Gusul abdesti hakkında farklı görüşler

Müslüman

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Mayıs 2012
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
Gusül abdesti nasıl alınır

Gusul abdesti (Boy abdesti) hakkında, aşağıdaki geniş ve ayrıntılı açıklamlardan önce en basit haliyle nasıl gusledilir onu anlatalım;

Boy abdesti alacak olan kişi önce lavobaya gider ihtiyaçlarını temin eder, ondan sonra banyoya girer pislik bulaşma ihtimali olan veya bulaşmış bulunan yerlerini yıkar. Bunları yıkadıktan sonra içinden niyet eder.”Niyet ettim Allah Rızası için boy abdesti almaya” veya “Niyet ettim cünüplükten temizlenmek için gusul abdesti almaya” der(NOT:Gusule başlamadan önce, niyet etmeyi unutmuş olabilirsiniz. Böyle durumlarda yinede almış olduğunuz gusül abdesti geçerlidir. Çünkü gusül abdesti almak için yıkanma niyetiniz zaten niyet yerine geçerlidir.) ve ellerini 3 defa güzelce yıkar, 3 defa ağzına su verir ve ağzını çalkalar, 3 defada burnuna su verirp, sümkürüp temizledikden sonra bütün vücudunu tepeden tırnağa, bir iğne ucu kadar kuru yer kalmayacak şekilde yıkar (üzerine su değmemesi gereken yara v.s varsa bunların üstüne sadece mesh eder.)ve boy abdesti bitmiş olur.



Serdar kardeşim bir yanlışı düzelteyim inş. Yukarıdaki bir gusül abdesti eksik dolayısıyla geçersizdir. Zira Allah'ın Rasulü bunları yaptıktan sonra namaz abdesti gibi abdest alırdı. Bu husus yukarıda belirtilmemiş.

İşte delilimiz;

Aişe (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:

“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) cünüplükten yıkanmaya şöyle başlardı. Önce ellerini yıkardı. Sonra sağ eliyle suyu sol eline boşaltır ve fercini yıkardı. Sonra namaz abdesti gibi abdest alırdı. Sonra suyu alır ve parmaklarını saç köklerine sokar, tamamıyla suyun ulaştığına kani oluncaya kadar başını yıkardı. Sonra suyu elleriyle alır ve başının üzerine üç defa bolca dökerdi. Sonra vücudunun kalan yerleri üzerine su akıtırdı. Bundan sonra da ayaklarını yıkardı.”

Buhari, Müslim, Ebu Davud, Nesei, Abdurrezzak,Humeydi, Darimi, İbni Huzeyme, İbni Hibban, İmam Malik, İmam Ahmed.

Yani;

1) Önce gusül abdestine kalpten niyet etmek.
2) Sonra büyük ve küçük avret mahallini yıkamak.
3) Sonra bismillah demek.
4) Sonra iki eli güzelce yıkamak.
5) Sonra normal namaz abdesti gibi abdest almak.
6) Sonra başının üzerine üç kez su boşaltıp onu bütün bedene hiç kuru yer kalmayacak şekilde yaymak.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Aşağıda belirtilen farzları yerine getirdiğinzde gusul tam olarak geçerli olur. Bunun başka anlatımı yoktur kardeşim. Aşağıdaki hadisleri inceleyin.
Guslün Farzları:
1. Ağza su alıp boğaza kadar çalkalamak.
2. Burna su çekip yıkamak.
3. Bütün vücudu ıslanmayan yer kalmayacak şekilde yıkamak.
kalanlar sünnettir. Yapılması iyi olmakla beraber yapılmamasında günah yoktur. Kaldı ki yukarıdaki derlemede farzların altında sünnetleri de yazılmıştır.
Yazıyı sonuna kadar okursanız göreceksiniz...

bir kişi gusül abdesti aldıktan sonra abdesti bozucu herhangi bir sebep olmadığı müddetçe yeni bir namaz abdesti almaya gerek olmadan namaz kılabilir. Bu konuda gusül yeterlidir.
Âişe radıyallahu anha’dan rivâyet edilmiştir:
“Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem gusleder, iki rekât (sünnet)i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. Onun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum.” (Ebu Dâvûd, Taharet, 98)

Âişe radıyallahu anha’dan rivayet edilmiştir:


Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem gusülden sonra abdest almazdı.” (Tirmizi, Taharet, 79; Nesâî, Tahâret 160; İbn Mâce, Tahâret, 96; Ahmed b. Hanbel, 6/68; 192)

Bu hadisi rivayet ettikten sonra İmam Tirmizî:Sahabe ve tabiin ilim adamlarından birçoğunun görüşü budur. Yani “Gusülden sonra abdest almak gerekmez”derler.” Açıklamasını yapmıştır.
Abdullah İbn Ömer’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah’a gusül abdesti aldıktan sonra abdest almakla alakalı bir soru sorulunca O; “hangi abdest gusül*den daha iyi olabilir?” buyurmuştur. (Hâkim, Müstedrek, Taharet, hadis no: 103 (548).

Dolayısıyla aşağıdaki
paragrafta anlatılan gusul abdesti alma şekli, eksik veya geçersiz değildir, Tam manasıyla kesin olarak doğrudur. Aşağıdaki paragraftaki uygulamalar yapıldığı zaman gusul abdesti alınmış olur. Bu anlatıma eksik veya geçersizdir dediğiniz zaman, ya bu konu hakkında bilgileriniz eksik, yada şimdiye kadar gelmiş geçmiş bütün fakihlerin görüşlerinin yanlış olduğunu iddia ediyorsunuz. Lütfen tekraren okuyunuz.

Boy abdesti alacak olan kişi önce lavobaya gider ihtiyaçlarını temin eder, ondan sonra banyoya girer pislik bulaşma ihtimali olan veya bulaşmış bulunan yerlerini yıkar. Bunları yıkadıktan sonra içinden niyet eder.”Niyet ettim Allah Rızası için boy abdesti almaya” veya “Niyet ettim cünüplükten temizlenmek için gusul abdesti almaya” der(NOT:Gusule başlamadan önce, niyet etmeyi unutmuş olabilirsiniz. Böyle durumlarda yinede almış olduğunuz gusül abdesti geçerlidir. Çünkü gusül abdesti almak için yıkanma niyetiniz zaten niyet yerine geçerlidir.) ve ellerini 3 defa güzelce yıkar, 3 defa ağzına su verir ve ağzını çalkalar, 3 defada burnuna su verirp, sümkürüp temizledikden sonra bütün vücudunu tepeden tırnağa, bir iğne ucu kadar kuru yer kalmayacak şekilde yıkar (üzerine su değmemesi gereken yara v.s varsa bunların üstüne sadece mesh eder.)ve boy abdesti bitmiş olur.
 

Müslüman

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Mayıs 2012
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
serdar kardeşim Allah Rasulü guslü ne şekilde almış ise bize de ancak ona uymak düşer. Bunun dışında guslün sünnetleri farzları şeklinde bir tasnife gidilmesini ben doğru bulmam.

Hadis gayet net ve açık;

"Peygamber s.a.v, gusül etmeye başladığında, önce ellerini yıkardı, sonra sağ eliyle sol eline su koyar, avret yerini yıkardı, sonra namaz abdesti gibi abdest alırdı. Sonra suyu alıp, parmaklarını iyice saçlarının dibine sokarak yıkardı. iyice yıkadığına kanaat getirince, başına üç kere su dökerdi. Sonra bedeninin diğer kısımlarına da su dökerdi. Daha sonra ayaklarını yıkardı.
Aişe radıyallahu anha. " Müslim.

Madem diğer hususlar farz fakat normal abdest gibi abdest almak farz değil sünnettir o halde farz olan hususların farziyeti nereden geliyor?
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Değerli kardeşim fikirlerinize saygı duyarım. Fakat Gusulun farzlarını yaptığınız zaman gusul tam olarak alınmış olur ve geçerlidir. Yazıyı dikkatli olarak okursanız
Gusul abdestinden önce veya gusul bitince, namaz abdesti alarak banyodan çıkmak şart değildir, ancak yapılsa daha iyidir.

normal abdest şart değildir ancak yapılsa daha iyidir diye belirtilmiş. Sizin de görüşünüz geçerlidir. Fakat bir kişi farzlarını yerine getirip gusul almışsa bu geçersizdir diyebilirmisiniz. Tabiki diyemezsiniz. Birçok hususta kesin kes sünnetlerin uygulanması tarafıyım. Fakat size bahsettiğim gibi bu yazının derlenme amacı hiç gusul bilmeyenlere bir nebze gusulun temelini anlatmaktır. Gusulun amacı maddi ve manevi temizliktir. farzlarını yerine getirerek Aldığınız gusul abdesti ile normal abdestle yaptığınız herşeyi yapabilirsiniz. Fakat siz illaki ben hadislerde yeralan şekliyle anlatılanları birebir yaparım uygularım diyorsanız, kimse de size yanlıştır diyemez. Durum böyle iken bizde, farzlarına uyarak gusul alanlara yanlış veya eksik yapıyorsun diyemeyiz. İnşAllah anlatabilmişimdir kardeşim. Sünnetler uymadan alınan gusul abdesti geçersiz veya eksik diyemeyiz. Ancak sünnetlere uyulmasını tavsiye edebiliriz. Çünkü farzlarına uyarak alınmış bir gusul abdesti kesinlikle geçerlidir, tamdır, eksik veya yanlış değildir. Bu konuda diyanetin 190 Alo Fetva hattına da müracat edebilir, aklınıza takılan soruları sorabilirsiniz. Malum resmi olarak yetkili fetva makamı orasıdır. Ancak yukarıdaki bilgilerde de bir yanlışlık veya eksiklik yoktur. İsteyen sünnetine uyarak istiyen sadece farzlarını uygulayarak gusul abdestini alabilir. Her ikisi de geçerlidir.

Önemli Not:
İlk mesajınızda, Farzlarına uyarak alınan gusul abdesti hakkında, "eksik dolayısıyla geçersizdir." diye bir ifade kullandınız. Korkarım bu sizi vebal altına sokabilir.. Bence yazınzı düzenleyerek o ifadeleri düzeltin. Bırakın geçersiz demeyi, eksik demek bile yanlış bir ifadedir bence yinede kendiniz bilirsiniz. sorumluluk size aiitir. Yani farzları itibarıyle alınmış bir gusul abdesti hakkında eksik ve geçersiz demiş oluyorsunuz. Bu yazıyı okuyacak kişilerin yanlış anlamalarından sorumlu olursunuz.

 

Müslüman

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Mayıs 2012
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
Önemli Not: İlk mesajınızda, Farzlarına uyarak alınan gusul abdesti hakkında, "eksik dolayısıyla geçersizdir." diye bir ifade kullandınız. Korkarım bu sizi vebal altına sokabilir.. Bence yazınzı düzenleyerek o ifadeleri düzeltin. Bırakın geçersiz demeyi, eksik demek bile yanlış bir ifadedir bence yinede kendiniz bilirsiniz. sorumluluk size aiitir. Yani farzları itibarıyle alınmış bir gusul abdesti hakkında eksik ve geçersiz demiş oluyorsunuz. Bu yazıyı okuyacak kişilerin yanlış anlamalarından sorumlu olursunuz.


bakın, verdiğiniz cevabı okudum uzamasın ve gereksiz cedel olmasın diye de cevap vermedim.

