Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="omer_ömer" data-source="post: 110986" data-attributes="member: 15295"><p>Hz. Allah 'ın yaratmada, araz ve cevhere ihtiyacı yoktur. Araz ve cevher, biz yaratılmışlar için gereklidir. Hz. Allah, ol der oldurur. Biz kulların çamur karmak için toprak ve suya ihtiyacımız varken, Hz. Allah hiç bir şeye muhtaç değildir.</p><p></p><p><strong>Zatımdan zatıma tecelli ettim, nur-u Muhammediye 'yi halkettim</strong>. Bu ifade Hz. Allah 'ın zati sıfatları için değil, bütün alemde görülen, hissedilen sûbuti ve fiili sıfatlarının tecellisidir. Bi-zatihi değildir, izafidir, mecazidir. </p><p></p><p>Hiç bir zerre yoktur ki, Hz. Allah 'ın sıfatlarını taşımasın. Hiç bir zerre yoktur ki, Allah 'ın ilim ve iradesi ile yaratılmış olmasın. Hiç bir zerre yoktur ki, Allah 'ın dilemesi ile meydana gelmesin. Hiç bir eşyaya, hiç bir yaratılmışa ilah gözü ile bakamazsın ancak, baktığın her zerrede, O mutlak var olan Hz. Allah 'ın sıfatlarını müşahede edebilirsin. Görülen veya görülmeyen bütün alemde, <strong>Allah 'ın ilim ve iradesi dışında zerrece zuhurat yoktur</strong>.</p><p></p><p>Hz. Allah 'ın ilmini, kendi ilminizle anlamaya çalışmak.! <strong>Cüz-i irade, akıl</strong> ile, <strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Küll-i iradeyi</span></strong>..? </p><p></p><p>Beş duyu ötesine geçemeyip, madde ilminde, satır ilminde, beş duyunun esiri kalınca, ne Hızır a.s ilminden anlarsınız, ne de Hz. Allah 'ın Rahmet sıfatının tecellisinden. </p><p></p><p>Musa a.s 'da, Hızır a.s ile olan arkadaşlığında, peygamber olmasına rağmen, beraberliklerindeki hadiselerin hakikatini anlayamadı. Sizin yaptığınız gibi muhalefet etmekten, soru sormaktan kurtulamadı. (haşa maksadım peygamberi ta'n etmek değil) Ancak, Allah 'ın Evliya 'sına ''zevat'' kelimesini nasıl yakıştırıyorsunuz.? O kimseler ki Peygamber varisleridir siz kabul etmeseniz de.</p><p></p><p>Hz. Allah, kullarının anlaması ve idraki için vesileler var etmiştir. Bunlardan ilki, Zatının bilinmesi için vesile kıldığı Evliya 'sı ve ona ''biat'' tır. Biat olmadan bu hakikatlere ulaşmak muhaldir. Bu kapıyı yok sayanlar, uzak kalanlar, cevizin acı olan dış kabuğu ile oyalanırken, hakikati bulduğunu <strong>zann</strong>eder. Kabuk içerisindeki kabuktan ve nihayet en içteki lezzetten bi haberdirler.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omer_ömer, post: 110986, member: 15295"] Hz. Allah 'ın yaratmada, araz ve cevhere ihtiyacı yoktur. Araz ve cevher, biz yaratılmışlar için gereklidir. Hz. Allah, ol der oldurur. Biz kulların çamur karmak için toprak ve suya ihtiyacımız varken, Hz. Allah hiç bir şeye muhtaç değildir. [B]Zatımdan zatıma tecelli ettim, nur-u Muhammediye 'yi halkettim[/B]. Bu ifade Hz. Allah 'ın zati sıfatları için değil, bütün alemde görülen, hissedilen sûbuti ve fiili sıfatlarının tecellisidir. Bi-zatihi değildir, izafidir, mecazidir. Hiç bir zerre yoktur ki, Hz. Allah 'ın sıfatlarını taşımasın. Hiç bir zerre yoktur ki, Allah 'ın ilim ve iradesi ile yaratılmış olmasın. Hiç bir zerre yoktur ki, Allah 'ın dilemesi ile meydana gelmesin. Hiç bir eşyaya, hiç bir yaratılmışa ilah gözü ile bakamazsın ancak, baktığın her zerrede, O mutlak var olan Hz. Allah 'ın sıfatlarını müşahede edebilirsin. Görülen veya görülmeyen bütün alemde, [B]Allah 'ın ilim ve iradesi dışında zerrece zuhurat yoktur[/B]. Hz. Allah 'ın ilmini, kendi ilminizle anlamaya çalışmak.! [B]Cüz-i irade, akıl[/B] ile, [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Küll-i iradeyi[/COLOR][/B]..? Beş duyu ötesine geçemeyip, madde ilminde, satır ilminde, beş duyunun esiri kalınca, ne Hızır a.s ilminden anlarsınız, ne de Hz. Allah 'ın Rahmet sıfatının tecellisinden. Musa a.s 'da, Hızır a.s ile olan arkadaşlığında, peygamber olmasına rağmen, beraberliklerindeki hadiselerin hakikatini anlayamadı. Sizin yaptığınız gibi muhalefet etmekten, soru sormaktan kurtulamadı. (haşa maksadım peygamberi ta'n etmek değil) Ancak, Allah 'ın Evliya 'sına ''zevat'' kelimesini nasıl yakıştırıyorsunuz.? O kimseler ki Peygamber varisleridir siz kabul etmeseniz de. Hz. Allah, kullarının anlaması ve idraki için vesileler var etmiştir. Bunlardan ilki, Zatının bilinmesi için vesile kıldığı Evliya 'sı ve ona ''biat'' tır. Biat olmadan bu hakikatlere ulaşmak muhaldir. Bu kapıyı yok sayanlar, uzak kalanlar, cevizin acı olan dış kabuğu ile oyalanırken, hakikati bulduğunu [B]zann[/B]eder. Kabuk içerisindeki kabuktan ve nihayet en içteki lezzetten bi haberdirler. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt