bursa escort bursa escort beylikdüzü escort bursa escort escort bayan istanbul escort mersin escort bayan escort kayseri bursa escort bayan escort kayseri bursa escort Mira Kandili Nedir ,Mira Kandili Hakknda Bilgi - islamiforumlar.net - islami forum






Burada her ey "NET"
islamiforumlar.net



Go Back   islamiforumlar.net - islami forum > slami Forumlar Genel > Duyurular Tebrik ve Kutlamalar > Kandil Mesajlar
www.islamiforumlar.net
Kayt ol Yardm Ajanda Arama Son Mesajlar Forumlar Okundu Kabul Et
Anasayfa Soru cevap Dua kesi slami rya tabirleri Resimli Cuma Mesajlar Dk iini rahatla letiim

Mira Kandili Nedir ,Mira Kandili Hakknda Bilgi

Kandil Mesajlar


Yeni Konu a CEVAPLA

 

Seenekler Deerlendirme: Konunun ortalama Deerlendirmesi 5,00/5,00 puandr.
Alt   #1 (permalink)
eMeKLi uYuSS
alkan Kardeimiz

Mira Kandili Nedir ,Mira Kandili Hakknda Bilgi



Mira Kandili Nedir - Mira Kandili Hakknda Bilgi

Mira Kandili (Arapa: لیلة المعراج, Farsa: شب معراج), slam dininde kutsal saylan gecelerden biridir Recep aynn 27 gecesidir Mslmanlar bu gecede peygamberleri Muhammed'in, Mekkedeki Mescid-i Haramdan, Kudsteki Mescid-i Aksaya gtrldne, oradan da gkleri aarak, Cebrail'in bile giremedii Sidretl Mnteha'y geerek Allahn katna ulatna inanrlar Bu olaya mira ya da ge k denir

Mira gecesindeki yolculuun ruhsal bir deneyim olduu tezine kar Schimmel gibi baz aratrmaclar ayette kulunun ruhuyla deil, ‘kuluyla birlikte’ seyahat ettii belirtilmesini sunmutur Baz slam limleri de Burak adl binein kullanlmasn Mira'n tamamen ruhsal bir deneyim olamayacana kant olarak gstermilerdir

Mira’ta kendisine sunulan arap, bal ve st dolu bardaktan st bardan tercih ederek st imitir Bu sebeple Anadolu'da ou yerde bu gecede st ime ve datma gelenei olduu ifade edilmektedir Baz yerlerde tatl da yaplr ve datrlr Konya'da bu geceye “st gecesi” de denilmektedir

Be vakit namaz, bu gecede farz klnm, Bakara suresinin iman esaslarn ve dua cmleleri ieren son 2 ayeti tebli edilmi ve irk komayan herkesin cennete girecei mjdesi verilmitir Bu gnde genelde Mslmanlar dua eder, tesbih eker ve Yasin Suresi'ni okurlar, veya camilerdeki programlarda yer alrlar

Bu olayn bahsi slam'n kutsal kitab Kuran- Kerim'de sra ve Necm Surelerinde geer "Bir gece, kendisine yetlerimizden bir ksmn gsterelim diye (Muhammed) kulunu Mescid-i Harm'dan, evresini mbarek kldmz Mescid-i Aks'ya gtren Allah noksan sfatlardan mnezzehtir; O, gerekten iitendir, grendir" (sra :1)

Mira Kandili Resimli mesajlar iin Tklayn

PAYLA
Facebook Twitter Google



eMeKLi uYuSS isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Alt   #2 (permalink)
Ekrem
Ynetici-Admin




Mira Kandili Nedir, mira kandili anlam, mira nedir, mira olay, mira kandili forum
Mirac Kandili, sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed Mustafa (s.a.s.) Efendimizin gecenin bir annda Mekke’deki Mescid-i Haram’dan Kuds’teki Mescid-i Aks’ya, oradan da gklere seyahat ettirildii mbarek gecenin addr. Nitekim Cenab- Hak, Kur’an- Kerim’de; “Kulu Muhammed’i bir gece Mescid-i Haram’dan kendisine bir ksm yetlerimizi gstermek iin, evresini mbarek kldmz Mescid-i Aks’ya gtren Allah’n n ycedir.Dorusu O, iitir ve grr.” (sra Suresi:1) buyurmutur.

Peygamberimizin hayat iinde nemli bir yeri olan Mirac
, Allah’n sevgili Raslnden baka hi kimseye sunmad ilah bir ihsandr.
Yce Peygamberimiz iin pek byk an ve ereflerle dolu olan Mirac mcizesi, biz mslmanlar iin de ilah rahmetler ve ltuflarla doludur.

Mirac olaynn biz mslmanlar iin en nemli sonularndan birisi
, hi phe yok ki, dinin direi olan namazdr. Namaz, bize bir Mirac hediyesidir. Onun iindir ki, namaz m’minin mirac olmutur. Nasl ki, yce Peygamberimiz Mirac’ta vastalardan arnm olarak Mevlas ile kar karya geldi ise, m’min de namazda vastasz olarak dorudan doruya Rabbinin huzuruna kar; sadece O’na kulluk etme ve sadece O’ndan yardm isteme frsat bulur. Eer m’min, gnde be vakit namazn dikkatle ve huu ierisinde klacak olursa, o namaz onun iin bir Mirac olur, kul onunla Hakk’a yol bulur.

Byle mstesna bir gece vesilesiyle sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.s)’e vahyedilen
, insanl mutlulua gtrecek prensipleri de hatrlamak lazmdr. nk Kur’an- Kerim’de Mirac’n ruh hallerinden sz edilirken: “Allah kuluna vahyedeceini etti”(2) buyurulmaktadr. Bu vahyedilen hakikatleri ylece zetleyebiliriz: “Allah’a ortak koulmayacak, yalnz O’na kulluk edilecek ve yalnz O’ndan yardm istenecektir. Anne ve babaya hrmet edilecek, onlarn dualar alnacaktr. Zinaya yaklalmayacaktr. Haksz olarak kimsenin canna kylmayacaktr. Yetimlere iyi muamele edilecektir. l ve tartda doruluk zere olunacaktr. Bilmediimiz bir eyin ardndan kr krne gidilmeyecek, uurlu hareket edilecektir. Yeryznde kibir ve gurur taslayarak yrnmeyecektir.”
Bu saydmz prensipler hi phe yok ki bir toplum iin gerekli btn ahlk ve fazilet kurallarn ihtiva etmektedir.
te Mirac gecesi byle mbarek bir gecedir. Bu geceyi ihya ederken, bu gecede vahyedilen stn gereklere kulak vermeliyiz. Yalnz Yce Mevla’ya kulluk etmeli, O’na hibir eyi ortak komamalyz.

Mirac gecesi
, ulv bir gecedir. O halde bu mbarek geceyi gaflet ierisinde geirmemeli, ibadetle Allah’a kar kran borlarmz demeliyiz; namaz klmal, Kur’an okumal ve Allah’tan af ve ba dilemeliyiz, oluk ocuumuza bu gecenin anlam ve nemini retmeliyiz. evremizdeki yoksullara ve kimsesiz ocuklara yardm ellerimizi uzatmalyz. Annemizi, babamz ve byklerimizi ziyaret edip ellerini pmeli ve dualarn almalyz. Ebediyete intikal etmi olanlarmz rahmetle anarak ruhlarn adetmeliyiz. Dostlarmzla tebriklemeli, sevgi ve sayg duygularmz perinlemeliyiz.

Kandilleri birer frsat bilmeli
, bu mstesna zaman dilimlerinde Allah’a daha da yakn olmaya allmaldr. Bilelim ki, Allah’a yaknlk, O’nun emirlerini yerine getirmek, yasak ettii eylerden kanmakla mmkndr.

Mira Kandili ( Mira Gecesi )

“Bir gece, kendisine yetlerimizden bir ksmn gsterelim diye (Muhammed) kulunu Mescid-i Harm’dan, evresini mbarek kldmz Mescid-i Aks’ya gtren Allah noksan sfatlardan mnezzehtir; O, gerekten iitendir, grendir.”
(sra :1)

