Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Tevhide Davet
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Intruder" data-source="post: 110827" data-attributes="member: 15174"><p><strong>İmanın esası ve en kuvvetli alameti, hubb-i fillah, buğd-ı fillah, yani Allah için sevgi, Allah için buğzdur. </strong>[Ebu Davud, İ. Ahmed, Taberani]</p><p></p><p><strong>İbadetlerin en kıymetlisi, Allah için sevmek ve Allah için düşmanlıktır.</strong> [Ebu Davud]</p><p></p><p><strong>Din, Allah için sevmek ve Allah için buğz etmektir.</strong> [Ebu Nuaym, Hâkim]</p><p></p><p><strong>İmanın temeli, Müslümanları yani Allah’ın dostlarını sevmek ve kâfirleri yani Allah’ın düşmanlarını, din düşmanlarını sevmemektir.</strong> [İ.Ahmed]</p><p></p><p><strong>Cebrail aleyhisselam gibi ibadet etseniz, müminleri, Allah için sevmedikçe ve kâfirleri Allah için kötü bilmedikçe, hiçbir ibadetiniz, hayrat ve hasenatınız kabul olmaz!</strong> [Ey Oğul İlm.]</p><p></p><p><strong>Yer ve göklerdeki bütün mahlûkatın ibadetlerini yapsan, dostlarımı sevip, düşmanlarıma düşmanlık etmedikçe, faydası olmaz.) </strong>[K. Saadet]</p><p></p><p>Alimler; <strong>Zahiri </strong>ve <strong>Batıni </strong>alim diye ikiye ayrılır. Her evliya Batıni alim iken, her Zahiri alim Batıni alim değildir. Her ikisini bir arada toplayan evliyalar da vardır.. Bunlar evliya olmadan önce bile ilimleri ile söz ettiren kimselerdir. Mevlana Hz.leri de onlardan biridir.. Abdulhakim Arvasi Hz.leri, Ali Haydar Efendi, İsmail Hakkı Bursevi Hz.leri, Aziz Mahmud Hüdai Hz.leri, İmam-ı Rabbani Hz.leri, İmam-ı Gazali Hz.leri, Muhyiddin Arabi Hz.leri (Kaddesallahu Sırrehum).. O kimselerden sadece bir kaçıdır.. </p><p></p><p>Batıni alim olmayan kimseye gerçek alim denilmez. Yani alim denildiğinde ilk anlaşılacak kişiler (batıni alim olan) evliyalardır. 4 Mezhep İmamının da evliya olduğunu biliyor olmalısınız.. </p><p></p><p><strong>Ahir zamanda sonra gelenler, önceki âlimleri cahillikle suçlayacaktır. </strong>[İbni Asakir]</p><p></p><p>Tevhidi onlar gereği gibi bilmiyor ve anlamıyordu ama biz onlardan daha iyi biliyoruz demeniz, onlara cahillik isnat etmek değil de nedir ?</p><p></p><p><strong><span style="color: rgb(44, 130, 201)">Bir cemaat düşünün ki hepsi bir imamın arkasında namaza durmuş. Bir kimsenin namazının geçerli olabilmesi için o kişinin ya imamı görmesi, ya imamı göreni görmesi ya da imamı göreni göreni görmesi gerekmektedir.. Her yeni gelen, arka safa geçip namaza durur.. Yeni gelen kişiler, İmam'ın sesini duymakta zorlandığında ise bir kişi o sesi arkalara duyurur. </span></strong></p><p><span style="color: rgb(44, 130, 201)"><strong></strong></span></p><p><span style="color: rgb(44, 130, 201)"><strong>Burada, İmam Peygamber Efendimizdir s.a.v.. İmam'a görenler Sahabe Efendilerimizdir (r.anhum). İmam'ı göreni görenler, Tabiindir. İmam'ı göreni göreni gören ise Tebei Tabiindir. Bu zamana kadar gelen ve bir önceki saffa uyan her bir müslüman İmam'a uymuş sayılır. Sesi arkalara duyuran kişiler ise o zamanın müceddid zâtlarıdır.. </strong></span></p><p><span style="color: rgb(44, 130, 201)"><strong></strong></span></p><p><span style="color: rgb(44, 130, 201)"><strong>Fıkhi kurala göre cemaat ile arasına yol girmiş kimselerin veya önündeki cemaate uymayan kimselerin namazları fasid (geçersiz) olur.. Nasıl ki bir önceki saftakine tabi olmayan kimse, imama uymamış sayılıyor ise (bu zamandaki) evliya zatın sesine kulak vermeyen kişiler de İmam'a uymamış (ve kendince bir namaz kılmış) olur.