Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Intruder" data-source="post: 110940" data-attributes="member: 15174"><p>اَوْلِيَٓاءَ (Evliya) kelimesinin Kuran'da kaç kez geçtiğini ve ne manalarda geçtiğini öğrenmek isterseniz size aşağıda bir link bırakıyorum.. Ayetleri okumadan önce şu hadisi kutsiyi okuyun..</p><p></p><p><strong>"Kim benim veli kuluma düşmanlık ederse, ben de ona harp ilan ederim. Kulumu bana yaklaştıran şeyler arasında en çok hoşuma gideni, ona farz kıldığım şeyleri eda etmesidir. Kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder, sonunda sevgime erer. Onu bir sevdim mi artık ben onun işittiği kulağı, gördüğü gözü, tuttuğu eli, yürüdüğü ayağı olurum. Benden bir şey isteyince onu veririm, benden sığınma talep etti mi onu himayeme alır, korurum. Ben yapacağım bir şeyde, mümin kulumun ruhunu kabzetmedeki tereddüdüm kadar hiç tereddüte düşmedim: O ölümü sevmez, ben de onun sevmediği şeyi sevmem." </strong><em>(Buhârî, Rikak 38.)</em></p><p></p><p><a href="https://acikkuran.com/search?q=evliya" target="_blank">Ara: evliya - Açık Kuran</a></p><p></p><p>Evliya, Allah'ın dostu demektir. Yani o kulu Allah dost edinmiş demektir. Allah'ın dostunu sevmek farzdır.. 54 farzdan bahsetmiştiniz ya yukarıda (gerçi siz 52 yazmanıza rağmen bu hatanızı bile düzeltme ihtiyacı hissetmedim). </p><p></p><p><strong>Hubbi Fillah, Buğdi Fillah</strong> bu 54 farzdan birisidir ve imanın en büyük belirtisidir.. İstediğiniz kadar namaz kılın, oruç tutun, onlarca kez hacca gidin.. Eğer Allah'ın sevdiklerini sevmiyor, sevmediklerini seviyor iseniz sizin imanınız yok hükmündedir. (Aynen tüm ayetleri kabul eden ama bir ayeti inkar eden kimsenin durumu gibi.)</p><p></p><p><strong>"İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız."</strong> Hadisi Şerif</p><p></p><p>Eğer okuduğunuzu anlayan biriyseniz, cennete girmenin anahtarı iman etmektir. İman etmenin belirtisi ise birbirini sevmek yani <strong>Hubbi Fillah</strong>'tır..</p><p></p><p></p><p>İslam'ın <strong>mataryalist </strong>bir din olduğunu söylemek tam anlamı ile cahilliktir.. Ateistler ve bugün ki bilime tapan kimseler mataryalisttir (sadece maddeye görmekte ve arkasındaki gücü inkar etmektedirler). Hiç bir mataryalist ruhu kabul etmez ve edemez de.. Eğer ederse metafiziği de kabul etmiş olmuş. Metafiziği kabul eden ise maddenin ötesinde bir şeyler olduğunu da kabul etmiş olur.. Pusulanız gibi kavramlarınız da ters yüz olmuş durumda.. Kuzeyiniz güney, güneyiniz kuzey olmuş.. Metafiziğe ve ötesine inananları, mataryalist ilan ettiğiniz gibi.. </p><p></p><p></p><p>Sana kitabın ortasından değil başından başlayarak anlatayım.. Çünkü kitabın ortasından bahsetmekle kitabın başındaki konuları atlıyoruz..</p><p></p><p>Bu alem ikilik (dualite) alemidir.. Her şey zıttı ile kaimdir ve hatta olmak zorundadır.. Güney varsa bir kuzey olmak zorundadır. Gündüz varsa, gece olmak zorundadır. Tatlı varsa, acı olmak zorundadır. Erkek varsa, dişi olmak zorundadır. Yukarı varsa, aşağı olmak zorundadır. Bu örnekleri (var olan şeyler adedince) artırabilirsiniz.. Sonucu şuna vardırmak istiyorum. Bir şeyin yanlışı varsa, o şeyin doğrusu da olmak zorundadır.</p><p></p><p>Allah c.c, kendisi ile arasına aracı konmasına karşı değil ki sadece aracı koydukları şeye karşı.. Kuran'ı okuyan çoğu kimse bu hataya düşüyor. Hatta Allah c.c Kuran'ı keriminde, kendisine ulaşmak için vesile aranması gerektiğini bizzat kendisi söylüyor.</p><p></p><p><strong>Ey iman edenler! Allah'dan korkun ve O'na yaklaşmağa vesile arayın.