Neden vebal altına soksun? Bizler kafamıza göre birşey demedik ki, hadisi aktardık ve Allah Rasulünün gusül abdest alma şeklinin bu olduğunu söyledik. İzin verin bunu teyid eden bir başka rivayet nakledeyim;

Aişe r.a’dan rivâyet edilmiştir:

“Resulullah s.a.v gusleder, iki rekat (sünnet)i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. Onun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum.” (Ebu Dâvûd, Taharet, 98)

Abdesti yenilemediğine göre demek ki Peygamberimiz gusül abdesti esnasında normal abdest gibi abdest almıştır. Sizin verdiğiniz gusül tarifine göre Allah Rasulü normal abdest gibi abdest almadan gusledip Namaz kılmıştır. Olur mu? Olmaz.

Velhasıl, elimizdeki delillere göre konuşuyoruz. Hadisin sarih olduğu yerde bize düşen hadise göre amel etmektir. İmam Ebu Hanifenin de dediği; "nerede sahih hadis varsa benim mezhebim odur"
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Kardeşim hadisi aktardın ancak. Niye anlamak istemiyorsun. Guslün farzlarını uygulayana, eksik ve geçersiz demiş oluyorsun. Senin aktardığın hadisteki uygulamalar isteğe bağlıdır. Şart ve zorunlu değildir. hadisteki ayrıntıları yapmazsan günahkar olmazsın. Gusul sadece farzlarını yapmakla sahih olur. Gusulden sonra abdest almak şart değildir. Kaldı ki sen son olarak aktardığın hadisi yanlış anlamışsın ve yanlış yorumluyorsun.. Aşağıda doğru yorumunu okuyabilirsin.

“Müminler! Namaza kalktığınız zaman yüzlerinizi ve dirseklerinize kadar ellerinizi yıkayın. Başınıza meshedin ayaklarınızı da topuklarınıza kadar. Eğer cünüpseniz yıkanın. Hasta veya yolcu olur veya sizden biri ayakyolunda gelir ya da kadınlara temas etmiş olur da su bulamazsanız temiz toprağa teyemmüm edin; onunla yüzünüzü ve ellerinizi meshedin. Allah, sizi sıkıntıya sokmak istemez. Onun isteği sizi arındırmak ve size olan nimetini tamamlamaktır. Belki şükredersiniz.” (Maide, 5/6)

Bu ayete göre cünüp olanlar ancak gusül abdesti almak sureti ile namaz kılabileceklerdir. Dolayısıyla bir kişi gusül abdesti aldıktan sonra abdesti bozucu herhangi bir sebep olmadığı müddetçe yeni bir namaz abdesti almaya gerek olmadan namaz kılabilir. Bu konuda gusül yeterlidir.

Âişe radıyallahu anha’dan rivâyet edilmiştir:
“Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem gusleder, iki rekât (sünnet)i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. Onun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum.” (Ebu Dâvûd, Taharet, 98)

Âişe radıyallahu anha’dan rivayet edilmiştir:


Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem gusülden sonra abdest almazdı.” (Tirmizi, Taharet, 79; Nesâî, Tahâret 160; İbn Mâce, Tahâret, 96; Ahmed b. Hanbel, 6/68; 192)

Bu hadisi rivayet ettikten sonra İmam Tirmizî:Sahabe ve tabiin ilim adamlarından birçoğunun görüşü budur. Yani “Gusülden sonra abdest almak gerekmez”derler.” Açıklamasını yapmıştır.
Abdullah İbn Ömer’den rivayet edildiğine göre, Resûlullah’a gusül abdesti aldıktan sonra abdest almakla alakalı bir soru sorulunca O; “hangi abdest gusül*den daha iyi olabilir?” buyurmuştur. (Hâkim, Müstedrek, Taharet, hadis no: 103 (548).

Burada anlaşılmayacak bir durum yok. En baştaki yazıda anlatılan şekli ile de senin anlattığın şekilde de gusul geçerlidir.

Sen baştaki husus eksik ve geçersiz demekle birçok insanı yanıltabilirsin. Yani senin aktardığın hadisteki gibi aynen gusul alınacak diye bir hüküm yok. Yukarıdaki açıklamaları okuduysan bu konuda çoğunluk fakihlerin görüşü bellidir. Gusul abdesti farzları ve sünnetleri olarak ayrılmış. Farzlarını uygulamak guslün geçerli olması konusunda yeterli görülmüştür.

 

Müslüman

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Mayıs 2012
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
pekala, başa dönersek aynı soruyu bir kez daha sorayım o halde ama bu sefer cevap vermenizi rica ediyorum.

Madem normal abdest gibi abdest almak farz değil sünnettir o halde farz olan diğer hususların farziyeti nereden geliyor, delili nedir ki buna sünnet diğerlerine farz diyorsunuz?
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
pekala, başa dönersek aynı soruyu bir kez daha sorayım o halde ama bu sefer cevap vermenizi rica ediyorum.

Madem normal abdest gibi abdest almak farz değil sünnettir o halde farz olan diğer hususların farziyeti nereden geliyor, delili nedir ki buna sünnet diğerlerine farz diyorsunuz?

Değerli kardeşim bunları ben söylemiyorum ki. Bütün alimlerin, fakihlerin, bugün ise fetva makamının, ilahiyat hocalarının, bilumum din hakkında görüş bildirecek kadar bilgili kişilerin tespitidir.

Bugün gidin isterseniz herhangi bir caminin hocasına dahi sorsanız. Size gusulun farzlarından ve sünnetlerinden bahsedecektir.

Guslün farzları olmazsa olmazlardan meydana gelir. Yani asgari farzları yerine getirmeden gusul geçerli olmaz. Farzları yaparsanız gusul geçerlidir. Bunlar da bu konulara ömürlerini harcamış fakihlerin, ulemanın görüş birliğinden, ittifakından anlaşılmaktadır.

Bu konunun anlaşılması bukadar zor olmasa gerek. Banyoya gusul niyetiyle girip, Normal duşunu banyonu, temizliğini yaptıktan sonra, besmeleni çekip (istersen niyetinide sesli yap farketmez) guslün farzlarını yerine getirdin mi iş bitmiştir kardeşim. Temizlendin, aklandın paklandın, normal abdestle yapacağın herşeyi yaparsın. Dinimiz kolaylıktan yanadır. Zorlaştırmaya, isteğe bağlı uygulamaları, zorunlu olarak empoze etmeye gerek yok. İnsanları soğutmaya sebep olabilir. Aktardığınız hadiste," Peygamber efendimiz sağ eliyle sol avcuna suyu koyar avret yerini yıkardı" diyor. Yani insanlar avret yerini , sağ avucuna su koyarak değil de, duşun altına girerek yıkarsa, hadiste geçen tarifteki gibi, parmaklarını saçlarının dibine sokmak yerine, duşun altında şampuanla yıkarlarsa, gusul eksik ve geçersiz mi olur?

Tekrar söylüyorum, siz gusul abdestini birebir hadislerde yazılan şekliyle almak isteyebilirsiniz. Aliy-ül ala olur. Ancak diğer şekilde almak isteyenlere de sizinki, eksik dolayısıyla da geçersizdir dediğiniz zaman. Nifaka sebebiyet verir, çünkü anlattığımız şekilde alınan gusul tam anlamıyla sahih ve geçerlidir. insanların aklını karıştırır ve yanlış anlamalara sebep verirsiniz. Eksik ve geçersiz demek yerine. Sadece sünettlerine de uyulmasını tavsiye etmek daha uygun olur görüşündeyim vesselam.

Tekraren ifade etmekte fayda var aşağıdaki paragrafta anlatılan gusul abdesti alma şekli, eksik veya geçersiz değildir, Tam manasıyla kesin olarak doğrudur. Aşağıdaki paragraftaki uygulamalar yapıldığı zaman gusul abdesti alınmış olur. Bu anlatıma eksik veya geçersizdir dediğiniz zaman, ya bu konu hakkında bilgileriniz eksik, yada şimdiye kadar gelmiş geçmiş bütün fakihlerin görüşlerinin yanlış olduğunu iddia ediyorsunuz. Lütfen tekraren okuyunuz.

Boy abdesti alacak olan kişi önce lavobaya gider ihtiyaçlarını temin eder, ondan sonra banyoya girer pislik bulaşma ihtimali olan veya bulaşmış bulunan yerlerini yıkar. Bunları yıkadıktan sonra içinden niyet eder.”Niyet ettim Allah Rızası için boy abdesti almaya” veya “Niyet ettim cünüplükten temizlenmek için gusul abdesti almaya” der(NOT:Gusule başlamadan önce, niyet etmeyi unutmuş olabilirsiniz. Böyle durumlarda yinede almış olduğunuz gusül abdesti geçerlidir. Çünkü gusül abdesti almak için yıkanma niyetiniz zaten niyet yerine geçerlidir.) ve ellerini 3 defa güzelce yıkar, 3 defa ağzına su verir ve ağzını çalkalar, 3 defada burnuna su verirp, sümkürüp temizledikden sonra bütün vücudunu tepeden tırnağa, bir iğne ucu kadar kuru yer kalmayacak şekilde yıkar (üzerine su değmemesi gereken yara v.s varsa bunların üstüne sadece mesh eder.)ve boy abdesti bitmiş olur.

İki müslüman gusul abdesti konusunda bile fikirbirliğine varamazsa diğer konularda ne olur acaba. Kaldı ki Gusulün nasıl alınacağı kesin çizgilerle belirlenmiştir. Siz buna itiraz ederek yukarıdaki paragrafa eksik ve geçersiz demekle spekülasyona sebeiyet veriyorsunuz. Sahip olduğunuz bilgilerinizi tekrar gözden geçirmenizi tavsiye ediyoruz.

Konuyu tekrar okuyarak muallakta veya anlaşılmayan bir nokta kalmaması hususunda gayret sarfetmek yerinde olur. Çünkü bu konuyu zaman içerisinde binlerce kişi okuyacaktır. Yanıltıcı ve eksik değerlendirmelerden kaçınmamız lazım.

 

Müslüman

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Mayıs 2012
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
Bu anlatıma eksik veya geçersizdir dediğiniz zaman, ya bu konu hakkında bilgileriniz eksik, yada şimdiye kadar gelmiş geçmiş bütün fakihlerin görüşlerinin yanlış olduğunu iddia ediyorsunuz. Lütfen tekraren okuyunuz.


Bak kardeşim konuyu neden uzatıyorsunuz anlamıyorum. Vebal ise hiç merak etmeyin sahih bir hadisle amel etmek vebal ise vebali banadır.

Allah ve Rasulü dışında kim olursa olsun herkesin sözü kabul edilir de reddedilir de. Allah swt bana gelmiş geçmiş bütün fakiflerin kendi içtihatlarından hesaba tabi tutmayacak. İmam Ebu Hanife'nin sözüne aynen katılıyorum; sahih hadis neredeyse benim mezhebim odur ve sahih hadis benim için açıktır. Örnek Allah'ın Rasulüdür. Kuran ve Sünnette açık olan bir hususta bırakın gelmiş geçmiş fakihleri sahabe kavli dahi hüccet değildir.

Farz diyorsunuz, deliliniz nedir dediğim de ise gelmiş geçmiş alimler diyorsunuz. Bir şeye farz diyebilmeniz için elinizde açık, muhkem nas olacak zan ifade eden hadisler dahi delil teşkil etmezken alimleri delil getirmek usulsüzlüktür.

Bilmem anlatabiliyor muyum.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Kardeşim konuyu neden uzatıyorum, çünkü eksik bilgiyle hüküm veriyorsun.

