Cin,ruh ve akıl görünürmü

BEDİR MUHAMMED ALİ

Çalışkan Kardeşimiz
Üyemiz
Katılım
18 Şubat 2012
Mesajlar
677
Tepkime puanı
3
Yaş
66
Mülk allahındır gaybın anahtarları zatının himmetindedir.o dilediğine el bais esması ile ahiretinde lütfedendir.

Bütün ilimler külli iradede mevcud olup esmalarında zuhur ederek hayal aleminden cebrail ile yani akıla indirilerek esmalarında zuhur eder.

Allah kelimesi bir bütündür zatına hitap eder. Rahman kelimesi besmelenin tecellisini yaşayan hz ademe .rab kelimesi ise hz ademe hizmet eden melekütül alemine hitap eder.

Bu hakikatın içindeki sır gayptır .cin, ruh ve akıl vardır. Sıfatullah makamında görülmez. Halbuki beden ruh ve nevs olarak hayatın içinde varlığını sürdürür.

Bedenin hammaddesi toprak,hava,su,ateş,nebadat, hayvanat ve cemadattır. Beden gözle görülmektedir. Halbuki var olan ruhu temsil eden akıl görülmemektedir.

Ruhu temsil eden akıl yani cebrail silkelendiğinde beden israfili his ve ateş aleminde nütfe adı verilen yani alak sıfatullah makamına hayal aleminden zahire iner. O nütfe nurdur ruhun ve akılın su halidir.

Ruhun ve akılın su halini idrak etmek mana olarak o nutfenin içinde evvel ,batin ,ahir ve zahir hayatın yani gaybın sırrı saklıdır buna levhi kader denilir.

Yaratılışta evvelde allahta mevcut olan nur.batında rahman esmasının tecellisini yaşayan hz ademde sırdadır. Ahire yani anne rahmine getirildiğinde cenin halindedir. Orada suret giydirilen ruhu temsil eden aklın su hali his ve ateş aleminden geçtiği için cin olalak semayı dünyada zahir olur. Ateşi görülmeyen akıl göğünü kuşatan alemden geçtiği için cin denilmiştir.insanın dışı ins içi cindir.

Cin,ruh ve akıl görülürmü ruhun ve aklın su halini görebiyorsak cennet ve cehennem neden görülmesin insan tayyip mekan geçmişe yolculuk yapabileceği gibi, hakka yürüyen ruhlarda bu zamana dönebilir. Zaman ve mekan beden içindir .ruhani alemde zaman ve mekan yoktur sahibi allahtır lutuf ihsan ona mahsustur.

El bais
 
Üst Alt