Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Secavend vakf işaretleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ceylannur" data-source="post: 23770" data-attributes="member: 1208"><p><strong><span style="color: red">SECAVEND VAKF İŞARETLERİ</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>م) ) :<span style="color: blue">Mim</span>: Vakf-ı lâzım işaretidir. Bu işaret nerede gelirse orada</strong></p><p><strong>vakfetmek lazımdır. Vacibtir. Vakf terk edilemez. Çünkü kasd edilen</strong></p><p><strong>mana bozulur. Hatta bu vakf, kasden terk edildiği taktirde, küfrü icab</strong></p><p><strong>ettirmesinden korkulur. Mim İşareti, Kur’an-ı Kerim’de -84- yerde</strong></p><p><strong>bulunmaktadır.</strong></p><p><strong>ط)) :<span style="color: blue">Tı</span>: Vakf-ı mutlak alâmetidir. Bu işaretin bulunduğu yerde de</strong></p><p><strong>vakf yapılması evla olmakla beraber, vasl da caizdir. Vakf yapılmazsa da</strong></p><p><strong>bir şey lazım gelmez. Bu işaretin bulunduğu yerde durulur ve devam</strong></p><p><strong>edilir.</strong></p><p><strong>ج) ) :<span style="color: blue">Cim</span>: Vakf-ı caiz alâmetidir. Vakf ile vasl ihtiyaridir. Ancak</strong></p><p><strong>vakf evladır.</strong></p><p><strong>ص) ) :<span style="color: blue">Sad</span>: Vakf-ı ruhsat işaretidir. Vakfın yeri olmayan, fakat</strong></p><p><strong>zarurete mebni vakf caiz olan mahal demektir. Vakf yapıldığı taktirde</strong></p><p><strong>geriden almaya lüzum yoktur.</strong></p><p><strong>ز) ) :<span style="color: blue">Ze</span>: Vakf-ı mücevvez alametidir. Vakf caiz olmakla beraber</strong></p><p><strong>vasl evladır. Vakf yapılırsa, geriden almak caizdir.</strong></p><p><strong>لا) ) :<span style="color: blue">Lamelif</span>: Vakfın caiz olmadığını gösterir. Durma, durulmaz</strong></p><p><strong>demektir. Çünkü mana tamam olmamıştır. Vasl etmek lazımdır. Vakf</strong></p><p><strong>yapılırsa geriden almak gerekir. Ancak ayetin sonunda olursa, tekrar</strong></p><p><strong>geriden almak doğru değildir. Çünkü orası diğer bir ayetin başıdır.</strong></p><p><strong>ق) ) :<span style="color: blue">Kaf</span>: Vasl alametidir. Vakf caizse de vasl evladır.</strong></p><p><strong>قف) ) :<span style="color: blue">Kıf</span>: Vakf alametidir. Bu kelime üzerinde “vakf yap”</strong></p><p><strong>demektir. Vasl da caizdir,</strong></p><p><strong>صلي) ) : <span style="color: blue">Sılî</span>: Vakfın caiz, vaslın efdal olduğuna işarettir.</strong></p><p><strong>ك) ) : <span style="color: blue">Kef </span>( آذا ) veya ( آذلك ) kelimesinin kısaltılmış şekli olup, bir</strong></p><p><strong>önceki işaret gibidir, demektir.</strong></p><p><strong>ع) ) :<span style="color: blue">Ayın</span>: Rükû alametidir. Namaz kılarken rukuya gitmenin güzel</strong></p><p><strong>ve münasib olduğunu bildirir. Mevzu ve kıssa başıdır. Buna: “Aşr-ı şerif”</strong></p><p><strong>işareti de denir.</strong></p><p><strong>س) ) : <span style="color: blue">Sin</span> ( سكته ): Sekte işaretidir.</strong></p><p><strong>( ): Bu üç noktalı işaretin birisinde durulunca ötekinde</strong></p><p><strong>durulmaz. İkisinde de durulmazsa bir şey lazım gelmez.</strong></p><p><strong>خ ) ) : <span style="color: blue">Hı</span>; ( خمسة ) kelimesinden alınmış olup, 5 ayette bir konur.</strong></p><p><strong>مَدْ) ): <span style="color: blue">Med işaretidir.</span> Altında bu işaret bulunan harf uzatılır.</strong></p><p><strong>قَصْرٌ) ) : <span style="color: blue">Kasr işaretidir</span>. Altında bu işaret bulunan harf, uzatılmadan</strong></p><p><strong>okunur.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: red">NOT:</span> ( أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ ) de ( لا) işareti varsa da, mezhebimize göre burası</strong></p><p><strong>ayet sonudur. Binaenaleyh, burada vakf yapılır ve devam edilir. Geriden</strong></p><p><strong>almaya veya vakfı terk etmeye gayret göstermeye lüzum yoktur.</strong></p><p><strong>Bu secavend vakf işaretlerine riayet etmek gerekir. Riayet</strong></p><p><strong>etmemek, durulacak yerde durmamakta, durulmayacak yerde de</strong></p><p><strong>durmakta kerahet vardır. Hatta, manayı ifsad edecek yerde kasden</strong></p><p><strong>durmak haramdır. Ümmü Seleme validemizden rivayete göre</strong></p><p><strong>Peygamberimiz (S.A.V.) Fatiha-i şerife’nin her ayetinde vakfetmişlerdir.</strong></p><p><strong>Kıraata ilk defa başlamak veya vakf yaptıktan sonra kıraata devam</strong></p><p><strong>etmek için tekrar başlamak diye tarif ettiğimiz “ibtida” esnasında da</strong></p><p><strong>mananın tam olup-olmayacağına ve değişip-değişmeyeceğine çok dikkat</strong></p><p><strong>etmek lazımdır. Çünkü bazı hatalı okuyuşlar manayı ifsad edebilir. Hele</strong></p><p><strong>kasdî olursa, insanı küfre de sevk edebilir. Tevbe süresi, 30. ayetindeki;</strong></p><p><strong>“Uzeyr ALLAH’ın oğludur = ( عُزَيْرٌ ابْنُ اللهِ )” kısmından ibtida etmek gibi.</strong></p><p><strong>Halbuki bunun makablindeki “(Ve Yahudiler dedi ki = ”وَقَالَتِ اليَهُودُ</strong></p><p><strong>kısmından başlamak lazımdır. Yine kıraat esasında: ( اِنِّي آَفَرْتُ ) üzerinde</strong></p><p><strong>vakfedip, ilerisinden, yani ( بِمَا اَشْرَآْتُمُونِي ) den başlamak da böyledir.</strong></p><p><strong>Maalesef, bu husustaki hatalı okuyuşlara sık sık rastlamaktayız. Kıraattan</strong></p><p><strong>tamamen ayrılmak niyetiyle okumayı kesmek diye tabir ettiğimiz “Kat’”</strong></p><p><strong>halinde de bu mana cihetine çok dikkat etmek gerekir. Okumaya devam</strong></p><p><strong>edilmesi mana yönüyle zaruri olan yerlerde, ayet sonu cüz veya hizib</strong></p><p><strong>sonu bile olsa kıraattan ayrılmak katiyyen doğru değildir. Arapça iyice</strong></p><p><strong>bilinmeden, bu hususu bir takım kaidelere dökmek mümkün değildir,</strong></p><p><strong>kanaatindeyiz. Şu kadar var ki, vakf hükümlerine riayet etmek, ibtida ve</strong></p><p><strong>kat’ esnasında insanı nisbeten hatadan kurtarır.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ceylannur, post: 23770, member: 1208"] [B][COLOR=red]SECAVEND VAKF İŞARETLERİ[/COLOR] م) ) :[COLOR=blue]Mim[/COLOR]: Vakf-ı lâzım işaretidir. Bu işaret nerede gelirse orada vakfetmek lazımdır. Vacibtir. Vakf terk edilemez. Çünkü kasd edilen mana bozulur. Hatta bu vakf, kasden terk edildiği taktirde, küfrü icab ettirmesinden korkulur. Mim İşareti, Kur’an-ı Kerim’de -84- yerde bulunmaktadır. ط)) :[COLOR=blue]Tı[/COLOR]: Vakf-ı mutlak alâmetidir. Bu işaretin bulunduğu yerde de vakf yapılması evla olmakla beraber, vasl da caizdir. Vakf yapılmazsa da bir şey lazım gelmez. Bu işaretin bulunduğu yerde durulur ve devam edilir. ج) ) :[COLOR=blue]Cim[/COLOR]: Vakf-ı caiz alâmetidir. Vakf ile vasl ihtiyaridir. Ancak vakf evladır. ص) ) :[COLOR=blue]Sad[/COLOR]: Vakf-ı ruhsat işaretidir. Vakfın yeri olmayan, fakat zarurete mebni vakf caiz olan mahal demektir. Vakf yapıldığı taktirde geriden almaya lüzum yoktur. ز) ) :[COLOR=blue]Ze[/COLOR]: Vakf-ı mücevvez alametidir. Vakf caiz olmakla beraber vasl evladır. Vakf yapılırsa, geriden almak caizdir. لا) ) :[COLOR=blue]Lamelif[/COLOR]: Vakfın caiz olmadığını gösterir. Durma, durulmaz demektir. Çünkü mana tamam olmamıştır. Vasl etmek lazımdır. Vakf yapılırsa geriden almak gerekir. Ancak ayetin sonunda olursa, tekrar geriden almak doğru değildir. Çünkü orası diğer bir ayetin başıdır. ق) ) :[COLOR=blue]Kaf[/COLOR]: Vasl alametidir. Vakf caizse de vasl evladır. قف) ) :[COLOR=blue]Kıf[/COLOR]: Vakf alametidir. Bu kelime üzerinde “vakf yap” demektir. Vasl da caizdir, صلي) ) : [COLOR=blue]Sılî[/COLOR]: Vakfın caiz, vaslın efdal olduğuna işarettir. ك) ) : [COLOR=blue]Kef [/COLOR]( آذا ) veya ( آذلك ) kelimesinin kısaltılmış şekli olup, bir önceki işaret gibidir, demektir. ع) ) :[COLOR=blue]Ayın[/COLOR]: Rükû alametidir. Namaz kılarken rukuya gitmenin güzel ve münasib olduğunu bildirir. Mevzu ve kıssa başıdır. Buna: “Aşr-ı şerif” işareti de denir. س) ) : [COLOR=blue]Sin[/COLOR] ( سكته ): Sekte işaretidir. ( ): Bu üç noktalı işaretin birisinde durulunca ötekinde durulmaz. İkisinde de durulmazsa bir şey lazım gelmez. خ ) ) : [COLOR=blue]Hı[/COLOR]; ( خمسة ) kelimesinden alınmış olup, 5 ayette bir konur. مَدْ) ): [COLOR=blue]Med işaretidir.[/COLOR] Altında bu işaret bulunan harf uzatılır. قَصْرٌ) ) : [COLOR=blue]Kasr işaretidir[/COLOR]. Altında bu işaret bulunan harf, uzatılmadan okunur. [COLOR=red]NOT:[/COLOR] ( أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ ) de ( لا) işareti varsa da, mezhebimize göre burası ayet sonudur. Binaenaleyh, burada vakf yapılır ve devam edilir. Geriden almaya veya vakfı terk etmeye gayret göstermeye lüzum yoktur. Bu secavend vakf işaretlerine riayet etmek gerekir. Riayet etmemek, durulacak yerde durmamakta, durulmayacak yerde de durmakta kerahet vardır. Hatta, manayı ifsad edecek yerde kasden durmak haramdır. Ümmü Seleme validemizden rivayete göre Peygamberimiz (S.A.V.) Fatiha-i şerife’nin her ayetinde vakfetmişlerdir. Kıraata ilk defa başlamak veya vakf yaptıktan sonra kıraata devam etmek için tekrar başlamak diye tarif ettiğimiz “ibtida” esnasında da mananın tam olup-olmayacağına ve değişip-değişmeyeceğine çok dikkat etmek lazımdır. Çünkü bazı hatalı okuyuşlar manayı ifsad edebilir. Hele kasdî olursa, insanı küfre de sevk edebilir. Tevbe süresi, 30. ayetindeki; “Uzeyr ALLAH’ın oğludur = ( عُزَيْرٌ ابْنُ اللهِ )” kısmından ibtida etmek gibi. Halbuki bunun makablindeki “(Ve Yahudiler dedi ki = ”وَقَالَتِ اليَهُودُ kısmından başlamak lazımdır. Yine kıraat esasında: ( اِنِّي آَفَرْتُ ) üzerinde vakfedip, ilerisinden, yani ( بِمَا اَشْرَآْتُمُونِي ) den başlamak da böyledir. Maalesef, bu husustaki hatalı okuyuşlara sık sık rastlamaktayız. Kıraattan tamamen ayrılmak niyetiyle okumayı kesmek diye tabir ettiğimiz “Kat’” halinde de bu mana cihetine çok dikkat etmek gerekir. Okumaya devam edilmesi mana yönüyle zaruri olan yerlerde, ayet sonu cüz veya hizib sonu bile olsa kıraattan ayrılmak katiyyen doğru değildir. Arapça iyice bilinmeden, bu hususu bir takım kaidelere dökmek mümkün değildir, kanaatindeyiz. Şu kadar var ki, vakf hükümlerine riayet etmek, ibtida ve kat’ esnasında insanı nisbeten hatadan kurtarır.[/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Secavend vakf işaretleri
Üst
Alt