Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="omer_ömer" data-source="post: 110985" data-attributes="member: 15295"><p><strong>VOYAGER diyorsunuz ki;</strong></p><p><em>şeklindeki karmaşık açıklamaların kaynağı olan âyetler ve sahih hadisler var mıdır? Çünkü, okumuş olduğum veya rastlamış olduğum kadarıyla birçok âyetlerde yedi kat göklerin ve Arzın içinde bulunduğu âlemin yaratılmasından bahsedilmektedir ama bunun nasıl olduğuna, elbette idrâklerimizin dışında kalacağı için, değinilmemiştir. "Kendisinden kendisine tecelli etmesi suretiyle" ifadesi ise her ne kadar "halk tarafından hemen hemen hiç anlaşılmamasına rağmen" bir anlamda buna değinmekte olup acaba kaynağını âyetler ve sahih hadislerden mi almaktadır yoksa ifade buyurduğunuz "hakikat ehli zevatın mana âlemindeki keşiflerinden mi" almaktadır?</em></p><p></p><p><strong>Diyorum ki;</strong></p><p>Hz. Allah 'ın zatından başka hiç bir canlı ebedi değildir, fanidir. Varlık, Hz. Allah 'ın Zatına mahsustur, gayrısı yok mesabesindedir. </p><p></p><p> ''Hani rabbin meleklere, “<strong>Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım</strong>” demişti. Onlar, “Biz seni övgü ile tesbih ederken ve senin kutsallığını dile getirip dururken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın?” dediler. Allah “Şüphe yok ki, ben sizin bilmediklerinizi bilirim” buyurdu. (<strong>Bakara suresi 30</strong>)</p><p></p><p>Ona şekil verdiğim ve ona ruhumdan üflediğim zaman hemen ona secdeye kapanın! (<strong>Hicr suresi 29</strong>)</p><p></p><p>Şayet becerebilirseniz biraz tefekkür edin..! Hz. Allah 'ın yaratma sanatı zatına malum. Ancak insanlığın anlaması için de şifreler vermiş. Bunu kitap okumakla elde edemezsiniz. Bu ilim yalnızca Evliyaullah 'ın terbiyesi altına girdiğinizde anlar, idrak edersiniz. </p><p></p><p><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Hz. Allah 'ın ''ZATİ'' sıfatları;</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Vücud</strong> :Var olması,</p><p><strong>Kıdem</strong> : Evveli olmamaktır,</p><p><strong>Beka</strong> : Sonu olmamaktır,</p><p><strong>Vahdaniyet</strong> : Tek olmasıdır, </p><p><strong>Muhalefetün-lil havadis</strong> : Yarattıklarından hiç bir şeye benzememesidir,</p><p><strong>Kıyam bi-nefsihi</strong> : Mekana ihtiyacı yoktur.</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Hz. Allah 'ın ''FİİLİ'' sıfatları; </span></strong>Fiili sıfatları ile her yerde mevcuttur.</p><p></p><p><strong>Tahlik </strong> : Yaratmak,</p><p><strong> İmate</strong> : Öldürmek,</p><p><strong>İhya</strong> : Diriltmek,</p><p><strong>Terzik</strong> : Rızıklandırmak,</p><p></p><p><strong><span style="color: rgb(226, 80, 65)">Hz. Allah 'ın ''SUBUTİ'' sıfatları ;</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Hayat </strong> : Diri olmasıdır. Diriliği ezeli ve ebedidir, hiç bir kaynağa muhtaç değildir. </p><p><strong>İlim</strong> : Her şeyi bilmesidir. Yegane alim O 'dur. İlmin her dalı O 'nun yedindedir. </p><p><strong>Semi</strong> : Her şeyi işitmesidir. İşitmesinde sınır yoktur. </p><p><strong>Basar</strong> : Her şeyi görmesidir. Cümle yaratılmışların görgü ufku vardır. O 'nun görmesinin ufku yoktur.</p><p><strong>İrade</strong> : İstediğini dilemesidir. Hiç bir yarattığına karşı sorumlu değildir. </p><p><strong>Kudret </strong>: Her şeye gücü yetendir. Alemde görülen güç, Allah 'ın taktiri kadardır. </p><p><strong>Kelam </strong> : Söylemesidir. Her zerrenin anlayacağı lisanı konuşur. </p><p><strong>Tekvin </strong> : Her şeyi yaratan O 'dur. Başka yaratıcı aramak şirktir.</p><p></p><p>İlmi küçümsercesine ''<strong>hakikat ehli zevatın keşifleri</strong>'' gibi ifade kullanmanız, Allah 'ın ilim ve iradesini kavrayamamak, anlayamamaktır. Siz satır ilmi ile iştigal ederken, maddi ilmin dışına çıkamazken, manevi ilim talebeleri, sizin anlamakta ve kavramakta problem yaşadığınız ''<strong>sadır</strong>'' ilminin tedrisatını görmekteler. Yani, bu ilmin talibi, müşterisi farklıdır. </p><p></p><p><strong>Yunus Emre der ki</strong>; </p><p> </p><p>Niceler gittiler mürşid arayı,</p><p>Arayanlar buldu derde devayı,</p><p>Bin kez okur isen aktan karayı,</p><p>Bir kamil mürşide varmayınca olmaz.</p><p></p><p>Kadılar, mollalar cümle geldiler</p><p>Kitapların bir araya koydular</p><p>Sen bu ilmi nerden aldın dediler</p><p>Bir Kamil Mürşide varmayınca olmaz.</p><p></p><p><strong>Mevlana Celaleddin-i Rum-i</strong> k.s şöyle ifade ederler ;</p><p></p><p>-Bil ki Kur’an’ın bir <strong>zahiri</strong> var… Zahirinde gizli ve pek kudretli bir de <strong>içyüzü</strong> var.</p><p>-O <strong>batınının bir batını</strong>, onun da bir <strong>üçüncü batını</strong> var ki onu <strong>akıllar</strong> anlayamaz, <strong>hayran</strong> kalır.</p><p>-Kur’an’ın dördüncü batınıysa, eşsiz, örneksiz Allah’tan başka kimse görmemiş, kimse bilmemiştir.</p><p>-Oğul, sen <strong>Kur’an’ın dış yüzüne bakma</strong>…</p><p>-<strong>Şeytan</strong> da <strong>Âdem’i topraktan ibaret gördü</strong>, <strong>hakikatine eremedi</strong>.!</p><p>-Kur’an’ın <strong>zahirî, insana</strong> benzer… <strong>Sureti </strong>görünür, meydandadır da, <strong>canı gizli</strong>.!</p><p></p><p>Allah 'ın bahşettiği ilim, ''<strong>İlmi ledün</strong>'' bu. Siz cevizin dış, yeşil, acı kabuğu ile oyalanıyorsunuz, Tasavvuf ehli kişiler, cevizin tahta kabuğu içindeki tadı ve lezzeti ile..! </p><p></p><p>Bu da baktığınız yerden görünmesi mümkün olmayandır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omer_ömer, post: 110985, member: 15295"] [B]VOYAGER diyorsunuz ki;[/B] [I]şeklindeki karmaşık açıklamaların kaynağı olan âyetler ve sahih hadisler var mıdır? Çünkü, okumuş olduğum veya rastlamış olduğum kadarıyla birçok âyetlerde yedi kat göklerin ve Arzın içinde bulunduğu âlemin yaratılmasından bahsedilmektedir ama bunun nasıl olduğuna, elbette idrâklerimizin dışında kalacağı için, değinilmemiştir. "Kendisinden kendisine tecelli etmesi suretiyle" ifadesi ise her ne kadar "halk tarafından hemen hemen hiç anlaşılmamasına rağmen" bir anlamda buna değinmekte olup acaba kaynağını âyetler ve sahih hadislerden mi almaktadır yoksa ifade buyurduğunuz "hakikat ehli zevatın mana âlemindeki keşiflerinden mi" almaktadır?