Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
İlmihal/Fıkıh
Abdestsiz ve hayzlı iken dua okunurmu
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Turab" data-source="post: 40299" data-attributes="member: 2"><p><span style="color: red"><strong>Kaynakça:</strong></span></p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[1]</span> Ebû Davud, Kitabu’t-Tahâre,229.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[2]</span> Tirmizi,K.Tahâre,146.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[3]</span> Sünen-i Nesei, K. Tahâre,171.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[4]</span> Sünen-i Nesei, K. Tahâre,171.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[5]</span> İbn. Mace, K. Tahâre,594.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[6]</span> Tahric:Bir hadisi kaynak eserlerden bulmak,çeşitli yönlerden değerlendirmesini yapıp ilk eserlere nisbet ederek kendisinin veya başkasının senediyle rivayet etmek., Sahih-i Buhari Tercemesi İndeksi,çev. Hikmet Tekin, İstanbul 1990, s. 41.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[7]</span> Hasen-sahih:a) Senetleri çoğalarak sahih derecesine ulaşan hadis. b) Birden fazla senedi olup bunlardan bazısı hasen bazısı da sahih olan hadis. c)Bazı alimlerce hasen, bazılarınca da sahih kabul edilen hadis. Sahih-i Buhari ve Tercemesi İndeksi,çev. Hikmet Tekin, İst.1990, s.20.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[8]</span> Hattabî, el-Menhelü’l-Azbu’l-Mevrud, y.s 1351, c.2, s.305; İbn. Hümam,Kemâluddîn, Fethu’l-Kadir, Bulak 1315, K.Tahâre, c.1, s.116.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[9]</span> Tirmizi, K.Tahâre, 131.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[10]</span> İbn. Mace, K.Tahâre, 595.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[11]</span> İbn. Mace, K.Tahâre, 596.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[12]</span> Tirmizi, K Tahâre, 131.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[13]</span> Sadece zayıf bir ravi tarafından rivayet edilen hadise “münker hadis” denir. Bilmen, Ömer Nasuhi, Hukuk-i İslâmiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu, İstanbul 1985, c.1, s.29.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[14]</span> Sünen-i Tirmizi Tercemesi, çev. Mollamehmetoğlu, Osman Zeki, İstanbul 1981, K. Tahâre, 596.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[15]</span> İbn. Mace, Sünen-i İbn. Mace Tercemesi ve Şerhi, Hatiboğlu, Haydar, İstanbul 1983, K. Tahâre, 131.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[16]</span> Hattâbi, a.g.e., c.2, s. 302.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[17]</span> Mezhebin kurucusu Ebu Hanife’dir. Kendisinin adı Nûman, babasının adı Sabit’dir. Hicri 80 tarihinde Kûfe’de doğmuş, 150 tarihinde Bağdat’da vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun. Bilmen, Ömer Nasuhi, Büyük İslâm İlmihali, İstanbul 1990, s. 34.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[18]</span> Ebu Cafer Abdülmelîk el- Ezdî et-Tahavi. Mısır’ın yetiştirdiği en büyük Hanefi fıkıh alimidir. Hicri 239 tarihinde Mısır’da doğmuş 321 tarihinde yine Mısır’da vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun. Özel, Ahmet, Hanefi Fıkıh Alimleri, Ankara 1990, s.30.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[19]</span> Ebu’r-Reca Mahmud b. Muhammed ez-Zahidî el-Gazmınî. Tanınmış Hanefi fıkıh alimlerinden olup hicri 658 tarihlerinde yaşamıştır. Özel, Ahmet,a.g.e.,s.66.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[20]</span> Muhammed b. Semaa b. Ubeydullah b. Hilâl et-Temîmi el- Kûfi. Hicri 130-233 tarihleri arasında yaşamıştır. Ebu Yusuf Şeybâni, Hasan b. Ziyad ve Leys b. Sa’d’ın talebesidir. Güvenilir alimlerden olup halife el-Me’mun zamanında Bağdat’ta kadılık yapmıştır. Özel, Ahmet, a.g.e., s.27.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[21]</span> Ebu’l –Hasen Ubeydullah b. Huseyn b. Dellâl el-Kerhi Büyük Hanefi müçtehitlerindendir. Hicri 260 tarihinde Kerh’de doğmuş, 340 tarihinde Bağdat’da vefat etmiştir. Özel, Ahmet, a.g.e.,s.32.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[22]</span> Ebu’l Hasen Burhanuddin Ali b. Ebû Bekr b. Abdulcelîl el-Fergani el- Merginani er- Riştanî.Hicri 593 tarihlerinde yaşamış büyük Hanefi alimi ve müçtehit. Metinde geçen el-Hidaye adlı fıkıh kitabını 13 senede te’lif etmiştir. Özel, Ahmet, a.g.e.,s.57.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[23]</span> Hakimu’ş-Şehid Ebu’l-Fadl Muhammed b. Muhammed el-Mervezî el-Belhi, Büyük Hanefi alimlerinden olup hicri 241-334 tarihleri arasında yaşamıştır.”el-Kâfi” adlı eseri , İmam-ı Muhammed’in “Zahiru’r-Rivaye” diye anılan altı eserinden derlenerek te’lif edilmiştir. Daha sonra bu kitap Serahsi tarafından otuz cilt halinde şerh edilmiştir. Özel, Ahmet, a.g.e., s.32.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[24]</span> Hanefi fıkıh alimlerinden Hüseyin b. Muhammed es- Semenkani ( hicri 8. Asır.) tarafından yazılmış fıkıh kitabıdır. Özel, Ahmet, a.g.e., s.76.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[25]</span> Halebî, İbrahim, Halebî Kebir, İstanbul 1925, s.56 vd.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[26]</span> Hattabi, a.g.e., c.2, s.305.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[27]</span> Halebi İbrahim, a.g.e.,s.57.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[28]</span> Hattabi, a.g.e., c.2.,s.305, Burhanuddîn el-Merginanî, el- Hidâye, K.Tahâre, Kahire, 1938, c.1, s.18.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[29]</span> Mezhebin kurucusu İmam Muhammed b. İdris eş-Şafii’dir. Hicrî 150 tarihinde Askalan’da veya Şam beldelerinden Gazze’de doğmuş, 204 tarihinde Mısır’da vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[30]</span> Ahmed b.Hacer el- Heytemi, Tuhfetü’l-Muhtâc, y.t. yok, c.1, s.271.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[31]</span> Mezhebin kurucusu İmam Mâlik b. Enes’dir. Hicrî 93 tarihinde Medine-i Münevvere’de doğmuş, 179 tarihinde yine Medine’de vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[32]</span> Muhammed el- Huraşî, ( el-Huraşî veya Haraşî ) alâ Muhtasarı Seydi Halîl, Dâr-ı Sâdır, Beyrut, c.1, s.209, Haşiyetü’ş-Şeyh Ali el- Adevi</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[33]</span> İbn Rüşt, Bidâyetü’l-Müctehit ve Nihayetü’l Muktesid, K. Tahâre, Kahire 1333, c.1,s.38.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[34]</span>Bilmen, Ömer Nasûhi, Büyük İslâm İlmihali, K. Kerâhe ve’l İstihsan, İstanbul 1990, s.435.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[35]</span> Mezhebin kurucusu İmam Ahmed. B. Muhammed b. Hanbelî’dir. Şeyban kabilesine mensubtur. Aslen Mervez’lidir.Hicri 164 tarihinde Bağdat’da doğmuş, 241 tarihinde yine Bağdat’da vefat etmiştir. Bilmen Ömer Nasûhi, İslâm İlmihali, s.35.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[36]</span> İbn Kudame, Muğnî, Mısır t.y.,c.1, s.144.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[37]</span> Mezhebin kurucusu Ebu Süleyman Davud b.Aliyyü’l Isfahânî’dir. Hicri 202 tarihinde Kûfe’de doğmuş, 270 tarihinde Bağdat’da vefat etmiştir. Zahirilerin kavillerine, hilâflarına mutlaka itibar olunur. Ebu Mansûri Bağdadî’nin kanaati böyledir. Şafiilerce sahih görülen de budur. Bilâhare reyler, bu vecihle karargih olmuştur. Eimme-i müteahhirin , Davudi Zahirî’nin mezhebini kitaplarında irad etmişlerdir. Şeyh Ebu Hamid, Maverdî, Kadı Ebuttayyib gibi meşahir bu cümledendir. Bilmen, Ömer Nasûhi, Hukuki İslamiyye Kamusu, c.1, s.348 vd.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[38]</span> İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[39]</span> Fecr, 89 /1.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[40]</span> Rahman, 55 / 64.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[41]</span> Bakara, 2 / 282.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[42]</span> Tabiinin büyüklerinden bir zattır. Medine-i Münevvere’deki “Fukaha-i Seb’a “ dandır. Kendisine “Fakîhu’l- Fukaha” yani “fakihlerin fakihi” denilirdi. Hicrî 91 tarihinde vefat etmiştir.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[43]</span> Rasûlüllah efendimizin amcası Hz. Abbas’ın oğludur. Kendisine ilminin çokluğundan dolayı bahr:deniz ve tefsire pek ziyade vukufundan dolayı “Tercümetü’l-Kur’an” ünvanı verilmiştir. Hicrî 68 tarihinde Taif’de vefat etmiştir.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[44]</span> Tabiinin büyüklerindendir. Tefsir, hadis, fıkıh ilimlerinde mütehassıs olmuştur. Hicrî 95 tarihinde vefat etmiştir.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[45]</span> İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre, c.1, s.96.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[46]</span> Kadîm ulema ve fukahadandır. Hz. Aişe validemize mülâkî olmuştur. Hicri 96 tarihinde vefat etmiştir.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[47]</span> Sahih-i Buhari, K. Hayz, 8.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[48]</span> Hicr, 15/ 9.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[49]</span>Müslim, Müsafirin, 139, Ebu Davud, Menasik, 45.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[50]</span> Sahih-i Buhari, K. Hayz, 8.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[51]</span> Bakara, 2 / 163.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[52]</span> Tirmizi, B. Dua , 3705.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[53]</span> Al-i İmran, 3 / 64.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[54]</span> Sahih-i Buhari, K. Hayz, 8.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[55]</span> Müslim, İmare,158, Ebu Davud, Cihad, 2502.</p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Arial'">[56]</span> Ebu Davud, Cihad, 2504.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turab, post: 40299, member: 2"] [COLOR=red][B]Kaynakça:[/B][/COLOR] [FONT=Arial][1][/FONT] Ebû Davud, Kitabu’t-Tahâre,229. [FONT=Arial][2][/FONT] Tirmizi,K.Tahâre,146. [FONT=Arial][3][/FONT] Sünen-i Nesei, K. Tahâre,171. [FONT=Arial][4][/FONT] Sünen-i Nesei, K. Tahâre,171. [FONT=Arial][5][/FONT] İbn. Mace, K. Tahâre,594. [FONT=Arial][6][/FONT] Tahric:Bir hadisi kaynak eserlerden bulmak,çeşitli yönlerden değerlendirmesini yapıp ilk eserlere nisbet ederek kendisinin veya başkasının senediyle rivayet etmek., Sahih-i Buhari Tercemesi İndeksi,çev. Hikmet Tekin, İstanbul 1990, s. 41. [FONT=Arial][7][/FONT] Hasen-sahih:a) Senetleri