</strong> Maide 35</p><p></p><p>Put önünde secde etmek ile taştan yapılmış dört duvar (Kabe) önünde secde etmek fiiliyatta aynı şeydir.. Onu farklı kılan şey ise birini Allah yasak etmiş, diğerini ise emretmiş.. Yani bir şeyin doğru şey olup olmaması, o şeyi yapmayı Allah'ın emredip emretmemesiyle alakalıdır.</p><p></p><p>Söylediklerimi anlamakta zorlanıyorsanız şu örneği iyi anlamaya çalışın.. </p><p></p><p>Allah c.c, (Hz. Adem yaratılmazdan çok önce) Azazil'e <strong>benden başkasının önünde secde etme</strong> diye emir buyurdu. Hz. Adem yaratılıp, Allah c.c, <strong>O'nun önünde herkesin secde etmesini </strong>emir buyurduğunda ise, Azazil ikilemde kalarak Allah'ın ilk verdiği emre uymayı tercih etti. İşte Azazil'e iblis denilmesi bu yüzdendir.. (İblis kelimesi ikilemde kalma fiilinden türetilmiştir.) Allah'ın rahmetinden kovulması sebebiyle de Şeytan ismini almıştır..</p><p></p><p>Görüldüğü bir şeyin doğru bir şey olup olmaması o şeyin emredilip emredilmemesi ile alakalıdır..</p><p></p><p><strong>El-emru fevka'l-edeb (Emir, edepten üstündür.)</strong></p><p></p><p>Allah bize, dostlarını sevmemizi ve onlarla beraber olmamızı buyuruyor.</p><p></p><p><strong>Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının ve doğrularla beraber olun.</strong> Tevbe 119</p><p></p><p>Eğer Allah'ın dostlarını dost edinmemişseniz, ayette buyurduğu gibi şeytanı dost edinmişsinizdir. </p><p></p><p><strong>Bir kısmını doğru yola iletti. Bir kısmı da sapkın yolu hak etti. Zira onlar, Allah'ın yanı sıra şeytanları <em>evliya</em> edindiler. Ve kendilerini de doğru yolda olduklarını sanıyorlar!</strong> A'raf 30</p><p></p><p><strong>Vermeyince Ma'bud, neylesin Sultan Mahmud</strong> üsturunca fazla sözün sizi ikna etmekte bir yararı olacağını düşünmüyorum.. </p><p></p><p>Siz tarafınızı çoktan seçmişsiniz ve onu değiştirmeyi düşünmedikçe de bu söylediklerimi asla anlayamayacaksınız.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Intruder, post: 110940, member: 15174"] اَوْلِيَٓاءَ (Evliya) kelimesinin Kuran'da kaç kez geçtiğini ve ne manalarda geçtiğini öğrenmek isterseniz size aşağıda bir link bırakıyorum.. Ayetleri okumadan önce şu hadisi kutsiyi okuyun.. [B]"Kim benim veli kuluma düşmanlık ederse, ben de ona harp ilan ederim. Kulumu bana yaklaştıran şeyler arasında en çok hoşuma gideni, ona farz kıldığım şeyleri eda etmesidir. Kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder, sonunda sevgime erer. Onu bir sevdim mi artık ben onun işittiği kulağı, gördüğü gözü, tuttuğu eli, yürüdüğü ayağı olurum. Benden bir şey isteyince onu veririm, benden sığınma talep etti mi onu himayeme alır, korurum. Ben yapacağım bir şeyde, mümin kulumun ruhunu kabzetmedeki tereddüdüm kadar hiç tereddüte düşmedim: O ölümü sevmez, ben de onun sevmediği şeyi sevmem." [/B][I](Buhârî, Rikak 38.)[/I] [URL="https://acikkuran.com/search?q=evliya"]Ara: evliya - Açık Kuran[/URL] Evliya, Allah'ın dostu demektir. Yani o kulu Allah dost edinmiş demektir. Allah'ın dostunu sevmek farzdır.. 54 farzdan bahsetmiştiniz ya yukarıda (gerçi siz 52 yazmanıza rağmen bu hatanızı bile düzeltme ihtiyacı hissetmedim). [B]Hubbi Fillah, Buğdi Fillah[/B] bu 54 farzdan birisidir ve imanın en büyük belirtisidir.. İstediğiniz kadar namaz kılın, oruç tutun, onlarca kez hacca gidin.. Eğer Allah'ın sevdiklerini sevmiyor, sevmediklerini seviyor iseniz sizin imanınız yok hükmündedir. (Aynen tüm ayetleri kabul eden ama bir ayeti inkar eden kimsenin durumu gibi.) [B]"İman etmedikçe cennete giremezsiniz, birbirinizi sevmedikçe de iman etmiş olmazsınız."