</strong></span></p><p><span style="color: rgb(44, 130, 201)"><strong></strong></span></p><p><strong><span style="color: rgb(44, 130, 201)">Önceki alimleri cahillikle suçlamak aynen kendisinden önce saf tutmuş kimselere uymayıp, arasına bir yol koyan kimse gibidir. İşte bu 72 fırkadan birinin yolunu, cemaat ile kendisi arasında bir engel olarak koyar. Arasında yol geçen kimselerin durduğu saf kendisine uyanlara göre birinci saf olur. Yani arkasında namaz duranlar imama değil, yoldan sonraki birinci saffa tabi olur. Yani sadece yoldan sonraki birinci saftakilerin değil onlara uyanların namazları da fasid olur.</span></strong></p><p></p><p>Eğer ilmi zevkiniz varsa, burada fıkhi bir kuralın tasavvufi bir açıklamasını okudunuz. </p><p></p><p>Sizin her sorunuza cevap vermekle uğraşmayacağım.. Cevap veremeyeceğimden değil, beyhude bir iş olduğu için.. Çünkü ne siz beni gittiğim yoldan döndürebilirsiniz ne de ben sizi..</p><p></p><p><strong>Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, Peygambere itaat edin, sizden olan Ulu’l-emre de. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz -Allah’a ve âhirete gerçekten inanıyorsanız- onu, Allah’a ve Peygambere götürün. Bu, elde edilecek sonuç bakımından hem hayırlıdır hem de en güzelidir.</strong> Nisa 59</p><p></p><p>Ulu'l-Emr denilen kimseler zannedilenin aksine yöneticiler değildir.. Gerçek Ulu'l-Emr sahibi kimseler Evliya Zâtlardır.</p><p></p><p>Konuşmamı kısa kesmemin nedeni size hakikat incilerini saçmak istemeyişimdendir.. Selametle..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Intruder, post: 110827, member: 15174"] [B]İmanın esası ve en kuvvetli alameti, hubb-i fillah, buğd-ı fillah, yani Allah için sevgi, Allah için buğzdur. [/B][Ebu Davud, İ. Ahmed, Taberani] [B]İbadetlerin en kıymetlisi, Allah için sevmek ve Allah için düşmanlıktır.[/B] [Ebu Davud] [B]Din, Allah için sevmek ve Allah için buğz etmektir.[/B] [Ebu Nuaym, Hâkim] [B]İmanın temeli, Müslümanları yani Allah’ın dostlarını sevmek ve kâfirleri yani Allah’ın düşmanlarını, din düşmanlarını sevmemektir.[/B] [İ.Ahmed] [B]Cebrail aleyhisselam gibi ibadet etseniz, müminleri, Allah için sevmedikçe ve kâfirleri Allah için kötü bilmedikçe, hiçbir ibadetiniz, hayrat ve hasenatınız kabul olmaz![/B] [Ey Oğul İlm.] [B]Yer ve göklerdeki bütün mahlûkatın ibadetlerini yapsan, dostlarımı sevip, düşmanlarıma düşmanlık etmedikçe, faydası olmaz.) [/B][K. Saadet] Alimler; [B]Zahiri [/B]ve [B]Batıni [/B]alim diye ikiye ayrılır. Her evliya Batıni alim iken, her Zahiri alim Batıni alim değildir. Her ikisini bir arada toplayan evliyalar da vardır.. Bunlar evliya olmadan önce bile ilimleri ile söz ettiren kimselerdir. Mevlana Hz.leri de onlardan biridir.. Abdulhakim Arvasi Hz.leri, Ali Haydar Efendi, İsmail Hakkı Bursevi Hz.leri, Aziz Mahmud Hüdai Hz.leri, İmam-ı Rabbani Hz.leri, İmam-ı Gazali Hz.leri, Muhyiddin Arabi Hz.leri (Kaddesallahu Sırrehum).. O kimselerden sadece bir kaçıdır.. Batıni alim olmayan kimseye gerçek alim denilmez. Yani alim denildiğinde ilk anlaşılacak kişiler (batıni alim olan) evliyalardır. 