Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
KÜLTÜR,EDEBİYAT MİZAH
Serbest kürsü
Adem
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="(((__meftun__)))" data-source="post: 21491" data-attributes="member: 1120"><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>ADEM</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Yokluk, hiçlik, fena, bulunmama. İki çeşit adem bulunduğu belirtilmiştir. Bunlardan biri mutlak, diğeri ise mukayyed yokluktur. Meselâ "Evde ekmek yoktur" cümlesinde ekmek; eve nisbetle yoktur. Yani bu durum, ekmeğin mutlak olarak değil, belirli bir anda bulunmamasını gösterir. Bu şekilde, "var fakat mevcut değil" manasındadır. Mutlak yoklukta, böyle bir şartlı yokluk söz konusu değildir. Kesin bir yokluk durumu vardır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Tasavvufta mutlak ve gerçek vücud Allah'ın varlığıdır. Bu yüzden tasavvufta eşya ve madde bir "yokluk" olarak kabul edilmiştir. Çünkü madde ve eşya yokluktan hâsıl olmuştur. Aynada görülen şeylerin gerçek varlığı bulunmadığı gibi, madde aynasında görünen ve akseden şeylerin de kendi başlarına bir varlıkları bulunmamaktadır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">İbnü'l-Arabî'ye göre: "Kâinattaki her şey bir vehim ve hayalden ibarettir. " Bunların gerçek ve belli başlı bir varlıkları yoktur. Bu konuda da İbnü'l-Arabî'nin özellikle Eflatun'da görülen "gerçek ve onun yansıması olan ideler âlemi" görüşüne bir yaklaşma vardır. Dolayısıyla eski Yunan'dan bir etkilenme söz konusudur. Bu konudaki tartışmalar, nassların çizdiği hudutların dışına bile çıkacak noktaya maalesef gelebilmiştir. Batı'da olduğu gibi akıl, bu hususları tahlil etmek için bayağı zorlanmıştır.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">(Samil Arasitrmalari /Heyet)</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">NOT: Her bir hususu aciklamak icin Kur'an kaynakli hareket etmek gerekmektedir. Kur'an'in tesbiti üzerinden degil de Vahiy'siz mana üzerinde insanlarin yogunlasmasi beraberinde de Batil düsünceleri, söylemleri de getirmistir. Elbette mana aleminde bulunanlarin manen güzel tesbitleri vardir ve bizler daima onlari okur ve paylasiriz ama öyle de kirilganliklari da vardir o kirilganliklari ne Kur'an'la ne O'nun ayetleriyle ne de Vahiy'le cözmeniz mümkün degildir, sadece sükut edersiniz... </span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Mevla Teala kendisinin ezelde de var oldugunu ve ebediyette de var olacagini ayetlerinde bizlere bildirmistir. Acik acik.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Kendisinde maada her seyin de kendisi tarafindan yaratildigini, yani yoktan var edildigini bildirmistir. Elbette dünya da, arz da, sema da, insan, hayvan, nebatat ve diger canlilar da yok'lardir ve Mevla Teala yaratti tüm yok olanlari. Elbette insan bir yokluktur Mevla olmasaydi insan da var olmayacakti ama bu güzellige tesekkür sacma sapan anlayislarla degil Mevla Teala'nin insanlara yüklemis olduklari mükellefiyetlikleri yerine getirerek yapilmasi gerektigini de yine Mevla Teala insanlara bildirmistir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Mana alemine dalip, her görülen seyi Mevla olarak ifade edecegimize gördügümüz seylerin sahibinin Mevla oldugunu görsek ve bu anlayista olsak ne mahzuru vardir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Zaten biri de bundan mütevellit "Enel Hak" demistir. Ben Mevla'yim... Yani güya büyük kiliyor Mevla Teala'yi ama bunlara gerek yoktur ki. Ben bir kulum, Mevla'nin kulu ve bana da söyle görevler yüklemistir anlayisi neden ciliz olsun ki "Enel Hak" anlayisininkarsisinda. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Vahyi, Kur'an'i ve ayetleri mana aleminde lisaninizdan cikarirsaniz neticede Vahiyle cözümlenmesi zor olan sözleri de ifade edersiniz.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Dikkat edilmelidir...</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="(((__meftun__))), post: 21491, member: 1120"] [FONT=Verdana][SIZE=2][B]ADEM[/B] Yokluk, hiçlik, fena, bulunmama. İki çeşit adem bulunduğu belirtilmiştir. Bunlardan biri mutlak, diğeri ise mukayyed yokluktur. Meselâ "Evde ekmek yoktur" cümlesinde ekmek; eve nisbetle yoktur. Yani bu durum, ekmeğin mutlak olarak değil, belirli bir anda bulunmamasını gösterir. Bu şekilde, "var fakat mevcut değil" manasındadır. Mutlak yoklukta, böyle bir şartlı yokluk söz konusu değildir. Kesin bir yokluk durumu vardır. Tasavvufta mutlak ve gerçek vücud Allah'ın varlığıdır. Bu yüzden tasavvufta eşya ve madde bir "yokluk" olarak kabul edilmiştir. Çünkü madde ve eşya yokluktan hâsıl olmuştur. Aynada görülen şeylerin gerçek varlığı bulunmadığı gibi, madde aynasında görünen ve akseden şeylerin de kendi başlarına bir varlıkları bulunmamaktadır. İbnü'l-Arabî'ye göre: "Kâinattaki her şey bir vehim ve hayalden ibarettir. " Bunların gerçek ve belli başlı bir varlıkları yoktur. Bu konuda da İbnü'l-Arabî'nin özellikle Eflatun'da görülen "gerçek ve onun yansıması olan ideler âlemi" görüşüne bir yaklaşma vardır. Dolayısıyla eski Yunan'dan bir etkilenme söz konusudur. Bu konudaki tartışmalar, nassların çizdiği hudutların dışına bile çıkacak noktaya maalesef gelebilmiştir. Batı'da olduğu gibi akıl, bu hususları tahlil etmek için bayağı zorlanmıştır. (Samil Arasitrmalari /Heyet) NOT: Her bir hususu aciklamak icin Kur'an kaynakli hareket etmek gerekmektedir. Kur'an'in tesbiti üzerinden degil de Vahiy'siz mana üzerinde insanlarin yogunlasmasi beraberinde de Batil düsünceleri, söylemleri de getirmistir. Elbette mana aleminde bulunanlarin manen güzel tesbitleri vardir ve bizler daima onlari okur ve paylasiriz ama öyle de kirilganliklari da vardir o kirilganliklari ne Kur'an'la ne O'nun ayetleriyle ne de Vahiy'le cözmeniz mümkün degildir, sadece sükut edersiniz... Mevla Teala kendisinin ezelde de var oldugunu ve ebediyette de var olacagini ayetlerinde bizlere bildirmistir. Acik acik. Kendisinde maada her seyin de kendisi tarafindan yaratildigini, yani yoktan var edildigini bildirmistir. Elbette dünya da, arz da, sema da, insan, hayvan, nebatat ve diger canlilar da yok'lardir ve Mevla Teala yaratti tüm yok olanlari. Elbette insan bir yokluktur Mevla olmasaydi insan da var olmayacakti ama bu güzellige tesekkür sacma sapan anlayislarla degil Mevla Teala'nin insanlara yüklemis olduklari mükellefiyetlikleri yerine getirerek yapilmasi gerektigini de yine Mevla Teala insanlara bildirmistir. Mana alemine dalip, her görülen seyi Mevla olarak ifade edecegimize gördügümüz seylerin sahibinin Mevla oldugunu görsek ve bu anlayista olsak ne mahzuru vardir. Zaten biri de bundan mütevellit "Enel Hak" demistir. Ben Mevla'yim... Yani güya büyük kiliyor Mevla Teala'yi ama bunlara gerek yoktur ki. Ben bir kulum, Mevla'nin kulu ve bana da söyle görevler yüklemistir anlayisi neden ciliz olsun ki "Enel Hak" anlayisininkarsisinda. Vahyi, Kur'an'i ve ayetleri mana aleminde lisaninizdan cikarirsaniz neticede Vahiyle cözümlenmesi zor olan sözleri de ifade edersiniz. Dikkat edilmelidir... [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
KÜLTÜR,EDEBİYAT MİZAH
Serbest kürsü
Adem
Üst
Alt