Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="omer_ömer" data-source="post: 110933" data-attributes="member: 15295"><p>Kardeşim..</p><p>Hz. Allah buyuruyor ki; ''Bilinmekliğimi murad ettim, zatımdan zatıma tecelli ettim, nur-u Muhammediyeyi halkettim''. </p><p></p><p>Hz. Allah bilinmekliğimi murad ettim buyururken, siz, Hz. Allah görülemez, Hz. Allah bilinmez diyorsunuz. Hz. Allah çıplak gözle görülemez ancak, fiiliyatını idrak etmek, görmektir. Fiili ve subuti sıfatlarını müşahade etmek, Allah 'ı bilmektir. </p><p></p><p>Acı yiyorsunuz, acıyı görüyor musunuz.? Hayır hissediyorsunuz. Tatlı yiyorsunuz. Peki tat görülebilen bir şey midir.? Hayır, yalnızca hissedilebilir. Vücudunuzdaki ağrıyı görüyor musunuz.? Hayır ancak hissedebilirsiniz. Bu örnekleri sınırsızca çoğaltabilirsiniz. İşte Allah da fiili sıfatları ile görülebilir, subuti sıfatları ile müşahade edilebilir. </p><p></p><p>Bu biliş, bi-zatihi değil, izafidir, mecazidir. Allah gözle görülemez. Musa a.s kıssasında bunu bir çoğumuz okumuş, haberdar olmuşuzdur. </p><p></p><p>Hz. Allah bi-zatihi bilinemiyor, sıfatları ile müşahade edilebiliyor ise, peygamberine biat da, bi-zatihi değil, vesilesi ile, varisleri aracılığı ile olacaktır. </p><p></p><p>Hz. Allah, ''Habibim beni seviyorlarsa, sana tabii olsunlar ki Allah da onları sevsin''.. buyurmakta. </p><p>Peygamberi sevmek, Allah 'ı sevmektir. </p><p>Evliya 'yı sevmek Resulullah 'ı sevmektir. Dolayısı ile Allah 'ı sevmektir. </p><p></p><p>Kainatta hiç bir zerre kendi başına bir güç ve kudrete sahip değildir. Hz. Allah 'ın ilim ve iradesi dışında zerrece bir tecelliyat yoktur. </p><p></p><p>Açlık, doymaya vesiledir. </p><p>Susuzluk, su içmeye vesiledir.</p><p>Beş duyu ile hissetmek de görmektir.</p><p></p><p>Uyku, uyumaya, hastalık, şifa aramaya vesiledir. Hz. Allah 'ı bilmekte, Peygamberler efendilerimiz vesile olduğu gibi, Peygamber efendimizi müşahade edebilmek için de Evliyaullah 'a tabii olmak gereklidir. </p><p></p><p>Şeriat, Tarikat yoldur varana,</p><p>Hakikat, marifet andan içeru.</p><p></p><p>Yunus Emre de diyor ki; </p><p></p><p>Gel ey gardaş Hakkı bulayım dersen,</p><p>Bir kamil mürşide varmayınca olmaz.</p><p>Resulün cemalin göreyim dersen,</p><p>Bir kamil mürşide varmayınca olmaz.</p><p></p><p>Tasavvuf, kişiyi kendisine yöneltir. Dışarı değil, içeri bakmayı öğretir. Seni, sana bildirir, yaratılmış her bir zerrede, yaratılanı Yaradan 'dan ötürü sever ki, bu da Hz. Allah 'ın subuti ve fiili sıfatlarını müşahade etmekle elde edilir. </p><p></p><p>Bal, bal demekle insanın ağzı tatlanmayacağına göre, Hz. Allah 'ın sıfatlarını müşahade edebilmek de herkesin harcı değildir. Yaşayacaksın, zevkini alacaksın, vesselam..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="omer_ömer, post: 110933, member: 15295"] Kardeşim.. Hz. Allah buyuruyor ki; ''Bilinmekliğimi murad ettim, zatımdan zatıma tecelli ettim, nur-u Muhammediyeyi halkettim''. Hz. Allah bilinmekliğimi murad ettim buyururken, siz, Hz. Allah görülemez, Hz. Allah bilinmez diyorsunuz. Hz. Allah çıplak gözle görülemez ancak, fiiliyatını idrak etmek, görmektir. Fiili ve subuti sıfatlarını müşahade etmek, Allah 'ı bilmektir. Acı yiyorsunuz, acıyı görüyor musunuz.? Hayır hissediyorsunuz. Tatlı yiyorsunuz. Peki tat görülebilen bir şey midir.? Hayır, yalnızca hissedilebilir. Vücudunuzdaki ağrıyı görüyor musunuz.? Hayır ancak hissedebilirsiniz. Bu örnekleri sınırsızca çoğaltabilirsiniz. İşte Allah da fiili sıfatları ile görülebilir, subuti sıfatları ile müşahade edilebilir. Bu biliş, bi-zatihi değil, izafidir, mecazidir. Allah gözle görülemez. Musa a.s kıssasında bunu bir çoğumuz okumuş, haberdar olmuşuzdur. Hz. Allah bi-zatihi bilinemiyor, sıfatları ile müşahade edilebiliyor ise, peygamberine biat da, bi-zatihi değil, vesilesi ile, varisleri aracılığı ile olacaktır. Hz. Allah, ''Habibim beni seviyorlarsa, sana tabii olsunlar ki Allah da onları sevsin''.. buyurmakta. Peygamberi sevmek, Allah 'ı sevmektir. Evliya 'yı sevmek Resulullah 'ı sevmektir. Dolayısı ile Allah 'ı sevmektir. Kainatta hiç bir zerre kendi başına bir güç ve kudrete sahip değildir. Hz. Allah 'ın ilim ve iradesi dışında zerrece bir tecelliyat yoktur. Açlık, doymaya vesiledir. Susuzluk, su içmeye vesiledir. Beş duyu ile hissetmek de görmektir. Uyku, uyumaya, hastalık, şifa aramaya vesiledir. Hz. Allah 'ı bilmekte, Peygamberler efendilerimiz vesile olduğu gibi, Peygamber efendimizi müşahade edebilmek için de Evliyaullah 'a tabii olmak gereklidir. Şeriat, Tarikat yoldur varana, Hakikat, marifet andan içeru. Yunus Emre de diyor ki; Gel ey gardaş Hakkı bulayım dersen, Bir kamil mürşide varmayınca olmaz. Resulün cemalin göreyim dersen, Bir kamil mürşide varmayınca olmaz. Tasavvuf, kişiyi kendisine yöneltir. Dışarı değil, içeri bakmayı öğretir. Seni, sana bildirir, yaratılmış her bir zerrede, yaratılanı Yaradan 'dan ötürü sever ki, bu da Hz. Allah 'ın subuti ve fiili sıfatlarını müşahade etmekle elde edilir. Bal, bal demekle insanın ağzı tatlanmayacağına göre, Hz. Allah 'ın sıfatlarını müşahade edebilmek de herkesin harcı değildir. Yaşayacaksın, zevkini alacaksın, vesselam.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Tasavvuf
Tasavvuf Farz Mıdır?
Üst
Alt