- Katılım
- 14 Şubat 2015
- Mesajlar
- 1,512
- Tepkime puanı
- 10
Veli, dost manasına, evliya da dostlar manasınadır. Yani, Allah'ın dostu ya da Allah'ın dostlarında anlamında.
Tasavvufun bazı bakış açılarını sorguladığımızda, sanılır ki, falancalar, tasavvufa da, veli ve evliyaya da karşıdır! Aslında böyle bir şey yoktur.
Mesela, namaz, oruç, zekat, takva, cihat, nefsi kötülüklerden temizlemek, doğru ve dürüst olmak vs... vs...
Tasavvufi yolda yürüyen kardeşlerimiz ifade ettiklerimin tamamını ikame etmeye gayret ediyorlar değil mi? Onları bu konular noktasında "anlamayan" numune tek bir insan var mıdır? Yoktur değil mi? Çünkü bunlar Allah'ın genel manada müslümanlara emrettiği vecibelerdendir.
Şuraya geleceğim:
Tasavvufta "veli" ya da "evliya" (kamil insan, şeyh, manevi önder vs.) Allahü Teala tarafından seçilip, insanlara gönderildiğine inanılır.
Yani, bir veli ya da şeyh bir tarikatın manevi önderi olmuşsa onu Allahü Teala seçmiş insanlara arzetmiştir.
Bizler de diyoruz ki,
Elinizde somut bir delil var mıdır? Ayet, hadis?
Varsa problem değildir, ona bizim de inanmamız gerekecektir.
İşte, bu gibi durumların bizim tarafımızdan anlaşılmazlığı,
Tasavvuf, veli ya da evliya düşmanı olduğumuz anlamına gelmez! Öyle değil mi?
Aslında yapılan şey şudur:
Falancaların ümit ettiklerini, muhkem bir refarans olarak ifade etmektir.
Bunun da yanlış olduğunu dillendirmemizin tasavvufa, veli ve evliyaya düşmanlıkla bir alakası yoktur.
Dua ile.
Tasavvufun bazı bakış açılarını sorguladığımızda, sanılır ki, falancalar, tasavvufa da, veli ve evliyaya da karşıdır! Aslında böyle bir şey yoktur.
Mesela, namaz, oruç, zekat, takva, cihat, nefsi kötülüklerden temizlemek, doğru ve dürüst olmak vs... vs...
Tasavvufi yolda yürüyen kardeşlerimiz ifade ettiklerimin tamamını ikame etmeye gayret ediyorlar değil mi? Onları bu konular noktasında "anlamayan" numune tek bir insan var mıdır? Yoktur değil mi? Çünkü bunlar Allah'ın genel manada müslümanlara emrettiği vecibelerdendir.
Şuraya geleceğim:
Tasavvufta "veli" ya da "evliya" (kamil insan, şeyh, manevi önder vs.) Allahü Teala tarafından seçilip, insanlara gönderildiğine inanılır.
Yani, bir veli ya da şeyh bir tarikatın manevi önderi olmuşsa onu Allahü Teala seçmiş insanlara arzetmiştir.
Bizler de diyoruz ki,
Elinizde somut bir delil var mıdır? Ayet, hadis?
Varsa problem değildir, ona bizim de inanmamız gerekecektir.
İşte, bu gibi durumların bizim tarafımızdan anlaşılmazlığı,
Tasavvuf, veli ya da evliya düşmanı olduğumuz anlamına gelmez! Öyle değil mi?
Aslında yapılan şey şudur:
Falancaların ümit ettiklerini, muhkem bir refarans olarak ifade etmektir.
Bunun da yanlış olduğunu dillendirmemizin tasavvufa, veli ve evliyaya düşmanlıkla bir alakası yoktur.
Dua ile.