Mirac Gecesi
, Recep aynn 27. gecesidir. Mirac mucizesi, hicretten bir buuk yl nce, 621 yl balarnda vuku bulmutur. Olayn iki aamas vardr. Birinci aamada Hz. Peygamber (s.a.v) Mescidl-Haram’dan Beyt’l-Makdis’e (Kuds) gtrlr. Kur’an’n and bu aama, gece yry anlamnda isra adn alr. kinci aamay ise Hz. Peygamber (s.a.v)’in Beyt’l-Makdis’ten Allah’a ykselii oluturur. Mirac olarak anlan bu ykselme olay Kur’an’da anlmaz, ama ok saydaki hadis-i erifde ayrntl biimde anlatlr.
Hadis kitaplarnda rivayet edildii zere:
Hz. Peygamber (s.a.v) Burak ile Beyt’l Makdis’e vardktan sonra oradaki byk ve sert kayadan ge karld. Her bir gkte peygamberlerden biriyle grt, nice nice melekler grd. Cennet ve cehennemin durumlarn grd, Sidre-i Mnteh’ya geti, Allah’n melekt leminden bir ok acaib eyler grd. Nihayet be vakit namazn farz klnmas emri ile ayn gecede geri dnd.
Sabahleyin Mescid-i Haram’a kp Kurey’e haber verdi. Hayret etmek ve kabul etmemekten kimi el rpyor, kimi elini bana koyuyordu. man etmi olanlardan bazlar dnp dinden kt. Birtakm erkekler Eb Bekir’e kotular.
Ebu Bekir;
“Eer o, bunu sylediyse phesiz dorudur” dedi.
Onlar:
“Onu bu konuda da m tasdik ediyorsun?” dediler.
O da:
“Ben onu bundan daha tesinde tasdik ediyorum, sabah akam gkten getirdii haberleri yani peygamberliini tasdik ediyorum” dedi. Bunun zerine kendisine Sddk unvan verildi.
Kureyliler iinde Beyt’l-Makdis’i o zamanki haliyle bilenler vard. Bunlar, onun vasflar ve durumuyla ilgili sorular sordular, tanmlamasn istediler. Derhal Hz. Peygambere Beyt’l-Makdis gsterildi. Bunun zerine ona bakp anlatyordu.
“Geri Beytl-Makdis’i tanmlamada isabet etti.” dediler.
Sonra:
“Haydi bakalm bizim kervandan haber ver, o bizce daha nemlidir, onlardan bir eyle karlatn m?” dediler.
Peygamber (s.a.v)
“Evet, falancann kervanlaryla karlatm, Revh’da idi. Bir deve kaybetmiler aryorlard. Yklerinde bir su kadehi vard. Susadm onu alp su itim ve yine eskiden olduu gibi yerine koydum. Geldiklerinde sorun bakalm kadehte suyu bulmular m?” buyurdu.
“Bu da dier bir almettir” dediler. Sonra saylarn, yklerini ve grnlerini sordular.
Bu defa da kervan olduu gibi Hz. Peygambere gsterildi ve sorduklarnn hepsine cevap verdi ve buyurdu ki:
“lerinde falan ve falan nde, boz renkte bir deve zerinde dikilmi iki harar olduu halde falan gn gnein domas ile beraber gelirler”.
Bunun zerine:
“Bu da dier bir yettir” dediler ve o gn hzla Seniyye’ye doru ktlar. Gne ne zaman doacak da onu yalanc karacaz diye bakyorlard. Derken ilerinden birisi:
“Gne dodu!” diye haykrd. Dier birisi de:
“te kervan geliyor, nnde boz bir deve ve ilerinde falan ve falan da var, tpk (Hz. Muhammed’in) dedii gibi” dedi. Byle olduu halde yine iman etmediler de:
“Bu apak bir bydr.” dediler.