[/I] [B]Diyorum ki;[/B] Hz. Allah 'ın zatından başka hiç bir canlı ebedi değildir, fanidir. Varlık, Hz. Allah 'ın Zatına mahsustur, gayrısı yok mesabesindedir. ''Hani rabbin meleklere, “[B]Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım[/B]” demişti. Onlar, “Biz seni övgü ile tesbih ederken ve senin kutsallığını dile getirip dururken orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birini mi yaratacaksın?” dediler. Allah “Şüphe yok ki, ben sizin bilmediklerinizi bilirim” buyurdu. ([B]Bakara suresi 30[/B]) Ona şekil verdiğim ve ona ruhumdan üflediğim zaman hemen ona secdeye kapanın! ([B]Hicr suresi 29[/B]) Şayet becerebilirseniz biraz tefekkür edin..! Hz. Allah 'ın yaratma sanatı zatına malum. Ancak insanlığın anlaması için de şifreler vermiş. Bunu kitap okumakla elde edemezsiniz. Bu ilim yalnızca Evliyaullah 'ın terbiyesi altına girdiğinizde anlar, idrak edersiniz. [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Hz. Allah 'ın ''ZATİ'' sıfatları;[/COLOR] Vücud[/B] :Var olması, [B]Kıdem[/B] : Evveli olmamaktır, [B]Beka[/B] : Sonu olmamaktır, [B]Vahdaniyet[/B] : Tek olmasıdır, [B]Muhalefetün-lil havadis[/B] : Yarattıklarından hiç bir şeye benzememesidir, [B]Kıyam bi-nefsihi[/B] : Mekana ihtiyacı yoktur. [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Hz. Allah 'ın ''FİİLİ'' sıfatları; [/COLOR][/B]Fiili sıfatları ile her yerde mevcuttur. [B]Tahlik [/B] : Yaratmak, [B] İmate[/B] : Öldürmek, [B]İhya[/B] : Diriltmek, [B]Terzik[/B] : Rızıklandırmak, [B][COLOR=rgb(226, 80, 65)]Hz. Allah 'ın ''SUBUTİ'' sıfatları ;[/COLOR] Hayat [/B] : Diri olmasıdır. Diriliği ezeli ve ebedidir, hiç bir kaynağa muhtaç değildir. [B]İlim[/B] : Her şeyi bilmesidir. Yegane alim O 'dur. İlmin her dalı O 'nun yedindedir. [B]Semi[/B] : Her şeyi işitmesidir. İşitmesinde sınır yoktur. [B]Basar[/B] : Her şeyi görmesidir. Cümle yaratılmışların görgü ufku vardır. O 'nun görmesinin ufku yoktur. [B]İrade[/B] : İstediğini dilemesidir. Hiç bir yarattığına karşı sorumlu değildir. [B]Kudret [/B]: Her şeye gücü yetendir. Alemde görülen güç, Allah 'ın taktiri kadardır. [B]Kelam [/B] : Söylemesidir. Her zerrenin anlayacağı lisanı konuşur. [B]Tekvin [/B] : Her şeyi yaratan O 'dur. Başka yaratıcı aramak şirktir. İlmi küçümsercesine ''[B]hakikat ehli zevatın keşifleri[/B]'' gibi ifade kullanmanız, Allah 'ın ilim ve iradesini kavrayamamak, anlayamamaktır. Siz satır ilmi ile iştigal ederken, maddi ilmin dışına çıkamazken, manevi ilim talebeleri, sizin anlamakta ve kavramakta problem yaşadığınız ''[B]sadır[/B]'' ilminin tedrisatını görmekteler. Yani, bu ilmin talibi, müşterisi farklıdır. [B]Yunus Emre der ki[/B]; Niceler gittiler mürşid arayı, Arayanlar buldu derde devayı, Bin kez okur isen aktan karayı, Bir kamil mürşide varmayınca olmaz. Kadılar, mollalar cümle geldiler Kitapların bir araya koydular Sen bu ilmi nerden aldın dediler Bir Kamil Mürşide varmayınca olmaz. [B]Mevlana Celaleddin-i Rum-i[/B] k.s şöyle ifade ederler ; -Bil ki Kur’an’ın bir [B]zahiri[/B] var… Zahirinde gizli ve pek kudretli bir de [B]içyüzü[/B] var. -O [B]batınının bir batını[/B], onun da bir [B]üçüncü batını[/B] var ki onu [B]akıllar[/B] anlayamaz, [B]hayran[/B] kalır. -Kur’an’ın dördüncü batınıysa, eşsiz, örneksiz Allah’tan başka kimse görmemiş, kimse bilmemiştir. -Oğul, sen [B]Kur’an’ın dış yüzüne bakma[/B]… -[B]Şeytan[/B] da [B]Âdem’i topraktan ibaret gördü[/B], [B]hakikatine eremedi[/B].! -Kur’an’ın [B]zahirî, insana[/B] benzer… [B]Sureti [/B]görünür, meydandadır da, [B]canı gizli[/B].! Allah 'ın bahşettiği ilim, ''[B]İlmi ledün[/B]'' bu. Siz cevizin dış, yeşil, acı kabuğu ile oyalanıyorsunuz, Tasavvuf ehli kişiler, cevizin tahta kabuğu içindeki tadı ve lezzeti ile..! Bu da baktığınız yerden görünmesi mümkün olmayandır. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt