- Katılım
- 26 Temmuz 2011
- Mesajlar
- 19,432
- Tepkime puanı
- 185
Rasûlullah (sav) buyurdular:
“Her şeyin zekâtı vardır. Bedenin zekâtı da oruçtur."
Zekât dış bakımdan malda bir azalmadır. Fakat hakikat ve mana itibariyle berekettir, artıştır.
Oruç da böyledir.Zekât lügat bakımından temizlenmek manasınadır. Nasıl Zekât, elde kalacak malı tasfiye ediyor, temiz yapıyorsa oruç da bünyeyi takviye ediyor sağlamlaştırıyor.
Oruç hiç bir benzeri bulunmayan en faydalı ve en büyük bir ibadettir.
Oruç bünyeye sıhhat verir. Nefsanî ve kötü temayülleri kırar. Kalbe safa bahşeder. Nihayet mü’mini Allah’a yakinlaştırır..
Zekât sadece maldan verilmez. Allah’ın ihsan ettiği her nimetin kendine göre bir zekâtı vardır.
İlmin zekâtı bildiğini başkalarına öğretmek, ömrün zekâtı namaz kılmak, malın zekâtı hakkını vermek, bedenin zekâtı da oruç tutmaktır.
Oruç tutan insan, vücudunun da, sahip olduğu nimetlerin de kendi malı olmadığını, istediği zaman yiyip içemeyeceğini anlar.
Oruçla onların kendisinde emanet bulunduğunu, hakiki mal sahibinin kim olduğunu idrak eder. Onun emri olmadan yiyemez, içemez.
Böylece, gerçek nimet sahibi olan Mün’im-i Hakikiye, Hakiki Nimet Veren Rabbine teşekkür eder.
Nimetlerin doğrudan doğruya Ondan geldiğini bilir. Vücut nimetine karşı teşekkürünü, onun zekâtı olan oruçla yapmaya çalışır.
Zaten zekât bir çeşit şükürdür. Oruç ise, “halis, hakiki, büyük ve umumi bir şükrün anahtarı” hükmündedir.
Oruç sayesinde mü’min, gözle görülür şekilde kendisine verilen nimetlerin kıymetini düşünme fırsatı bulur.
Zekâtın bir manası da temizliktir. Maldan verilen zekât onun temizlenmesine, çoğalmasına, bereketlenmesine sebep olduğu gibi,
oruç da bedenin maddî ve manevî temizlenmesine, sağlık ve bereketin artmasına sebeptir.
Zekât veren insan malını kir ve günah pisliklerinden temizlediği gibi, oruç tutan da vücudunu günahlardan öyle temizlemiş sayılır.
Ter temiz bir vücut ve ruha sahip olur...
Oruç Ruh ve Beden Dengesini Sağlayan bir nimettir..
oruç tutmak nefsi terbiye etmek..bedenin istek ve arzularını kontrol etmek demektir..
beden dilli iftara dogru diyorki ; açım,susuzum!!yemek istiyorum..dolap nimetlerle dolu beni kim tutabilir ki?
Ruh diyorki hakiki mal Sahibi Allah-tir! idrak et artik! Onun emri olmadan yiyemez, içemezsin...bosuna cirpinma..
ve ruh kazandigi icin insan oruçlu iken hep mutlu ve huzurludur..
kim ne derse desin, kim nasıl bir değer veriyorsa versin, bana değişik bir huzuru tattırtan eylemdir oruç tutmak.
“Her şeyin zekâtı vardır. Bedenin zekâtı da oruçtur."
Zekât dış bakımdan malda bir azalmadır. Fakat hakikat ve mana itibariyle berekettir, artıştır.
Oruç da böyledir.Zekât lügat bakımından temizlenmek manasınadır. Nasıl Zekât, elde kalacak malı tasfiye ediyor, temiz yapıyorsa oruç da bünyeyi takviye ediyor sağlamlaştırıyor.
Oruç hiç bir benzeri bulunmayan en faydalı ve en büyük bir ibadettir.
Oruç bünyeye sıhhat verir. Nefsanî ve kötü temayülleri kırar. Kalbe safa bahşeder. Nihayet mü’mini Allah’a yakinlaştırır..
Zekât sadece maldan verilmez. Allah’ın ihsan ettiği her nimetin kendine göre bir zekâtı vardır.
İlmin zekâtı bildiğini başkalarına öğretmek, ömrün zekâtı namaz kılmak, malın zekâtı hakkını vermek, bedenin zekâtı da oruç tutmaktır.
Oruç tutan insan, vücudunun da, sahip olduğu nimetlerin de kendi malı olmadığını, istediği zaman yiyip içemeyeceğini anlar.
Oruçla onların kendisinde emanet bulunduğunu, hakiki mal sahibinin kim olduğunu idrak eder. Onun emri olmadan yiyemez, içemez.
Böylece, gerçek nimet sahibi olan Mün’im-i Hakikiye, Hakiki Nimet Veren Rabbine teşekkür eder.
Nimetlerin doğrudan doğruya Ondan geldiğini bilir. Vücut nimetine karşı teşekkürünü, onun zekâtı olan oruçla yapmaya çalışır.
Zaten zekât bir çeşit şükürdür. Oruç ise, “halis, hakiki, büyük ve umumi bir şükrün anahtarı” hükmündedir.
Oruç sayesinde mü’min, gözle görülür şekilde kendisine verilen nimetlerin kıymetini düşünme fırsatı bulur.
Zekâtın bir manası da temizliktir. Maldan verilen zekât onun temizlenmesine, çoğalmasına, bereketlenmesine sebep olduğu gibi,
oruç da bedenin maddî ve manevî temizlenmesine, sağlık ve bereketin artmasına sebeptir.
Zekât veren insan malını kir ve günah pisliklerinden temizlediği gibi, oruç tutan da vücudunu günahlardan öyle temizlemiş sayılır.
Ter temiz bir vücut ve ruha sahip olur...
Oruç Ruh ve Beden Dengesini Sağlayan bir nimettir..
oruç tutmak nefsi terbiye etmek..bedenin istek ve arzularını kontrol etmek demektir..
beden dilli iftara dogru diyorki ; açım,susuzum!!yemek istiyorum..dolap nimetlerle dolu beni kim tutabilir ki?
Ruh diyorki hakiki mal Sahibi Allah-tir! idrak et artik! Onun emri olmadan yiyemez, içemezsin...bosuna cirpinma..
ve ruh kazandigi icin insan oruçlu iken hep mutlu ve huzurludur..
kim ne derse desin, kim nasıl bir değer veriyorsa versin, bana değişik bir huzuru tattırtan eylemdir oruç tutmak.