çoğalarak sahih derecesine ulaşan hadis. b) Birden fazla senedi olup bunlardan bazısı hasen bazısı da sahih olan hadis. c)Bazı alimlerce hasen, bazılarınca da sahih kabul edilen hadis. Sahih-i Buhari ve Tercemesi İndeksi,çev. Hikmet Tekin, İst.1990, s.20. [FONT=Arial][8][/FONT] Hattabî, el-Menhelü’l-Azbu’l-Mevrud, y.s 1351, c.2, s.305; İbn. Hümam,Kemâluddîn, Fethu’l-Kadir, Bulak 1315, K.Tahâre, c.1, s.116. [FONT=Arial][9][/FONT] Tirmizi, K.Tahâre, 131. [FONT=Arial][10][/FONT] İbn. Mace, K.Tahâre, 595. [FONT=Arial][11][/FONT] İbn. Mace, K.Tahâre, 596. [FONT=Arial][12][/FONT] Tirmizi, K Tahâre, 131. [FONT=Arial][13][/FONT] Sadece zayıf bir ravi tarafından rivayet edilen hadise “münker hadis” denir. Bilmen, Ömer Nasuhi, Hukuk-i İslâmiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu, İstanbul 1985, c.1, s.29. [FONT=Arial][14][/FONT] Sünen-i Tirmizi Tercemesi, çev. Mollamehmetoğlu, Osman Zeki, İstanbul 1981, K. Tahâre, 596. [FONT=Arial][15][/FONT] İbn. Mace, Sünen-i İbn. Mace Tercemesi ve Şerhi, Hatiboğlu, Haydar, İstanbul 1983, K. Tahâre, 131. [FONT=Arial][16][/FONT] Hattâbi, a.g.e., c.2, s. 302. [FONT=Arial][17][/FONT] Mezhebin kurucusu Ebu Hanife’dir. Kendisinin adı Nûman, babasının adı Sabit’dir. Hicri 80 tarihinde Kûfe’de doğmuş, 150 tarihinde Bağdat’da vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun. Bilmen, Ömer Nasuhi, Büyük İslâm İlmihali, İstanbul 1990, s. 34. [FONT=Arial][18][/FONT] Ebu Cafer Abdülmelîk el- Ezdî et-Tahavi. Mısır’ın yetiştirdiği en büyük Hanefi fıkıh alimidir. Hicri 239 tarihinde Mısır’da doğmuş 321 tarihinde yine Mısır’da vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun. Özel, Ahmet, Hanefi Fıkıh Alimleri, Ankara 1990, s.30. [FONT=Arial][19][/FONT] Ebu’r-Reca Mahmud b. Muhammed ez-Zahidî el-Gazmınî. Tanınmış Hanefi fıkıh alimlerinden olup hicri 658 tarihlerinde yaşamıştır. Özel, Ahmet,a.g.e.,s.66. [FONT=Arial][20][/FONT] Muhammed b. Semaa b. Ubeydullah b. Hilâl et-Temîmi el- Kûfi. Hicri 130-233 tarihleri arasında yaşamıştır. Ebu Yusuf Şeybâni, Hasan b. Ziyad ve Leys b. Sa’d’ın talebesidir. Güvenilir alimlerden olup halife el-Me’mun zamanında Bağdat’ta kadılık yapmıştır. Özel, Ahmet, a.g.e., s.27. [FONT=Arial][21][/FONT] Ebu’l –Hasen Ubeydullah b. Huseyn b. Dellâl el-Kerhi Büyük Hanefi müçtehitlerindendir. Hicri 260 tarihinde Kerh’de doğmuş, 340 tarihinde Bağdat’da vefat etmiştir. Özel, Ahmet, a.g.e.,s.32. [FONT=Arial][22][/FONT] Ebu’l Hasen Burhanuddin Ali b. Ebû Bekr b. Abdulcelîl el-Fergani el- Merginani er- Riştanî.Hicri 593 tarihlerinde yaşamış büyük Hanefi alimi ve müçtehit. Metinde geçen el-Hidaye adlı fıkıh kitabını 13 senede te’lif etmiştir. Özel, Ahmet, a.g.e.,s.57. [FONT=Arial][23][/FONT] Hakimu’ş-Şehid Ebu’l-Fadl Muhammed b. Muhammed el-Mervezî el-Belhi, Büyük Hanefi alimlerinden olup hicri 241-334 tarihleri arasında yaşamıştır.”el-Kâfi” adlı eseri , İmam-ı Muhammed’in “Zahiru’r-Rivaye” diye anılan altı eserinden derlenerek te’lif edilmiştir. Daha sonra bu kitap Serahsi tarafından otuz cilt halinde şerh edilmiştir. Özel, Ahmet, a.g.e., s.32. [FONT=Arial][24][/FONT] Hanefi fıkıh alimlerinden Hüseyin b. Muhammed es- Semenkani ( hicri 8. Asır.) tarafından yazılmış fıkıh kitabıdır. Özel, Ahmet, a.g.e., s.76. [FONT=Arial][25][/FONT] Halebî, İbrahim, Halebî Kebir, İstanbul 1925, s.56 vd. [FONT=Arial][26][/FONT] Hattabi, a.g.e., c.2, s.305. [FONT=Arial][27][/FONT] Halebi İbrahim, a.g.e.,s.57. [FONT=Arial][28][/FONT] Hattabi, a.g.e., c.2.,s.305, Burhanuddîn el-Merginanî, el- Hidâye, K.Tahâre, Kahire, 1938, c.1, s.18. [FONT=Arial][29][/FONT] Mezhebin kurucusu İmam Muhammed b. İdris eş-Şafii’dir. Hicrî 150 tarihinde Askalan’da veya Şam beldelerinden Gazze’de doğmuş, 204 tarihinde Mısır’da vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun. [FONT=Arial][30][/FONT] Ahmed b.Hacer el- Heytemi, Tuhfetü’l-Muhtâc, y.t. yok, c.1, s.271. [FONT=Arial][31][/FONT] Mezhebin kurucusu İmam Mâlik b. Enes’dir. Hicrî 93 tarihinde Medine-i Münevvere’de doğmuş, 179 tarihinde yine Medine’de vefat etmiştir. Allah’ın rahmeti üzerine olsun. [FONT=Arial][32][/FONT] Muhammed el- Huraşî, ( el-Huraşî veya Haraşî ) alâ Muhtasarı Seydi Halîl, Dâr-ı Sâdır, Beyrut, c.1, s.209, Haşiyetü’ş-Şeyh Ali el- Adevi [FONT=Arial][33][/FONT] İbn Rüşt, Bidâyetü’l-Müctehit ve Nihayetü’l Muktesid, K. Tahâre, Kahire 1333, c.1,s.38. [FONT=Arial][34][/FONT]Bilmen, Ömer Nasûhi, Büyük İslâm İlmihali, K. Kerâhe ve’l İstihsan, İstanbul 1990, s.435. [FONT=Arial][35][/FONT] Mezhebin kurucusu İmam Ahmed. B. Muhammed b. Hanbelî’dir. Şeyban kabilesine mensubtur. Aslen Mervez’lidir.Hicri 164 tarihinde Bağdat’da doğmuş, 241 tarihinde yine Bağdat’da vefat etmiştir. Bilmen Ömer Nasûhi, İslâm İlmihali, s.35. [FONT=Arial][36][/FONT] İbn Kudame, Muğnî, Mısır t.y.,c.1, s.144. [FONT=Arial][37][/FONT] Mezhebin kurucusu Ebu Süleyman Davud b.Aliyyü’l Isfahânî’dir. Hicri 202 tarihinde Kûfe’de doğmuş, 270 tarihinde Bağdat’da vefat etmiştir. Zahirilerin kavillerine, hilâflarına mutlaka itibar olunur. Ebu Mansûri Bağdadî’nin kanaati böyledir. Şafiilerce sahih görülen de budur. Bilâhare reyler, bu vecihle karargih olmuştur. Eimme-i müteahhirin , Davudi Zahirî’nin mezhebini kitaplarında irad etmişlerdir. Şeyh Ebu Hamid, Maverdî, Kadı Ebuttayyib gibi meşahir bu cümledendir. Bilmen, Ömer Nasûhi, Hukuki İslamiyye Kamusu, c.1, s.348 vd. [FONT=Arial][38][/FONT] İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre [FONT=Arial][39][/FONT] Fecr, 89 /1. [FONT=Arial][40][/FONT] Rahman, 55 / 64. [FONT=Arial][41][/FONT] Bakara, 2 / 282. [FONT=Arial][42][/FONT] Tabiinin büyüklerinden bir zattır. Medine-i Münevvere’deki “Fukaha-i Seb’a “ dandır. Kendisine “Fakîhu’l- Fukaha” yani “fakihlerin fakihi” denilirdi. Hicrî 91 tarihinde vefat etmiştir. [FONT=Arial][43][/FONT] Rasûlüllah efendimizin amcası Hz. Abbas’ın oğludur. Kendisine ilminin çokluğundan dolayı bahr:deniz ve tefsire pek ziyade vukufundan dolayı “Tercümetü’l-Kur’an” ünvanı verilmiştir. Hicrî 68 tarihinde Taif’de vefat etmiştir. [FONT=Arial][44][/FONT] Tabiinin büyüklerindendir. Tefsir, hadis, fıkıh ilimlerinde mütehassıs olmuştur. Hicrî 95 tarihinde vefat etmiştir. [FONT=Arial][45][/FONT] İbn Hazm, el- Muhallâ, Beyrut 1984, K. Tahâre, c.1, s.96. [FONT=Arial][46][/FONT] Kadîm ulema ve fukahadandır. Hz. Aişe validemize mülâkî olmuştur. Hicri 96 tarihinde vefat etmiştir. [FONT=Arial][47][/FONT] Sahih-i Buhari, K. Hayz, 8. [FONT=Arial][48][/FONT] Hicr, 15/ 9. [FONT=Arial][49][/FONT]Müslim, Müsafirin, 139, Ebu Davud, Menasik, 45. [FONT=Arial][50][/FONT] Sahih-i Buhari, K. Hayz, 8. [FONT=Arial][51][/FONT] Bakara, 2 / 163. [FONT=Arial][52][/FONT] Tirmizi, B. Dua , 3705. [FONT=Arial][53][/FONT] Al-i İmran, 3 / 64. [FONT=Arial][54][/FONT] Sahih-i Buhari, K. Hayz, 8. [FONT=Arial][55][/FONT] Müslim, İmare,158, Ebu Davud, Cihad, 2502. [FONT=Arial][56][/FONT] Ebu Davud, Cihad, 2504. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
İlmihal/Fıkıh
Abdestsiz ve hayzlı iken dua okunurmu
Üst
Alt