Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Hadis-i Şerifler
134 ve 135 Numaralı Hadis
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ekrem" data-source="post: 51700" data-attributes="member: 3"><p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><em><strong>134 ve 135 Numaralı Hadis</strong></em></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Blue"><strong>134</strong>.</span> Âişe radıyallahu anhâ şöyle dedi:</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem geceleyin kalkıp ayakları şişinceye kadar namaz kılardı. Bunun üzerine ona: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">- Yâ Resûlallah! Senin geçmiş ve gelecek bütün hataların bağışlandığı halde niye böyle kendini yoruyorsun? dedim. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">Bana cevâben: </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">- "<strong>Allah'a şükreden bir kul olmayayım mı?"</strong> buyurdu. </span></p><p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px">Buhârî, Tefsîrû sûre (48), 2; Müslim, Münâfikîn 81. Diğer kaynaklar için bk. 135 numaralı hadis. </span></p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px"></span></p></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>Açıklamalar</strong></span> </p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">Peygamber Efendimiz'in geceleri kendisini yorgun düşürecek şekilde ibadet etmesi, ayakları çatlayıncaya veya baldırı şişinceye (Buhârî, Teheccüd 6) kadar uzun süre kıyamda kalması Hz. Âişe annemizi pek üzüyordu. Onun günah korkusuyla veya bağışlanma arzusuyla ibadet ettiğini düşünüyordu. Bu sebeple Resûl-i Ekrem Efendimiz'e Fetih sûresinin ikinci âyetindeki <strong>"Allah, senin geçmiş ve gelecek kusurlarını bağışlar"</strong> müjdesini hatırlattı. <em>"Allah senin geçmişte yaptığın, gelecekte yapabileceğin bütün hatalarını bağışladığı halde kendini niçin bu kadar yoruyorsun?"</em> diye sordu. Allah'ın Resûlü de, bu büyük lütuf karşısında sessiz kalamayacağını, Cenâb-ı Hakk'ın kendisine verdiği bu bağışlanma nimetine elinden geldiğince, gücü yettiğince şükretmenin bir kulluk görevi olduğunu söyledi. Bir önceki babda da açıklandığı üzere, iyiliğe ancak iyi insanların teşekkür edeceğini hatırlattı.</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> Hayatının uzun bir döneminde saatlerce ayakta kalarak ibadet etmekten derin zevk alan Resûl-i Ekrem Efendimiz, Hz. Âişe annemizin belirttiğine göre, kilosu artınca oturarak namaz kılmaya başladı. Uzun süre oturduğu yerden okur, secde edeceği zaman ayağa kalkar, bir müddet daha okuduktan sonra rükûa ve secdeye varırdı [Buhârî, Tefsîru sûre (48), 2].</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> 99 numarayla Mücâhede bahsinde geçmiş olan hadisimizin açıklamasında belirtildiği üzere peygamberlerin hataları bizim hatalarımız gibi değildir. Yapılması daha sevap olanı yapacak yerde onu bırakıp sadece sevap olanı yapmaları veya küçük yanılgıları peygamberler için hata sayılmıştır. Yoksa Peygamberler kasten günah işlemezler. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>Hadisten Öğrendiklerimiz </strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">1. Peygamber Efendimiz, Cenâb-ı Hakk'ın lütuflarına şükretmek üzere geceleyin çok ibadet ederdi.</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> 2. İyiliğe teşekkür, insânî bir görevdir. </span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> 3. Nimetlerinden dolayı Allah'a şükretmenin çeşitli yolları vardır. Bu şükür dille de ifade edilebilir; Efendimiz'in yaptığı gibi geceleyin ibadet etmek suretiyle de olabilir.</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"> 4. Peygamber Efendimiz, bu uygulamasıyla, gece ibadetinin, kulluğu en iyi ifade etme tarzı olduğunu göstermiştir.</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">dgüüll,.</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Blue"><strong>135.</strong></span> Mugîre İbni Şu`be'den bu hadisin benzeri rivayet edilmiştir. </span></p><p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px">Buhârî, Teheccüd 6, Rikâk 20; Müslim, Münâfikîn 79-80. Ayrıca bk. Tirmizî, Salât 187; Nesâî, Kıyâmü'l-leyl 17; İbni Mâce, İkâmet 200 </span></p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="text-align: right"><span style="font-size: 12px"></span></p></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>Açıklama</strong></span> </p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">Mugîre İbni Şu`be'nin rivayet ettiği belirtilen, fakat burada zikredilmeyen hadis ile Hz. Âişe'nin rivayet ettiği 134 numaralı hadis arasında, birkaç kelime değişikliği dışında, mâna olarak hiçbir fark yoktur. Bu sebeple Nevevî Mugîre İbni Şu`be'nin rivayetini burada tekrar zikretmeye gerek görmemiştir. </span></p> <p style="margin-left: 20px"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ekrem, post: 51700, member: 3"] [INDENT][SIZE=3][I][B]134 ve 135 Numaralı Hadis[/B][/I][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=Blue][B]134[/B].[/COLOR] Âişe radıyallahu anhâ şöyle dedi: Resûl-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem geceleyin kalkıp ayakları şişinceye kadar namaz kılardı. Bunun üzerine ona: [/SIZE] [SIZE=3]- Yâ Resûlallah! Senin geçmiş ve gelecek bütün hataların bağışlandığı halde niye böyle kendini yoruyorsun? dedim. [/SIZE] [SIZE=3]Bana cevâben: [/SIZE] [SIZE=3]- "[B]Allah'a şükreden bir kul olmayayım mı?"[/B] buyurdu. [/SIZE] [RIGHT][SIZE=3]Buhârî, Tefsîrû sûre (48), 2; Müslim, Münâfikîn 81. Diğer kaynaklar için bk. 135 numaralı hadis. [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE][/RIGHT] [SIZE=3][B]Açıklamalar[/B][/SIZE] [SIZE=3]Peygamber Efendimiz'in geceleri kendisini yorgun düşürecek şekilde ibadet etmesi, ayakları çatlayıncaya veya baldırı şişinceye (Buhârî, Teheccüd 6) kadar uzun süre kıyamda kalması Hz. Âişe annemizi pek üzüyordu. Onun günah korkusuyla veya bağışlanma arzusuyla ibadet ettiğini düşünüyordu. Bu sebeple Resûl-i Ekrem Efendimiz'e Fetih sûresinin ikinci âyetindeki [B]"Allah, senin geçmiş ve gelecek kusurlarını bağışlar"[/B] müjdesini hatırlattı. [I]"Allah senin geçmişte yaptığın, gelecekte yapabileceğin bütün hatalarını bağışladığı halde kendini niçin bu kadar yoruyorsun?"[/I] diye sordu. Allah'ın Resûlü de, bu büyük lütuf karşısında sessiz kalamayacağını, Cenâb-ı Hakk'ın kendisine verdiği bu bağışlanma nimetine elinden geldiğince, gücü yettiğince şükretmenin bir kulluk görevi olduğunu söyledi. Bir önceki babda da açıklandığı üzere, iyiliğe ancak iyi insanların teşekkür edeceğini hatırlattı.[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3] Hayatının uzun bir döneminde saatlerce ayakta kalarak ibadet etmekten derin zevk alan Resûl-i Ekrem Efendimiz, Hz. Âişe annemizin belirttiğine göre, kilosu artınca oturarak namaz kılmaya başladı. Uzun süre oturduğu yerden okur, secde edeceği zaman ayağa kalkar, bir müddet daha okuduktan sonra rükûa ve secdeye varırdı [Buhârî, Tefsîru sûre (48), 2].[/SIZE] [SIZE=3] 99 numarayla Mücâhede bahsinde geçmiş olan hadisimizin açıklamasında belirtildiği üzere peygamberlerin hataları bizim hatalarımız gibi değildir. Yapılması daha sevap olanı yapacak yerde onu bırakıp sadece sevap olanı yapmaları veya küçük yanılgıları peygamberler için hata sayılmıştır. Yoksa Peygamberler kasten günah işlemezler. [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3][B]Hadisten Öğrendiklerimiz [/B][/SIZE] [SIZE=3]1. Peygamber Efendimiz, Cenâb-ı Hakk'ın lütuflarına şükretmek üzere geceleyin çok ibadet ederdi. 2. İyiliğe teşekkür, insânî bir görevdir. 3. Nimetlerinden dolayı Allah'a şükretmenin çeşitli yolları vardır. Bu şükür dille de ifade edilebilir; Efendimiz'in yaptığı gibi geceleyin ibadet etmek suretiyle de olabilir. 4. Peygamber Efendimiz, bu uygulamasıyla, gece ibadetinin, kulluğu en iyi ifade etme tarzı olduğunu göstermiştir.[/SIZE] [SIZE=3]dgüüll,.[/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE] [SIZE=3][COLOR=Blue][B]135.[/B][/COLOR] Mugîre İbni Şu`be'den bu hadisin benzeri rivayet edilmiştir. [/SIZE] [RIGHT][SIZE=3]Buhârî, Teheccüd 6, Rikâk 20; Müslim, Münâfikîn 79-80. Ayrıca bk. Tirmizî, Salât 187; Nesâî, Kıyâmü'l-leyl 17; İbni Mâce, İkâmet 200 [/SIZE] [SIZE=3] [/SIZE][/RIGHT] [SIZE=3][B]Açıklama[/B][/SIZE] [SIZE=3]Mugîre İbni Şu`be'nin rivayet ettiği belirtilen, fakat burada zikredilmeyen hadis ile Hz. Âişe'nin rivayet ettiği 134 numaralı hadis arasında, birkaç kelime değişikliği dışında, mâna olarak hiçbir fark yoktur. Bu sebeple Nevevî Mugîre İbni Şu`be'nin rivayetini burada tekrar zikretmeye gerek görmemiştir. [/SIZE] [/INDENT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Günün ilk namazı hangi namazdır
Cevap yaz
Ana sayfa
Forumlar
İSLAMİ PAYLAŞIMLAR
Hz. Muhammed (s.a.v)
Hadis-i Şerifler
134 ve 135 Numaralı Hadis
Üst
Alt