4 Mezhep İmamının da evliya olduğunu biliyor olmalısınız.. [B]Ahir zamanda sonra gelenler, önceki âlimleri cahillikle suçlayacaktır. [/B][İbni Asakir] Tevhidi onlar gereği gibi bilmiyor ve anlamıyordu ama biz onlardan daha iyi biliyoruz demeniz, onlara cahillik isnat etmek değil de nedir ? [B][COLOR=rgb(44, 130, 201)]Bir cemaat düşünün ki hepsi bir imamın arkasında namaza durmuş. Bir kimsenin namazının geçerli olabilmesi için o kişinin ya imamı görmesi, ya imamı göreni görmesi ya da imamı göreni göreni görmesi gerekmektedir.. Her yeni gelen, arka safa geçip namaza durur.. Yeni gelen kişiler, İmam'ın sesini duymakta zorlandığında ise bir kişi o sesi arkalara duyurur. [/COLOR][/B] [COLOR=rgb(44, 130, 201)][B] Burada, İmam Peygamber Efendimizdir s.a.v.. İmam'a görenler Sahabe Efendilerimizdir (r.anhum). İmam'ı göreni görenler, Tabiindir. İmam'ı göreni göreni gören ise Tebei Tabiindir. Bu zamana kadar gelen ve bir önceki saffa uyan her bir müslüman İmam'a uymuş sayılır. Sesi arkalara duyuran kişiler ise o zamanın müceddid zâtlarıdır.. Fıkhi kurala göre cemaat ile arasına yol girmiş kimselerin veya önündeki cemaate uymayan kimselerin namazları fasid (geçersiz) olur.. Nasıl ki bir önceki saftakine tabi olmayan kimse, imama uymamış sayılıyor ise (bu zamandaki) evliya zatın sesine kulak vermeyen kişiler de İmam'a uymamış (ve kendince bir namaz kılmış) olur. [/B][/COLOR] [B][COLOR=rgb(44, 130, 201)]Önceki alimleri cahillikle suçlamak aynen kendisinden önce saf tutmuş kimselere uymayıp, arasına bir yol koyan kimse gibidir. İşte bu 72 fırkadan birinin yolunu, cemaat ile kendisi arasında bir engel olarak koyar. Arasında yol geçen kimselerin durduğu saf kendisine uyanlara göre birinci saf olur. Yani arkasında namaz duranlar imama değil, yoldan sonraki birinci saffa tabi olur. Yani sadece yoldan sonraki birinci saftakilerin değil onlara uyanların namazları da fasid olur.[/COLOR][/B] Eğer ilmi zevkiniz varsa, burada fıkhi bir kuralın tasavvufi bir açıklamasını okudunuz. Sizin her sorunuza cevap vermekle uğraşmayacağım.. Cevap veremeyeceğimden değil, beyhude bir iş olduğu için.. Çünkü ne siz beni gittiğim yoldan döndürebilirsiniz ne de ben sizi.. [B]Ey iman edenler! Allah’a itaat edin, Peygambere itaat edin, sizden olan Ulu’l-emre de. Eğer bir hususta anlaşmazlığa düşerseniz -Allah’a ve âhirete gerçekten inanıyorsanız- onu, Allah’a ve Peygambere götürün. Bu, elde edilecek sonuç bakımından hem hayırlıdır hem de en güzelidir.[/B] Nisa 59 Ulu'l-Emr denilen kimseler zannedilenin aksine yöneticiler değildir.. Gerçek Ulu'l-Emr sahibi kimseler Evliya Zâtlardır. Konuşmamı kısa kesmemin nedeni size hakikat incilerini saçmak istemeyişimdendir.. Selametle.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Genel islami paylaşımlar
Tevhide Davet
Üst
Alt