Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
İslami Soru ve Cevaplar
Zinanın tövbesi olur mu?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Turab" data-source="post: 82877" data-attributes="member: 2"><p><strong>Zina yapanın tövbesi kabul olur mu?</strong></p><p></p><p><em>Zina yaptım çok pişmanım tövbesi affı nasıl olur? Zinanın tövbesi var mı? Zina eden kimse tövbe etse bağışlanır mı?</em></p><p>Ehlisünnet vel cemaatin üzerinde olduğu akide şudur ki kişi günahı helal saymadığı müddetçe kişi ne kadar işler ise işlesin kâfir olmaz.</p><p></p><p>Bu itikat ile alakalı olarak Hafız Ahmed El Hakemi dedi ki;"Ebu Zer el-Ğıfarinin yine her ikisinde yer alan Peygamber Sallallahu aleyhi vesellemin şu buyruğu da bunu göstermektedir:"La ilahe illallah deyip de sonra bu hal üzere ölen ve cennete girmeyecek hiçbir kul yoktur." Ben:"Zina da etse, hırsızlık da yapsa da mı?" diye sordum. Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem:"Zina etse ve hırsızlık da yapsa" diye buyurdu. Ben sözümü üç defa tekrarladım (o da tekrarladı); sonra dördüncüsünde: "Ebu Zerrin burnu yere sürtünse dahi..." diye buyurdu.</p><p></p><p>İşte bu zina eden, hırsızlık yapan, içki içen, adam öldüren kimse hakkında tevhide sahip olmakla birlikte "iman" adının mutlak olarak o kimseden gitmeyeceğinin delilidir. Çünkü eğer bunu kastetmiş olsaydı, hiçbir zaman la ilahe illallah akidesi üzere ölen bir kimsenin bu masiyetleri işlese dahi cennete gireceğini haber vermezdi. Çünkü cennete ancak "mümin bir nefis" girer.(Taifetul Mansuranın Açılmış Sancakları)</p><p></p><p>Ancak haramı ısrar ile işlemek insanı bazen helal saymaya götürebilir. Bazen bu fiilin açıktan işlenmesi ve bunun cezasından korkulmaması kişiyi küfre götürür. Tıpkı Bera ibni Azib'ten gelen rivayette olduğu gibi kişi babasının hanımı ile evlenirse bu onun o haramı helal saydığını gösterir.</p><p></p><p>Bu konuyu biraz daha açarak şöyle izah edebiliriz;Bir adam var; Kalbi ile haramı helal sayıyor ve işliyor bu insan kafirdir. Başka bir adam var; Kalbi ile haram saydığını iddia ediyor ancak bu devirde mecburuz artık diyor işte bu kişi dili ile haram dese dahi bu sözü ile kalbinde helal saydığı anlaşılır. Bu da haramı helal saymasından dolayı kafirdir. Başka bir adam daha var ki; Günah işliyor ancak gizliyor ve cezasından korkuyor. Bu kişi bu günahı haram sayıyor demektir. İşte bu şahıs imanında fasık bir müslümandır. Yani birilerinin zannettiği gibi helal görme diye tabir edilen "istihlal" kesinlikle dilin ben bu harama helal diyorum demesi değildir. İstihlal bazen dil ile bazen ise halin dili ile gündeme gelir. İşte kim lisanı ile ya da lisanu hal ile bir haramı helal sayar ise o kâfirdir. </p><p></p><p>Allah her şeyin en doğrsunu bilendir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turab, post: 82877, member: 2"] [b]Zina yapanın tövbesi kabul olur mu?[/b] [I]Zina yaptım çok pişmanım tövbesi affı nasıl olur? Zinanın tövbesi var mı? Zina eden kimse tövbe etse bağışlanır mı?[/I] Ehlisünnet vel cemaatin üzerinde olduğu akide şudur ki kişi günahı helal saymadığı müddetçe kişi ne kadar işler ise işlesin kâfir olmaz. Bu itikat ile alakalı olarak Hafız Ahmed El Hakemi dedi ki;"Ebu Zer el-Ğıfarinin yine her ikisinde yer alan Peygamber Sallallahu aleyhi vesellemin şu buyruğu da bunu göstermektedir:"La ilahe illallah deyip de sonra bu hal üzere ölen ve cennete girmeyecek hiçbir kul yoktur." Ben:"Zina da etse, hırsızlık da yapsa da mı?" diye sordum. Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem:"Zina etse ve hırsızlık da yapsa" diye buyurdu. Ben sözümü üç defa tekrarladım (o da tekrarladı); sonra dördüncüsünde: "Ebu Zerrin burnu yere sürtünse dahi..." diye buyurdu. İşte bu zina eden, hırsızlık yapan, içki içen, adam öldüren kimse hakkında tevhide sahip olmakla birlikte "iman" adının mutlak olarak o kimseden gitmeyeceğinin delilidir. Çünkü eğer bunu kastetmiş olsaydı, hiçbir zaman la ilahe illallah akidesi üzere ölen bir kimsenin bu masiyetleri işlese dahi cennete gireceğini haber vermezdi. Çünkü cennete ancak "mümin bir nefis" girer.(Taifetul Mansuranın Açılmış Sancakları) Ancak haramı ısrar ile işlemek insanı bazen helal saymaya götürebilir. Bazen bu fiilin açıktan işlenmesi ve bunun cezasından korkulmaması kişiyi küfre götürür. Tıpkı Bera ibni Azib'ten gelen rivayette olduğu gibi kişi babasının hanımı ile evlenirse bu onun o haramı helal saydığını gösterir. Bu konuyu biraz daha açarak şöyle izah edebiliriz;Bir adam var; Kalbi ile haramı helal sayıyor ve işliyor bu insan kafirdir. Başka bir adam var; Kalbi ile haram saydığını iddia ediyor ancak bu devirde mecburuz artık diyor işte bu kişi dili ile haram dese dahi bu sözü ile kalbinde helal saydığı anlaşılır. Bu da haramı helal saymasından dolayı kafirdir. Başka bir adam daha var ki; Günah işliyor ancak gizliyor ve cezasından korkuyor. Bu kişi bu günahı haram sayıyor demektir. İşte bu şahıs imanında fasık bir müslümandır. Yani birilerinin zannettiği gibi helal görme diye tabir edilen "istihlal" kesinlikle dilin ben bu harama helal diyorum demesi değildir. İstihlal bazen dil ile bazen ise halin dili ile gündeme gelir. İşte kim lisanı ile ya da lisanu hal ile bir haramı helal sayar ise o kâfirdir. Allah her şeyin en doğrsunu bilendir. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
İslami Soru ve Cevaplar
Zinanın tövbesi olur mu?
Üst
Alt