[/B] Hadisi Şerif Eğer okuduğunuzu anlayan biriyseniz, cennete girmenin anahtarı iman etmektir. İman etmenin belirtisi ise birbirini sevmek yani [B]Hubbi Fillah[/B]'tır.. İslam'ın [B]mataryalist [/B]bir din olduğunu söylemek tam anlamı ile cahilliktir.. Ateistler ve bugün ki bilime tapan kimseler mataryalisttir (sadece maddeye görmekte ve arkasındaki gücü inkar etmektedirler). Hiç bir mataryalist ruhu kabul etmez ve edemez de.. Eğer ederse metafiziği de kabul etmiş olmuş. Metafiziği kabul eden ise maddenin ötesinde bir şeyler olduğunu da kabul etmiş olur.. Pusulanız gibi kavramlarınız da ters yüz olmuş durumda.. Kuzeyiniz güney, güneyiniz kuzey olmuş.. Metafiziğe ve ötesine inananları, mataryalist ilan ettiğiniz gibi.. Sana kitabın ortasından değil başından başlayarak anlatayım.. Çünkü kitabın ortasından bahsetmekle kitabın başındaki konuları atlıyoruz.. Bu alem ikilik (dualite) alemidir.. Her şey zıttı ile kaimdir ve hatta olmak zorundadır.. Güney varsa bir kuzey olmak zorundadır. Gündüz varsa, gece olmak zorundadır. Tatlı varsa, acı olmak zorundadır. Erkek varsa, dişi olmak zorundadır. Yukarı varsa, aşağı olmak zorundadır. Bu örnekleri (var olan şeyler adedince) artırabilirsiniz.. Sonucu şuna vardırmak istiyorum. Bir şeyin yanlışı varsa, o şeyin doğrusu da olmak zorundadır. Allah c.c, kendisi ile arasına aracı konmasına karşı değil ki sadece aracı koydukları şeye karşı.. Kuran'ı okuyan çoğu kimse bu hataya düşüyor. Hatta Allah c.c Kuran'ı keriminde, kendisine ulaşmak için vesile aranması gerektiğini bizzat kendisi söylüyor. [B]Ey iman edenler! Allah'dan korkun ve O'na yaklaşmağa vesile arayın.[/B] Maide 35 Put önünde secde etmek ile taştan yapılmış dört duvar (Kabe) önünde secde etmek fiiliyatta aynı şeydir.. Onu farklı kılan şey ise birini Allah yasak etmiş, diğerini ise emretmiş.. Yani bir şeyin doğru şey olup olmaması, o şeyi yapmayı Allah'ın emredip emretmemesiyle alakalıdır. Söylediklerimi anlamakta zorlanıyorsanız şu örneği iyi anlamaya çalışın.. Allah c.c, (Hz. Adem yaratılmazdan çok önce) Azazil'e [B]benden başkasının önünde secde etme[/B] diye emir buyurdu. Hz. Adem yaratılıp, Allah c.c, [B]O'nun önünde herkesin secde etmesini [/B]emir buyurduğunda ise, Azazil ikilemde kalarak Allah'ın ilk verdiği emre uymayı tercih etti. İşte Azazil'e iblis denilmesi bu yüzdendir.. (İblis kelimesi ikilemde kalma fiilinden türetilmiştir.) Allah'ın rahmetinden kovulması sebebiyle de Şeytan ismini almıştır.. Görüldüğü bir şeyin doğru bir şey olup olmaması o şeyin emredilip emredilmemesi ile alakalıdır.. [B]El-emru fevka'l-edeb (Emir, edepten üstündür.)[/B] Allah bize, dostlarını sevmemizi ve onlarla beraber olmamızı buyuruyor. [B]Ey iman edenler! Allah’a karşı gelmekten sakının ve doğrularla beraber olun.[/B] Tevbe 119 Eğer Allah'ın dostlarını dost edinmemişseniz, ayette buyurduğu gibi şeytanı dost edinmişsinizdir. [B]Bir kısmını doğru yola iletti. Bir kısmı da sapkın yolu hak etti. Zira onlar, Allah'ın yanı sıra şeytanları [I]evliya[/I] edindiler. Ve kendilerini de doğru yolda olduklarını sanıyorlar![/B] A'raf 30 [B]Vermeyince Ma'bud, neylesin Sultan Mahmud[/B] üsturunca fazla sözün sizi ikna etmekte bir yararı olacağını düşünmüyorum.. Siz tarafınızı çoktan seçmişsiniz ve onu değiştirmeyi düşünmedikçe de bu söylediklerimi asla anlayamayacaksınız. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt