dağda küçücük bir mağarada tefekküre dalmakla geçiyor. </span></p><p><span style="color: Black">Daha sonraki dönemlerde "itikâf" olarak da bir pratiğe dönüştüğünü düşündüğümüz böyle yoğun tefekkür günleri, insanın yeniden kendine gelmesi, </span></p><p><span style="color: Black">yaşam amacını yeniden bulması açısından hiç de boşuna olmasa gerek.</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">Ve ilk ayetler başlıyor: </span></p><p><span style="color: Black">iqra bismi rabbikellezî halaq</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">Önce "oku." "Okumak"tan Allah'ın rahmetinin eserlerine bakarak yapılan bir kainat okuması da anlaşılabilir, Kur'an'ı okumak da.</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">Sonra "Rabbinin adıyla oku." Rab, mürebbiye, terbiye hep aynı kökten türetilmiş kelimeler. Rububiyet kavramında bir tedrîcen kemâle ulaştırma var. </span></p><p><span style="color: Black">Allah Teâlâ'nın bu yaratılış alemindeki herşeyi muhafaza edip, onları sahip oldukları duruma getirmesi var.</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">Ve sonra "Yaratan Rabbinin adıyla oku." </span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">halaqal-insâne min 'alaq</span></p><p><span style="color: Black">O insanı bir alaq'tan yarattı</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">iqra verabbukel-ekrem</span></p><p><span style="color: Black">Oku, Rabbin ekremdir</span></p><p><span style="color: Black">Ekrem, yani en büyük kerem sahibi. Verdiğinde karşılıksız veren. Karşılıksız ihsan edicilerin en yücesi.</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">Sure devam ediyor: </span></p><p><span style="color: Black">ellezî 'alleme bil-qalem</span></p><p><span style="color: Black">O ki, kalemle öğretti</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">İslam'daki ilim vurgusu bile başlıbaşına Kur'an'ın Allah sözü olduğuna delil. Çünkü o döneme kadar Arap toplumu içinde böyle bir anlayış hiç olmamış. Bütün ilimlerin zabtı, muhafazası ve aktarımı ise ancak yazıyla mümkün: "O ki, kalemle öğretti."</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">Rabbimizin en büyük ikram sahibi oluşunu öğrendikten hemen sonra insana kalemle öğretmesini okuyup da, ilim talibi olmamak ne mümkün.</span></p><p><span style="color: Black"></span></p><p><span style="color: Black">'allemel-insâne mâ lem ya'lem</span></p><p><span style="color: Black">İnsana bilmediği şeyleri öğretmiştir.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gönül sızım, post: 69297, member: 1049"] [COLOR="Black"]Hepimiz biliriz, ilk inen ayetler 'Alâk suresinin ilk beş ayeti, ve ilk emir de "iqra!", yani "oku!". Ama ondan önce ilk vahyin indirilişinin bir adım evveline gözümüzü çevirsek. Allah Rasulu'nün hayatında belli dönemler gündelik telâşelerden, hayat gailesinden, başka insanlardan sıyrılıp, dik ve sarp bir dağda küçücük bir mağarada tefekküre dalmakla geçiyor. Daha sonraki dönemlerde "itikâf" olarak da bir pratiğe dönüştüğünü düşündüğümüz böyle yoğun tefekkür günleri, insanın yeniden kendine gelmesi, yaşam amacını yeniden bulması açısından hiç de boşuna olmasa gerek. Ve ilk ayetler başlıyor: iqra bismi rabbikellezî halaq Önce "oku." "Okumak"tan Allah'ın rahmetinin eserlerine bakarak yapılan bir kainat okuması da anlaşılabilir, Kur'an'ı okumak da. Sonra "Rabbinin adıyla oku." Rab, mürebbiye, terbiye hep aynı kökten türetilmiş kelimeler. Rububiyet kavramında bir tedrîcen kemâle ulaştırma var. Allah Teâlâ'nın bu yaratılış alemindeki herşeyi muhafaza edip, onları sahip oldukları duruma getirmesi var. Ve sonra "Yaratan Rabbinin adıyla oku." halaqal-insâne min 'alaq O insanı bir alaq'tan yarattı iqra verabbukel-ekrem Oku, Rabbin ekremdir Ekrem, yani en büyük kerem sahibi. Verdiğinde karşılıksız veren. Karşılıksız ihsan edicilerin en yücesi. Sure devam ediyor: ellezî 'alleme bil-qalem O ki, kalemle öğretti İslam'daki ilim vurgusu bile başlıbaşına Kur'an'ın Allah sözü olduğuna delil. Çünkü o döneme kadar Arap toplumu içinde böyle bir anlayış hiç olmamış. Bütün ilimlerin zabtı, muhafazası ve aktarımı ise ancak yazıyla mümkün: "O ki, kalemle öğretti." Rabbimizin en büyük ikram sahibi oluşunu öğrendikten hemen sonra insana kalemle öğretmesini okuyup da, ilim talibi olmamak ne mümkün. 'allemel-insâne mâ lem ya'lem İnsana bilmediği şeyleri öğretmiştir.[/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Alak suresi ilk 5 ayeti anlamı
Üst
Alt