Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="VOYAGER" data-source="post: 110972" data-attributes="member: 15285"><p><span style="font-family: 'georgia'">Muhterem [USER=15174]@Intruder[/USER], değerli katkı ve tavsiyeleriniz için teşekkürler, fakat maalesef zannederim biraz yanlış anlaşılmamdan kaynaklı değerlendirmeleriniz için bir durum tespiti yapmak isterim izninizle. </span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'">#8 numaralı mesajınızda kullandığınız bir felsefi terimin yazılışıyla ilgilenmiş olmamın amacı sadece, ileride sizin mesajınızı okuyacak olanların o terimle ilgili daha fazla açıklama okumak için internet araması yaptıklarında o terimin Türkçe'de olmadığını görmeleri sebebiyle uğrayacakları zaman kaybını önleyip Türkçe'de kullanılan karşılığına göre arama yapmalarını sağlamak içindir. Sizin imlâ hatalarınızı bulup belirtmek, asli amacım değildir yâni zaten başta buna <em>odaklanmış</em> değildim. (Esasen gerçekten de sizin kullanmış olduğunuz terime, daha öncesinde hiç rastlamamıştım fakat yazılışını belirttiğim diğer terimle daha önce karşılaşmıştım.) Buna ilişkin verdiğiniz karşı cevaptaki alıntılarınız ise Türkçe internet sitelerinden değil bazı İngilizce internet sitelerinden yapılmıştır. Fakat bununla birlikte daha resmi nitelikli olan </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><a href="https://www.merriam-webster.com/dictionary/panentheism" target="_blank">Definition of PANENTHEISM</a>, </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><a href="https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/panentheism" target="_blank">https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/panentheism</a> ve </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><a href="https://en.wikipedia.org/wiki/Panentheism" target="_blank">Panentheism - Wikipedia</a> </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">gibi bazı İngilizce sözlük sitelerinde ise gördüğünüz gibi "panentheism" yazılışı kabul edilmektedir, ve sizin alıntıladığınız "panantheism" yazılışı ile yapılan aramalar "sonuç bulunamadı" uyarısı ile reddedilmektedir. Bu İngilizce kelime ise Türkçe'de <strong>panenteizm</strong> olarak yazılmaktadır. Fakat önemli olan zaten Türkçe dilindeki aramalardır, nitekim Google arama çubuğunda "pananteizm nedir felsefe" yazdığınızda "<em>Yazımı düzeltilmiş şu sorgu için sonuçları görüyorsunuz:</em> panenteizm nedir felsefe" cümlesini okuyacaksınız. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Elbette asıl konu bu değildir, sadece konunun içinde geçen küçük bir ayrıntıdır ama kelimenin imlâsına değindiğim için ki, onu da sadece ileride daha sonra bu mesajınızı okuyacak olanlara kolaylık sağlamak amacıyla yapmıştım, beni amacı sadece imlâ yanlışı bulmaya odaklanmış bir editör zannetmeniz ne kadar doğrudur acaba? </span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Ben bir müfessir değilim yâni tefsir usulü tahsili yapmış değilim, bu konuda sıradan bir kişiyim. Edinilmiş bilgilerimin ve bunun üzerine geliştirdiğim fikirlerimin sentezi ile, sizin itiraz ettiğiniz cümleleri sarf etmiş durumdayım. Fakat itirazınız o kadar ciddî bir seviyededir ki, âdeta Allah kelâmına itiraz ediyormuşum gibi çok üzücü bir durum tespiti yapmaktasınız. Bunun üzerine iki farklı tefsire müracaat ettim: </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">(1) <a href="https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/N%C3%BBr-suresi/2826/35-ayet-tefsiri" target="_blank">Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an-ı Kerim - Nûr Suresi 35. Ayet Tefsiri - Diyanet İşleri BaşKanlığı'</a> ve</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">(2) <a href="https://www.kuranvemeali.com/nur-suresi/35-ayeti-tefsiri" target="_blank">Nûr Sûresi 35. ayeti ve tefsiri | Kuran ve Meali</a></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Bu tefsirlere göre benim cümlelerimin yanlış olduğunu şükürler olsun göremedim. Siz de tekrardan bu tefsirlere bakabilirsiniz. Kısacası, Allah'ın kelâmına -hâşâ- muhalefet etmiyorum, âyette bir mecâz anlatım olduğunu düşündüğümü söylemiş oluyorum, tıpkı tefsirlerde olduğu gibi. </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Lütfen düşünün: Yaratılmış olan âlemin içinde kendisi de yaratılmış olan ve Arapça nur kelimesi veya Türkçe'de ışık kelimesi ile ifade edilen ve öz olarak somut varlıkları aydınlatıp onları baş gözüyle görünür kılan anlamını taşıyan bir varlık yâni ışıma, bizâtihi Allah'ın Zâtı olabilir mi? Olamayacağı için evet "Allah, göklerin ve yerlerin <strong>nur</strong>udur." ama bu <strong>nur</strong>, baş gözüyle görünen alelade bir ışık değildir sonucu çıkmıyor mu acaba? </span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'">-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------</span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"></span></p><p><span style="font-family: 'georgia'"><strong>SON SÖZ</strong>: Konu başlığı dışında kalan ve bir âyetin tefsirinden bahsetmemize sebep olan bu tâli meselenin başlangıcı, #35 numaralı mesajınızdır ki, yanlış anlamadıysam Vahdet-i Vücud görüşüne bir delil olarak göstermeye çalışmıştınız. </span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="font-family: 'georgia'">Vatan şâiri Namık Kemâl'in çok meşhur "Barika-i hâkikat, müsademe-i efkârdan doğar." vecizesinin sonucu, faydalı bir forumda olduğumuzu düşünmekteyim. Çünkü mesaj sahiplerini araştırmaya sevk etmektedir. Değerli görüşlerinizi ifade etmeye devam etmenizi dilerim. Hürmetler.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VOYAGER, post: 110972, member: 15285"] [FONT=georgia]Muhterem [USER=15174]@Intruder[/USER], değerli katkı ve tavsiyeleriniz için teşekkürler, fakat maalesef zannederim biraz yanlış anlaşılmamdan kaynaklı değerlendirmeleriniz için bir durum tespiti yapmak isterim izninizle. [/FONT] [FONT=georgia]#8 numaralı mesajınızda kullandığınız bir felsefi terimin yazılışıyla ilgilenmiş olmamın amacı sadece, ileride sizin mesajınızı okuyacak olanların o terimle ilgili daha fazla açıklama okumak için internet araması yaptıklarında o terimin Türkçe'de olmadığını görmeleri sebebiyle uğrayacakları zaman kaybını önleyip Türkçe'de kullanılan karşılığına göre arama yapmalarını sağlamak içindir. Sizin imlâ hatalarınızı bulup belirtmek, asli amacım değildir yâni zaten başta buna [I]odaklanmış[/I] değildim. (Esasen gerçekten de sizin kullanmış olduğunuz terime, daha öncesinde hiç rastlamamıştım fakat yazılışını belirttiğim diğer terimle daha önce karşılaşmıştım.) Buna ilişkin verdiğiniz karşı cevaptaki alıntılarınız ise Türkçe internet sitelerinden değil bazı İngilizce internet sitelerinden yapılmıştır. Fakat bununla birlikte daha resmi nitelikli olan [URL="https://www.merriam-webster.com/dictionary/panentheism"]Definition of PANENTHEISM[/URL], [URL]https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/panentheism[/URL] ve [URL="https://en.wikipedia.org/wiki/Panentheism"]Panentheism - Wikipedia[/URL] gibi bazı İngilizce sözlük sitelerinde ise gördüğünüz gibi "panentheism" yazılışı kabul edilmektedir, ve sizin alıntıladığınız "panantheism" yazılışı ile yapılan aramalar "sonuç bulunamadı" uyarısı ile reddedilmektedir. Bu İngilizce kelime ise Türkçe'de [B]panenteizm[/B] olarak yazılmaktadır. Fakat önemli olan zaten Türkçe dilindeki aramalardır, nitekim Google arama çubuğunda "pananteizm nedir felsefe" yazdığınızda "[I]Yazımı düzeltilmiş şu sorgu için sonuçları görüyorsunuz:[/I] panenteizm nedir felsefe" cümlesini okuyacaksınız. Elbette asıl konu bu değildir, sadece konunun içinde geçen küçük bir ayrıntıdır ama kelimenin imlâsına değindiğim için ki, onu da sadece ileride daha sonra bu mesajınızı okuyacak olanlara kolaylık sağlamak amacıyla yapmıştım, beni amacı sadece imlâ yanlışı bulmaya odaklanmış bir editör zannetmeniz ne kadar doğrudur acaba? [/FONT] [FONT=georgia]Ben bir müfessir değilim yâni tefsir usulü tahsili yapmış değilim, bu konuda sıradan bir kişiyim. Edinilmiş bilgilerimin ve bunun üzerine geliştirdiğim fikirlerimin sentezi ile, sizin itiraz ettiğiniz cümleleri sarf etmiş durumdayım. Fakat itirazınız o kadar ciddî bir seviyededir ki, âdeta Allah kelâmına itiraz ediyormuşum gibi çok üzücü bir durum tespiti yapmaktasınız. Bunun üzerine iki farklı tefsire müracaat ettim: (1) [URL="https://kuran.diyanet.gov.tr/tefsir/N%C3%BBr-suresi/2826/35-ayet-tefsiri"]Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an-ı Kerim - Nûr Suresi 35. Ayet Tefsiri - Diyanet İşleri BaşKanlığı'[/URL] ve (2) [URL="https://www.kuranvemeali.com/nur-suresi/35-ayeti-tefsiri"]Nûr Sûresi 35. ayeti ve tefsiri | Kuran ve Meali[/URL] Bu tefsirlere göre benim cümlelerimin yanlış olduğunu şükürler olsun göremedim. Siz de tekrardan bu tefsirlere bakabilirsiniz. Kısacası, Allah'ın kelâmına -hâşâ- muhalefet etmiyorum, âyette bir mecâz anlatım olduğunu düşündüğümü söylemiş oluyorum, tıpkı tefsirlerde olduğu gibi. Lütfen düşünün: Yaratılmış olan âlemin içinde kendisi de yaratılmış olan ve Arapça nur kelimesi veya Türkçe'de ışık kelimesi ile ifade edilen ve öz olarak somut varlıkları aydınlatıp onları baş gözüyle görünür kılan anlamını taşıyan bir varlık yâni ışıma, bizâtihi Allah'ın Zâtı olabilir mi? Olamayacağı için evet "Allah, göklerin ve yerlerin [B]nur[/B]udur." ama bu [B]nur[/B], baş gözüyle görünen alelade bir ışık değildir sonucu çıkmıyor mu acaba? ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- [B]SON SÖZ[/B]: Konu başlığı dışında kalan ve bir âyetin tefsirinden bahsetmemize sebep olan bu tâli meselenin başlangıcı, #35 numaralı mesajınızdır ki, yanlış anlamadıysam Vahdet-i Vücud görüşüne bir delil olarak göstermeye çalışmıştınız. [/FONT] [FONT=georgia]Vatan şâiri Namık Kemâl'in çok meşhur "Barika-i hâkikat, müsademe-i efkârdan doğar." vecizesinin sonucu, faydalı bir forumda olduğumuzu düşünmekteyim. Çünkü mesaj sahiplerini araştırmaya sevk etmektedir. Değerli görüşlerinizi ifade etmeye devam etmenizi dilerim. Hürmetler.[/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt