Bismillah....
Arkadaşlar Said Nursi ve Risaleler hakkında birtakım sorularım var.
Benim bu sorularımı alimlere hakaret vb. alanlara çekmeden, Kuran ve sünnet çerçevesinde cevaplandırmanızı istiyorum.
Amacım tartışmak değil. Öncelikle bunu belirteyim.
Risalelerde ki bazı konuları anlamakta zorlanıyor da olabilirim.
1- Kıyametin tarihi dinimizde MUTLAK GAYB olarak değerlendirilmişken Said Nursi kıyametin tarihini nasıl verebiliyor. Buhari'de Peygamberimizin mutlak gaybdan saydığı 5 konudan birisi kıyametin saatidir.
Kur'an-ı Kerim'de Peygamberimize hitaben "Kıyametin saatini bilmek nerede sen nerede" (Naziat 43) denmişken...
2-Saidi Nursi'nin kendi ifadesiyle MERDUMGİRİZ yani kalabalıktan hoşlanmadığı için cuma namazı kılmamasını ehli sünnet açısından kabul edebilir miyiz.
3-Hiç bir islam alimi cevaz vermemişken Yahudi ve sihirbazların yöntemi olan cifirle Kur'anı tefsir etmeye kalkışmasını nasıl değerlendirmemiz gerekir.
4-18. Lema'da Hz. Ali'ye içinde "Evveli dünyadan kıyamete kadar" her şeyin yazılı olduğu SEKİNE adlı bir vahiy indirmesini Kur'an-ın gayb anlayışı ile nasıl bağdaştırabiliyoruz.
5- 8. Lema'da Abdülkadir Geylani gibi kişilerin geleceği geçmiş gibi bilmeleri iddialarını nasıl değerlendirmemiz gerekiyor?
6- 14 yaşında kendisine "LEDÜNNİ İLİM" verilen birinin Sabetaycılarca kurulan İttihat ve Terakki'nin destekçiliğini yapması Şam, Kosova , Selanik ve Doğu illerinde Meşrutiyetin İslami bir rejim olduğunu savunması , Ledünni ilim anlayışı ile çelişmiyormu?
7- Ehli sünnet hadis kitaplarında bir satır bile yer almazken CEVŞEN duasını islam anlayışına ters bir şekilde kutsallaştırmasını nasıl değerlendirmeliyiz?
Evet arkadaşlar bu sorularıma Kuran, sünnet ve islam alimlerinin görüşleri çerçevesinde katkılarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler....
Arkadaşlar Said Nursi ve Risaleler hakkında birtakım sorularım var.
Benim bu sorularımı alimlere hakaret vb. alanlara çekmeden, Kuran ve sünnet çerçevesinde cevaplandırmanızı istiyorum.
Amacım tartışmak değil. Öncelikle bunu belirteyim.
Risalelerde ki bazı konuları anlamakta zorlanıyor da olabilirim.
1- Kıyametin tarihi dinimizde MUTLAK GAYB olarak değerlendirilmişken Said Nursi kıyametin tarihini nasıl verebiliyor. Buhari'de Peygamberimizin mutlak gaybdan saydığı 5 konudan birisi kıyametin saatidir.
Kur'an-ı Kerim'de Peygamberimize hitaben "Kıyametin saatini bilmek nerede sen nerede" (Naziat 43) denmişken...
2-Saidi Nursi'nin kendi ifadesiyle MERDUMGİRİZ yani kalabalıktan hoşlanmadığı için cuma namazı kılmamasını ehli sünnet açısından kabul edebilir miyiz.
3-Hiç bir islam alimi cevaz vermemişken Yahudi ve sihirbazların yöntemi olan cifirle Kur'anı tefsir etmeye kalkışmasını nasıl değerlendirmemiz gerekir.
4-18. Lema'da Hz. Ali'ye içinde "Evveli dünyadan kıyamete kadar" her şeyin yazılı olduğu SEKİNE adlı bir vahiy indirmesini Kur'an-ın gayb anlayışı ile nasıl bağdaştırabiliyoruz.
5- 8. Lema'da Abdülkadir Geylani gibi kişilerin geleceği geçmiş gibi bilmeleri iddialarını nasıl değerlendirmemiz gerekiyor?
6- 14 yaşında kendisine "LEDÜNNİ İLİM" verilen birinin Sabetaycılarca kurulan İttihat ve Terakki'nin destekçiliğini yapması Şam, Kosova , Selanik ve Doğu illerinde Meşrutiyetin İslami bir rejim olduğunu savunması , Ledünni ilim anlayışı ile çelişmiyormu?
7- Ehli sünnet hadis kitaplarında bir satır bile yer almazken CEVŞEN duasını islam anlayışına ters bir şekilde kutsallaştırmasını nasıl değerlendirmeliyiz?
Evet arkadaşlar bu sorularıma Kuran, sünnet ve islam alimlerinin görüşleri çerçevesinde katkılarınızı bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler....