Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Medd-i ta'zim ve tebrie
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ceylannur" data-source="post: 23766" data-attributes="member: 1208"><p><strong><span style="color: red">MEDD-İ TA'ZİM VE TEBRİE</span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Buraya kadar zikrolunan meddlerin hepsi, lafzî sebeplere göre olan</strong></p><p><strong>medlerdir. Bir de manevi sebeplere göre meddler vardır ki, bunlar da iki</strong></p><p><strong>tanedir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: blue">1- Medd-i ta'zim:</span> Bu medd, kelime-i tevhid ( لآ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ ) daki</strong></p><p><strong>nafiye la ( لا) sına aittir. Buna: "Medd-i mübalağa" da denir. Çünkü</strong></p><p><strong>buradaki meddin mübalağalı bir şekilde yapılması, ALLAH'tan</strong></p><p><strong>başkasından ulûhiyyeti nefy içindir. Zaten, burası bizim kıraatta da</strong></p><p><strong>medd-i munfasıl olmak üzere -4- elif miktarı çekilmektedir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: blue">2-Medd-i tebrie :</span> La-i tebriyyeye (cinsten hükmü nefyeden la'ya)</strong></p><p><strong>ait bir meddir. ( لاَ شَرِيكَ لَهُ ) ,(لاَ رَيْبَ ) gibi. Bunlarda zahirde bir sebep</strong></p><p><strong>olmadığı halde, aslından ziyade medd etmek caizdir. Fakat tevessut</strong></p><p><strong>efdaldir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: green">Med konusunda dikkat edeceğimiz hususlar :</span></strong></p><p><strong><span style="color: green">1-</span> Kur'an-ı Kerim'i okurken medler, okuyuş tarzıyla orantılı</strong></p><p><strong>olmalıdır. Hadr tarzındaki bir okuyuşta medler en az ne kadar</strong></p><p><strong>çekiliyorsa, o miktar çekilmelidir. Hadr ile okurken, medleri tertile göre</strong></p><p><strong>çekmek; bir laubalilik ve başı bozukça bir harekettir. Adabına uygun</strong></p><p><strong>olan: Medlerin, sükunların, idgamların hülasa bütün tecvid hükümlerinin</strong></p><p><strong>aynı ölçüde ve birbirlerine mütenasib olmalarından ibarettir. Sağlam</strong></p><p><strong>okuyan ve okuduğuna saygı gösteren okuyucunun aklı ağzında olmalıdır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: green">2-</span> Medler mütevatir kıraat imamlarından nakledilen mertebelerde</strong></p><p><strong>okunmalı. Mütevatir med miktarları, ictihadi bir durum değildir. Kur'an-ı</strong></p><p><strong>Kerim okuyan, kimin kıraatına göre okuyorsa bütün okuyuş vecihlerinde</strong></p><p><strong>ona uyması gerekir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: green">3-</span> Kur'an-ı Kerim okuyan kimse, medlerde; imamının okuduğu</strong></p><p><strong>bütün mertebeleri okuyabilir. Caiz gördüğü mertebeler arasında tercih</strong></p><p><strong>yapabilir. Mesela İmam Asım kıraatı ve Hafs rivayetiyle okuyan kimse</strong></p><p><strong>muttasıl, munfasıl, lazım meddleri dört elif okumak durumundadır. Arız</strong></p><p><strong>med, yerine göre dört eliften bir elife kadar inebilir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: green">4-</span> Medlerin okunuşunda tecvid kaidesini bozan musiki ve nağmeyi</strong></p><p><strong>tecvide uydurmalı, tecvid kaidesini musikiye ve makama hakim</strong></p><p><strong>kılmalıdır.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: green">5-</span> Medlerin icrasında, med sebeblerinin gösterilmesine itina</strong></p><p><strong>edilmeli ve hassas davranılmalıdır. Med sebebi olan hemze ve sükunun</strong></p><p><strong>iskatına, hazfine veya teshiline meydan verilmemelidir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong><span style="color: red">VAZİFE:</span> Meddler bahsi burada bitmektedir. Binaenaleyh, buraya</strong></p><p><strong>kadar görülen konuları iki defa okuyunuz ve bir kere de anlatınız.</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ceylannur, post: 23766, member: 1208"] [B][COLOR=red]MEDD-İ TA'ZİM VE TEBRİE[/COLOR] Buraya kadar zikrolunan meddlerin hepsi, lafzî sebeplere göre olan medlerdir. Bir de manevi sebeplere göre meddler vardır ki, bunlar da iki tanedir. [COLOR=blue]1- Medd-i ta'zim:[/COLOR] Bu medd, kelime-i tevhid ( لآ اِلَهَ اِلاَّ اللهُ ) daki nafiye la ( لا) sına aittir. Buna: "Medd-i mübalağa" da denir. Çünkü buradaki meddin mübalağalı bir şekilde yapılması, ALLAH'tan başkasından ulûhiyyeti nefy içindir. Zaten, burası bizim kıraatta da medd-i munfasıl olmak üzere -4- elif miktarı çekilmektedir. [COLOR=blue]2-Medd-i tebrie :[/COLOR] La-i tebriyyeye (cinsten hükmü nefyeden la'ya) ait bir meddir. ( لاَ شَرِيكَ لَهُ ) ,(لاَ رَيْبَ ) gibi. Bunlarda zahirde bir sebep olmadığı halde, aslından ziyade medd etmek caizdir. Fakat tevessut efdaldir. [COLOR=green]Med konusunda dikkat edeceğimiz hususlar :[/COLOR] [COLOR=green]1-[/COLOR] Kur'an-ı Kerim'i okurken medler, okuyuş tarzıyla orantılı olmalıdır. Hadr tarzındaki bir okuyuşta medler en az ne kadar çekiliyorsa, o miktar çekilmelidir. Hadr ile okurken, medleri tertile göre çekmek; bir laubalilik ve başı bozukça bir harekettir. Adabına uygun olan: Medlerin, sükunların, idgamların hülasa bütün tecvid hükümlerinin aynı ölçüde ve birbirlerine mütenasib olmalarından ibarettir. Sağlam okuyan ve okuduğuna saygı gösteren okuyucunun aklı ağzında olmalıdır. [COLOR=green]2-[/COLOR] Medler mütevatir kıraat imamlarından nakledilen mertebelerde okunmalı. Mütevatir med miktarları, ictihadi bir durum değildir. Kur'an-ı Kerim okuyan, kimin kıraatına göre okuyorsa bütün okuyuş vecihlerinde ona uyması gerekir. [COLOR=green]3-[/COLOR] Kur'an-ı Kerim okuyan kimse, medlerde; imamının okuduğu bütün mertebeleri okuyabilir. Caiz gördüğü mertebeler arasında tercih yapabilir. Mesela İmam Asım kıraatı ve Hafs rivayetiyle okuyan kimse muttasıl, munfasıl, lazım meddleri dört elif okumak durumundadır. Arız med, yerine göre dört eliften bir elife kadar inebilir. [COLOR=green]4-[/COLOR] Medlerin okunuşunda tecvid kaidesini bozan musiki ve nağmeyi tecvide uydurmalı, tecvid kaidesini musikiye ve makama hakim kılmalıdır. [COLOR=green]5-[/COLOR] Medlerin icrasında, med sebeblerinin gösterilmesine itina edilmeli ve hassas davranılmalıdır. Med sebebi olan hemze ve sükunun iskatına, hazfine veya teshiline meydan verilmemelidir. [COLOR=red]VAZİFE:[/COLOR] Meddler bahsi burada bitmektedir. Binaenaleyh, buraya kadar görülen konuları iki defa okuyunuz ve bir kere de anlatınız.[/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Kuran-ı Kerim
Tecvid öğreniyorum
Medd-i ta'zim ve tebrie
Üst
Alt