En kısa 190 Diyanet fetva hattını ara bütün sorularını orada sor. Sen bütün taamülleri yok sayıp. Bütün alimleri kenara itip.
Hadise dayandırarak hüküm vermeye çalışıyorsun. Ancak hadislerin yorumlanmasının da bu konuda bilgi sahibi kişiler tarafından yapılması gerektiğini unutuyorsun.

Kendi bildiğinle amel edebilirsin. Ancak eksik ve yetersiz bilgiyle kafa karıştıramazsın. Sen hadise amel edip öyle uygulayabilirsin. Ancak diğer uygulamaya da eksik ve geçersiz diyemezsin.

Bütün fetva makamlarını hiçe sayarak hangi sıfatla konuştuğunu benim için önemli değil. Ancak kendini bağlarsın.

Fakat binlerce kişinin yararlandığı fayda beklediği bir alanda. Taamüllere saygı göstereceksin. Bizim eklediğimiz konu sınırları belirlenmiş uygulamalara tamamen uygundur.

Önemli olan buraya misafir olarak giren ve bilgi edinmek isteyen bir kişinin yanlış bilgiyle buradan ayrılmamasıdır.

Sen öncelikle kendinle çelişiyorsun, madem ki sahih hadis neredeyse benim mezhebim odur ve sahih hadis benim için açıktır diyorsun.

Aşağıdaki hadisler sahih değilmidir ki onlara uymuyorsun... Bilgilerin eksik kardeşim hadis ise aşağıdakilerde hadis. Onlarlada amel edilir.
"Rasûlullah (a.s.m.) gusleder, iki rekât (sünnet)i ve sabah namazını(n farzını) kılardı. Onun guslettikten sonra abdesti yenilediğini hatırlamıyorum.” (Ebû Dâvûd, Tahâret 98 (245); Nesâî, Tahâret 159; İbn Mâce, Tahâret 96; Müsned, VI, 68, 192, 253, 258)
Bu rivayet, Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın gusülden sonra yeniden abdest almadığını, gusül sırasında aldığı abdestle namaz kıldığını ifade etmektedir.
Nafile ibadetlere düşkün olmasına rağmen Hz. Peygamber (a.s.m.)'in boy abdestinden sonra abdest almayı terketmeye devam etmesi son derece manidardır.
Tirmizî (Tirmizi, Tahâret 79), bu hükmün Sahâbe ve Tâbiînden pekçok zâtın ortak görüşü olduğunu bildirir. Hadislerin çoğunda gusle başlarken Resulullah (asv)'ın abdest aldığı belirtilmiştir. Bu sebeple gusülden önce abdest almak, herkesçe bilinen sünnetlerden biridir. Fakat, rivayetlerde gusülden sonra da abdest aldığına dâir açıklık gelmemiştir. Aksine Hz. Âişe (r.anha)'den, az önce kaynaklarını verdiğimiz, "Resulullah (aleyhissalâtu vesselâm) gusülden sonra abdest almazdı." dediği rivayet edilmiştir. Öyleyse, gusül esnasında abdesti bozacak bir hal olmadıkça bu ilk abdest geçerli olmakta, onunla namaz kılınabilmektedir.
Bu hadis-i şeriften anlaşıldığına göre, ister cünüplükten dolayı, isterse başka bir nedenle yıkandıktan sonra namaz kılmak veya başka bir ibadet yapmak için yeniden abdest almaya gerek yoktur. (bk. Kütüb-i Sitte Tercüme ve Şerhi, Akçağ, 10/541; Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi, Şamil Yayınevi: 1/ 449-50)
 

Semra

Katılımcı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Nisan 2012
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Bak kardeşim konuyu neden uzatıyorsunuz anlamıyorum. Vebal ise hiç merak etmeyin sahih bir hadisle amel etmek vebal ise vebali banadır.

Farz diyorsunuz, deliliniz nedir dediğim de ise gelmiş geçmiş alimler diyorsunuz. Bir şeye farz diyebilmeniz için elinizde açık, muhkem nas olacak zan ifade eden hadisler dahi delil teşkil etmezken alimleri delil getirmek usulsüzlüktür.

Bilmem anlatabiliyor muyum.
alkssharikaaÇok güzel anlatmışsınız müslüman kardeşim bravocfbrvo
Rhm.babam bana, her imam bildiğini okur derdi doğruymuş:tamam:.
serdar hocam üstüne basa basa size tarif ediyor anlatıyor ama sizde bildiğinizi okuyorsunuz, siz boşverin onu bunu bildiğiniz yoldan şaşmayın gusül,ü nasıl biliyorsanız bildiğiniz şekilde alın ama bilgilerinizle başka kişileride yanıltmamaya özen gösterin.
 

Müslüman

Başarılı Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
15 Mayıs 2012
Mesajlar
116
Tepkime puanı
0
Bizim ölçümüz bellidir Ahzab/36.
Buna rağmen hala birileri başka tercihleri daha makbul addediyorsa ona selam olsun.

Başka kişileri yanıltmak mı? Ne yani şimdi buraya gelenler sizin paylaşımlarınızı tetkik etmeden hemen kabul etme yoluna mı gidiyorlar? Eğer öyle ise vay hallerine.
 

Turab

Teknik Ekip
Yönetici
Admin
Katılım
22 Şubat 2011
Mesajlar
7,015
Tepkime puanı
423
Bizim ölçümüz bellidir Ahzab/36.
Buna rağmen hala birileri başka tercihleri daha makbul addediyorsa ona selam olsun.

Başka kişileri yanıltmak mı? Ne yani şimdi buraya gelenler sizin paylaşımlarınızı tetkik etmeden hemen kabul etme yoluna mı gidiyorlar? Eğer öyle ise vay hallerine.

Değerli kardeşim burada bulunan herkes birbirini tanımasa bile kardeştir. Sizin kendinize ait ölçüleriniz görüşleriniz olabilir.

Ancak Genel manada uygulamalar ve Taammüller bir günde veya bir asırda meydana gelmedi. fakihler, ulemalar, alimler olmasaydı. Sizin hangi hadisten haberiniz olurdu acaba.

Bugün bize delil olarak gösterdiğiniz hadis, bu işe ömürlerini harcamış ulemanın çabalarıyla önünüze kadar gelmiştir. Ancak siz bunu yok sayıyorsunuz. Ben ulema, fakih, alim tanımam diyorsunuz. Bu tam bir nankörlüktür. Hem onlar sayesinde haberin olan bir hadisi delil göster, hemde onların görüşlerini tanımam de!!!

Aynı ulemalar fakihler, bütün hadisleri, ayetleri inceleyerek, sayfa sayfa tefsir çalışmaları yaparak, ömürlerini bu çalışmalara adayarak, buda yetmez çoğunluğu ittifak ederek, sünneti ve farzı bilmemizi sağlamışken, siz onları tanımam diyorsunuz ve aşağıdaki ifadeyi kullanıyorsunuz.

"serdar kardeşim Allah Rasulü guslü ne şekilde almış ise bize de ancak ona uymak düşer. Bunun dışında guslün sünnetleri farzları şeklinde bir tasnife gidilmesini ben doğru bulmam."

siz kendi görüşlerinizi, bu hadisi bilmenize sebebiyet veren, farz ve sünnet şeklinde tasnifleyerek dinimizin öngördüğü kolaylıya kapılar açan alimlerden daha üstün görüyorsanız ve anlatılan şekilde, guslün farzlarından ve sünnetlerinden bihaberseniz. Konuşacak yazacak başkaca bir konu kalmamış demektir. Bu konu bu şekilde kapansın İnşAllah.
 
Üst Alt