Bazlar ge ykselmenin de “Burak” zerinde meydana geldiini sylemiler ise de gerek olan udur: Mescid-i Aks’ya kadar sr (gece yolculuu) Burak ile olmu. Ondan sonra Mirac
, asansr kurulmutur.
Ebu Sa’d-i Hudr’den rivayet olunduu zere Resulullah buyurmutur ki:
“Beyt’l-Mak-dis’te olanlar bitirdiim zaman Mirac getirildi ki, ben ondan gzel bir ey grmedim. Ve o, odur ki, lnz can ekime vaktinde gzlerini ona diker. Arkadam, beni, onun iinde kaplardan bir kapya ulancaya kadar kard ki, ona “Koruyucu melekler kaps” denir. Koruyucular kaps, gk koruyucularnn bekledii dnya g kapsdr.
Nitekim bu konuda
“Ve onu, her kovulmu eytandan koruduk” (Hicr, 15/17) buyurulmutu.
Ve Ebu Sa’d-i Hdr’nin dier bir rivayetinde u detayl aklama vardr:
“Sonra Mirac getirildi -ki insanlarn ruhu onda ge ykselir. Baktm ki, grdm eylerin en gzeli; grmez misin lmek zere olan kimse, ona nasl gzn diker? Bunun zerine dnya g kapsna kadar ykseltildik. Cebrail kapnn almasn istedi.
“O kimdir?” denildi.
“Cibril” dedi.
“Yanndaki kim?” denildi.
“Muhammed” dedi.
“yle mi?
O Peygamber olarak gnderildi mi?” denildi.
O, “evet” dedi.
Hemen kapy atlar ve beni selamladlar. Bir de ne bakaym grevli bir melek grdm ki g koruyor ve ona smail deniliyor, emrinde yetmibin melek ve her birinin emrinde yzbin melek var.

“Burada Resulullah (s.a.v) u yeti okudu:

“Biz o atein koruyucularn meleklerden bakasn klmadk. Ve onlarn saysn inkar edenler iin yalnzca bir fitne (konusu) yaptk ki, kendilerine kitap verilenler, kesin bir bilgiyle inansn, iman edenlerin de imanlar artsn; kendilerine kitap verilenler ve iman edenler (bylece) kukuya kaplmasn. Kalplerinde bir hastalk olanlar ile kafirler de yle desin: “Allah, bu rnekle neyi anlatmak istedi?” te Allah, dilediini byle artp-saptrr, dilediini byle hidayete erdirir. Rabbinin ordularn Kendisi’nden baka (hi kimse) bilmez. Bu ise, beer (insan) iin yalnzca bir ttr.”
(Mddessir, 74/31)
ve buyurdu ki:
Derken bir adam ile beraberim ki, ekli Allah’n yaratt gnk gibi, ondan hibir ey deimemi, kendisine soyundan olan insanlarn ruhu arzediliyor: “Mmin ruhu, ho ruh, ho kokuludur. Bunun kitabn (iyilerin defterin)de kln” diyor. “Kfir ruhu ise; kt ruh, kt kokuludur. Bunun kitabn (ktlerin defterin) de kln” diyor.
“Ey Cibril! bu kim?” dedim.
“Baban dem” dedi. Ve o, bana selam verdi, gnlm ald, hayr ile dua etti
“Ho geldin salih peygamber ve salih evlad” dedi.
Sonra baktm bir toplum grdm ki, dudaklar deve duda gibiydi. Onlara bir takm memurlar grevlendirilmiti, dudaklarn kesiyorlar ve azlarna ateten bir ta koyuyorlar, bu talar makadlarndan kyordu.
“Ey Cibril! Bunlar kimler?” dedim.
O: “Yetimlerin mallarn hakszlkla yiyenlerdir” dedi.
Sonra baktm bir toplum vard ki, derilerinden srm kesiliyor ve azlarna tklyor. Ve yediiniz gibi yiyiniz deniliyor. Ve bu onlara en iren bir ey oluyor.
“Ey Cibril! Bunlar kimler?” dedim.
“Bunlar o koucular, fitnecilerdir ki, insanlarn etlerini yerler ve svmek ile rz ve namuslarna saldrrlar.” dedi.
Sonra baktm bir toplum var ki, nlerine bir sofra kurulmu, zerinde benim grdm etlerin en gzellerinden kebaplar var, etraflarnda da leler var. Onlar, o gzel etleri brakp bu lelerden yemee baladlar.
“Bunlar kim? Ey Cebrail!” dedim. O:
“Bunlar zinakarlar” dedi. “Allah’n helal kldn brakrlar da haram kldn yerler.”
Sonra baktm bir toplum var ki, karnlar evler gibidir. Bunlar Firavun ailesinin yolu zerinde bulunuyor. Firavun ailesi sabah ve akam atee atlrken bunlara uruyor, urad m bunlar bir frlyorlar, frlaynca her biri karnnn ar basmas ile dyor ve bunun zerine Firavun ailesi bunlar ayaklaryla iniyorlar.
“Ey Cibril! Bunlar kimler?” dedim…
Dedi ki:
“Bunlar, karnlarnda faiz yiyenlerdir. “onlarn misali kendisini eytan arpm olan kimse gibidir”.
Sonra birtakm kadnlar memelerinden aslm ve birtakm kadnlar, ba aa ayaklarndan aslm.
“Ey Cibril! Bunlar kimler?” dedim. O:
“Bunlar zina eden ve ocuklarn ldren kadnlardr” dedi.

Sonra ikinci ge ktk. Orada Yusuf ile bulutum. mmetinden kendine tabi olanlar da etrafnda idi. Yz
, ayn ondrdndeki dolunay gibiydi. Bana selam verdi, ho geldin dedi.
Sonra nc ge getik. Orada iki teyzeolu; Yahya ve sa ile bulutum. Giyimleri ve sa sakallar birbirine benziyordu. Bana selam verdiler. Ho geldin dediler.
Sonra drdnc ge getik. dris ile bulutum. Bana selam verdi, hogeldin dedi. Nitekim yce Allah:
“Biz onu yce bir yere ykselttik” (Meryem, 19/57) buyurmutur.
Sonra beinci ge getik. Orada milletine sevdirilmi olan Harun ile bulutum. Etrafnda mmetinden birok tabileri vard, uzun sakall idi. Sakal hemen hemen gbeine deecekti. Beni selamlad, hogeldin dedi.
Sonra altnc ge ktk, Orada Musa b. mran ile bulutum. ok kll idi. zerinde iki gmlek olsayd kllar onlardan kard. Musa dedi ki:
“nsanlar beni “Allah katnda en erefli olan yaratk” diye iddia ederler. Bu ise Allah katnda benden yalnz daha erefli olsayd aldr etmezdim. Fakat her peygamber mmetinden kendine uyanlarla beraberdir. “
Sonra yedinci ge getik. Ben, orada brahim ile bulutum. Srtn Beyt-i Ma’mur’a dayamt. Beni selamlad.
“Salih Peygamber ve Salih evlad ho geldin” dedi. Bunun zerine bana denildi ki:
“te senin yerin ve mmetinin yeri.”
Sonra Resulullah,
“Gerekten brahim’e insanlarn en yakn, zamannda ona tabi olanlarla u Peygamber (Hz. Muhammed) ve ona iman edenlerdir. Allah mminlerin yardmcsdr.“
(Al-i mran, 68) yetini tilavet etti ve buyurdu ki:
“Sonra Beyt-i Ma’mur’a girdim, iinde namaz kldm. Ona her gn yetmibin melek girer, Kyamete kadar geri de dnmezler. Sonra baktm bir aa var ki bir yapra bu mmeti brr. Bunun kknde bir kaynak akyor, iki kola ayrlyordu.
“Ey Cibril! Bu nedir?” dedim. O:
“u rahmet nehri, u da Allah’n sana verdii Kevser’dir” dedi. Bunun zerine rahmet nehrinde ykandm, gemi ve gelecek gnahlarm baland. Sonra Kevser’in ak istikametini tuttum ve nihayet cennete girdim. Bir de ne bakaym orada hibir gzn grmedii, kulan iitmedii, insan kalbine gelmeyen eyler var.
Namaz Emri
Sonra yce Allah bana emrini emretti ve elli namaz farz kld. Ondan sonra Musa’ya uradm.
“Rabbin ne emretti?” dedi.
“zerime elli namaz farz kld” dedim. O:
“Dn, azaltmas iin Rabbine yalvar. nk mmetin bunun altndan kalkamaz” dedi.
Rabbime dndm, azaltmas iin yalvardm. O benden on vakit namaz indirdi. Sonra Musa’ya dndm. Bu ekilde Musa’ya uradka Rabbime dnyordum. Sonunda be vakit namaz farz kld.
Musa, yine:
“Rabbine dn, azaltmasn iste” dedi.
Ben:
“ok mracaat ettim, artk utandm.” dedim.
Bunun zerine bana denildi ki:
“Sana bu be vakit namaz, elli namazdr. Bir iyilik on kat iledir. Her kim iyilik yapmaya gayret eder de onu ilemezse, onu bir iyilik yazlr, ileyene de on iyilik yazlr. Her kim de bir gnah yapmaya teebbs eder de ilemezse bir ey yazlmaz, ilerse bir gnah yazlr.”
Al Tefsiri’nden ls’nin naklettiine gre, Resulullah’n sra gecesi biniti be tane idi. Birincisi Beyt’l-Makdis’e kadar Burak. kincisi dnya gne kadar Mi’rac; ncs yedinci ge kadar meleklerin kanatlar; drdncs Sidre-i Mnteha’ya kadar Cibril’in kanad; beincisi Kbe Kavseyn’e (Mirac gecesi iki yay aras kadar Allah’a yaklamasna) kadar Refref (manev bir binek)
Farsa bir iirde yle denilmitir:
“Onu, yani Muhammed (s.a.v.)’i yetlerimizden gstermemiz iin geceleyin yrttk. Bu ekilde Mirac, Peygambere yet gstermekten ibaret deil, Peygamberin kendisini bir yet olarak kinata gstermek olmutur. Gerekten Necm Sresi’nin inii daha nce olduuna gre, Peygamber hakknda;
“Andolsun, O, Rabbinin yetlerinden en byn grd” (Necm, 53/18)
anlam daha nce gereklemitir. Ve o, kendisi Allah’n yetlerinden en byk bir yettir. Ve sr’nn hikmeti de ona gstermeden ok, onu gstermeye daha uygundur.

Muhakkak ki
, ancak o, hereyi iiten ve hereyi grendir. Tefsircilerin ou, bu zamiri yce Allah’a iaret etmek zere tefsir etmiler ve melini yle aklamlardr: O noksan sfatlardan mnezzeh zattr ki, ancak o, kulunun gizli ve ak btn hallerini gerek anlamda gren ve haberdar olan ve bundan dolay, bu yksek makama ehil ve layk olduunu bilendir. Onun iin bu makam ona tahsis etmi ve ona bu ekilde ikramda bulunmutur. Bu ekilde yet, gyabdan (nc ahstan) birinci ahsa iltifat (evirme) ile balam ve birinci ahstan nc ahsa iltifat ile son bulmu olur. Ayn zamanda kfirlere kar bir tehdid mnsn da gerektirir. Ebu’l-Bek’nn naklettiine gre, baz tefsirciler de zamirin Peygambere iaret ettiini sylemi ve yetin melinde demitir ki: “Gerekten szmz iiten ve zatmz gren yalnz o kuldur”. Bu ekilde nc ahsa iltifat yoktur. Ve yet, zahirine gre yorumlanmtr. Ancak “zatmz gren” diye tefsir etmek iin ak bir ipucu yoktur. “O gsterdiimiz yetleri gren” demek daha aktr. Bununla birlikte Tyb demitir ki: “Zamirin byle iki ayr yoruma muhtemel olarak gelmesinin srr, Hz. Peygamberin yce Allah’ grmesi ve noksan sfatlardan mnezzeh olan Allah’n szn iitmesi ve ancak, “Benim yardmmla iitir ve benim yardmmla grr.” Hadisi erifin mns zere olduuna iaret olsa gerektir.

Mirac olaynn gerekletii gece mslmanlarca kadir gecesinden sonra en kutsal gece saylm ve bu gecenin ibadetle ihyas geleneklemitir. Osmanllar dneminde
, camiler kandillerle donatld iin Mirac kandili olarak anlan geceyi izleyen gn, cami ve tekkelerde Mirac olayn anlatan ve Miraciye ad verilen iirlerin okunmas, dinleyenlere st ikram edilmesi de bir gelenekti.

Mira Kandili Resimli mesajlar iin Tklayn




Ekrem isimli ye imdilik offline konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Alt   #3 (permalink)
Turab
Teknik Ekip








Turab isimli ye uanda  online konumundadr  
Alnt ile Cevapla
Yeni Konu a CEVAPLA

Bookmarks

Seenekler
Konuyu deerlendir
Konuyu deerlendir:



Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0
| islamiforumlar.net | Sitemap | Gizlilik Politikas | Kullanm artlar

Tm Haklar Sakldr.
Bu websitesinde Bulunan Yazlar
AKTF KAYNAK LNK belirtilmeden kullanlamaz.