- Katılım
- 11 Aralık 2015
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
SAÇ EKLEMEK
İnsanın saçına saç eklemek mekruhtur. İster insan kılı olsun, isterse başka şeyin kılı olsun.
HASTA ZIMMÎYİ ZİYARET ETMEK
Zımmîyi hasta iken ziyaret etmek caizdir. Zira Nebî (Aleyhisselam) çevresinde olan bir yahudiyi hasta iken ziyaret edip, kelime-i şehadeti teklif etti. Hasta yahudi babasına baktı. Babası dahi Ebu-lKâsıma itaat et yani, icabet et diye söylediğinde, icabet edip, kelime-i şehadet getirdikten sonra vefat etti. Nebî (Aleyhisselam):
buyurmuşlardır. Buna binaen (zımmînin) selamına karşılık vermekte bir beis yoktur. Ve lakin Ve aleyke kavlinden fazla söylemesin.
Yalnız, ilk selamı (müslüman) vermesin. Zira ilk selam vermekte, tazîm ve tekrîm vardır. Eğer zımmînin yanında bir hâceti var ise, ilk selamı vermekte beis yoktur. Yalnız, mağfiret ile dua etmesin. Eğer hidayet ile dua ederse caizdir.
Denildi ki, eğer hasta mecusi ise ziyaret edilmesin. Ve bazıları dediler ki, ziyaret edilsin. Zira bu işte İslâmın güzelliğini açığa çıkarmak vardır.
Fâsığı hasta iken ziyaret etmekte ihtilaf ettiler. Esah olan görüş, ziyaret olunmasıdır. Zira müslümandır. İâdesi, yani hasta iken halini sormak ise, müslüman haklarındandır.
İnsanın saçına saç eklemek mekruhtur. İster insan kılı olsun, isterse başka şeyin kılı olsun.
HASTA ZIMMÎYİ ZİYARET ETMEK
Zımmîyi hasta iken ziyaret etmek caizdir. Zira Nebî (Aleyhisselam) çevresinde olan bir yahudiyi hasta iken ziyaret edip, kelime-i şehadeti teklif etti. Hasta yahudi babasına baktı. Babası dahi Ebu-lKâsıma itaat et yani, icabet et diye söylediğinde, icabet edip, kelime-i şehadet getirdikten sonra vefat etti. Nebî (Aleyhisselam):
اَلْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى بِى اَنْقَذَ نَسْمَةً مِنَ النَّارِ
Onu benim vesilemle ateşten kurtaran Allaha hamdolsun
buyurmuşlardır. Buna binaen (zımmînin) selamına karşılık vermekte bir beis yoktur. Ve lakin Ve aleyke kavlinden fazla söylemesin.
Yalnız, ilk selamı (müslüman) vermesin. Zira ilk selam vermekte, tazîm ve tekrîm vardır. Eğer zımmînin yanında bir hâceti var ise, ilk selamı vermekte beis yoktur. Yalnız, mağfiret ile dua etmesin. Eğer hidayet ile dua ederse caizdir.
Denildi ki, eğer hasta mecusi ise ziyaret edilmesin. Ve bazıları dediler ki, ziyaret edilsin. Zira bu işte İslâmın güzelliğini açığa çıkarmak vardır.
Fâsığı hasta iken ziyaret etmekte ihtilaf ettiler. Esah olan görüş, ziyaret olunmasıdır. Zira müslümandır. İâdesi, yani hasta iken halini sormak ise, müslüman haklarındandır.
[Ömer Işıktekin, Dini Muhafaza Etmede Fıkhın Önemi - Muhibbu-l'Fıkh: s.14]